Kiespijn wacht wel ?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kiespijn wacht wel ?

#16 Bericht door prajak » zaterdag 28 april 2012, 17:36

Om 12 uur naar de tandarts, kliniek heet dat, waarin 3 heren tandarts en 1 mevrouw tandtechnicus aan de arbeid dagelijks van 09 tot 17.30 uur. Airco ruimte, sjieke sofa's, ook boekjes in het Engels, aquariums, peuterspeel- en klimhoek en een prijslijst in Thais en Engels. een desk waar je je moet melden en nieuwe mensen een briefje moeten invullen waarna ze digitaal worden gefotografeerd. Op slechts 4 km van ons huis, aan de rand van de stad.

Ik er op af met Nongnaay, Kai bleef thuis want ze is snel moe. Ben wel hedenmorgen om 08 uur met haar naar het Pollewop ziekenhuis alhier gegaan waar men op de 'eerste hulp' een 'verbandkamer' heeft waar mensen hun wonden dagelijks kunnen laten verzorgen en er een nieuw verband om kunnen laten leggen. Dat zullen we moeten doen zolang de wond niet dicht is en de hechtingen van Khon Kaen zijn geabsorbeerd door het lichaam. Absorberen, voor de mensen die niet zo lang hebben doorgeleerd, is iets anders als een sorbet. Dat voor de geschiedenis.

Ik zag daar Kai's snee en gadver ! dat ding is 10 cm lang op haar hals en echt, daar kan Dracula een punt aan zuigen, dat doet hij graag, maar het ziet er schoon doch onguur uit en Kai wil niet eens dat ik er over vertel laat staan dat ik een foto maak (misschien in het geniep morgen...) ! Nee, het doet me denken aan die ouwe maffiafilms waar men wel afrekeningen plaatst met een mes in de strot..... Nou, Kai had echt een 'mes' in haar strot. Maar, de strot is keurig in orde en er past weer een strop omheen.

Wel, Nongnaai schrijft zich in en de tandarts komt kijken en oordeelt 'groot gat' en 'xray'; dat wordt gedaan en dan laat hij mij de xray zien. Kijk, groot gat, maar melkkies, daar zie je de nieuwe kies komen (hij, ik niet...) en wat ik er van vind. Ik oordeel dat we het laten afhangen van pijn in het smoel want ik hem iedere dag zien bekketrekken en scheefsmoelen van de pijn.

Dus vraag ik: heb je pijn, in keurig Thais. De tandarts vraagt het ook: heb je pijn. Wat antwoordt dat kreng ? Nee, geen pijn. Snap ik, hij heeft de spuiten gezien op de kamer van de tandarts en ja, ik moet zo eerlijk zijn dat ik hem thuis heb uitgelegd wat er kan gebeuren met een gaatje en helaas, echt niet opzettelijk, lag de klopboor binnen handbereik....

Ik betaal 100 baht voor de xray en als meneer pijn krijgt mogen we terugkomen.

Ben
Expat
Expat

#17 Bericht door Ben » zaterdag 28 april 2012, 18:23

ron schreef:Denk toch dat dit weer eens een Thais cultuurtrekje is.
Mijn zoon van 6 heeft altijd zijn eigen kamer gehad,maar is toch vaak bij ons in bed te vinden........
Heb er geen last van,maar t,is wel apart.
Zoals Jim de navelstreng aanhaalt.........tja,zo zie ik het ook. :clap:

Groet Ron.

Mede oorzaak van het fenomeen Mia Noi :oops:

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#18 Bericht door Gardensafari » zaterdag 28 april 2012, 22:11

Ben schreef:
ron schreef:Denk toch dat dit weer eens een Thais cultuurtrekje is.
Mijn zoon van 6 heeft altijd zijn eigen kamer gehad,maar is toch vaak bij ons in bed te vinden........
Heb er geen last van,maar t,is wel apart.
Zoals Jim de navelstreng aanhaalt.........tja,zo zie ik het ook. :clap:

Groet Ron.

Mede oorzaak van het fenomeen Mia Noi :oops:
:cheesy: :cheesy: :cheesy:

En eerlijk gezegd, ik moest er even over nadenken.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”