jungle trekking + Khao Sok
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
jungle trekking + Khao Sok
Wij willen in thailand een 2 daagse trekking in Chiang Mai doen en een paar dagen in Khao Sok overnachten.
Nu is onze vraag moeten wij speciale voorwerpen meenemen voor de trekking en Khao Sok zoals vb.: Slaapzak, lakens, .....
Kunnen we een verblijf op het meer en in de boomhut terplaatse regelen (of zit het vol in juli - augustus)of kunnen we dit het beste vastleggen op voorhand?
- Wie weet er eventueel een leuke 2daagse trekking in Chiang mai?
Alvast bedankt
Nu is onze vraag moeten wij speciale voorwerpen meenemen voor de trekking en Khao Sok zoals vb.: Slaapzak, lakens, .....
Kunnen we een verblijf op het meer en in de boomhut terplaatse regelen (of zit het vol in juli - augustus)of kunnen we dit het beste vastleggen op voorhand?
- Wie weet er eventueel een leuke 2daagse trekking in Chiang mai?
Alvast bedankt
-
- Expat
Re: jungle trekking + Khao Sok
Hier is de link van Thailand Treks. Het is het bedrijf van Hans Deckers en is gevestigd in Chiang Mai.
http://www.thailandtreks.nl/
http://www.thailandtreks.nl/
- ramsy1980
- Veel ervaring
DEET is aan te raden voor de muggen.
Volgens mij zijn de meeste accommodaties wel voorzien van een muskietennet.
Verder goed schoeisel voor evt. jungle tochten.
Tevens aan te raden om op de evt. kano tochten geen camera's, telefoons etc. mee te nemen.
Onze gids kreeg het voor elkaar om zijn kano richting een laag overhangende boom te manoeuvreren, met als resultaat volledig kopje onder in een redelijk snel stromende rivier
Volgens mij zijn de meeste accommodaties wel voorzien van een muskietennet.
Verder goed schoeisel voor evt. jungle tochten.
Tevens aan te raden om op de evt. kano tochten geen camera's, telefoons etc. mee te nemen.
Onze gids kreeg het voor elkaar om zijn kano richting een laag overhangende boom te manoeuvreren, met als resultaat volledig kopje onder in een redelijk snel stromende rivier

- sunbird
- Expat
[quote="ellenae"]Wij willen in thailand een 2 daagse trekking in Chiang Mai doen en een paar dagen in Khao Sok overnachten.
Laatst gewijzigd door sunbird op maandag 08 april 2013, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Volwaardig lid
Dat is naar het uiterste noordwesten en .....ellenae schreef:Wij willen in thailand een 2 daagse trekking in Chiang Mai doen ......
.... dit is helemaal zuid. Vanaf Bangkok per trein (low budget) zit je dus 4 nachten in de trein en zo leuk is dat nou ook weer niet.ellenae schreef:...... en een paar dagen in Khao Sok overnachten. ....

Persoonlijk zou ik een keuze maken tussen deze twee. Khao Sok heeft veel regen in juli maar is leuker dan de trekking boven Chang May.
Ben je in Chang May of in Sutath thani dan vind je heel veel reiswinkeltjes die 2, 3 of 4 daagse trekkings aanbieden.

- sunbird
- Expat
Ehh Jeanette is dit een foutje (4 nachten)?Jeanette schreef:Dat is naar het uiterste noordwesten en .....ellenae schreef:Wij willen in thailand een 2 daagse trekking in Chiang Mai doen .......... dit is helemaal zuid. Vanaf Bangkok per trein (low budget) zit je dus 4 nachten in de trein en zo leuk is dat nou ook weer niet.ellenae schreef:...... en een paar dagen in Khao Sok overnachten. ....![]()
Wij gingen vanaf Hua Hin met de nacht trein, In de ochtend waren we In Surat Thani , vanaf BKK dus ongeveer 24 uur (als alles goed gaat

Maar lang is het, en de regen valt wel mee , hevig maar meestal kort

-
- Volwaardig lid
1 Met de nachttrein naar Chang Maysunbird schreef: Ehh Jeanette is dit een foutje (4 nachten)?
2 Na de jungletrekking met de nachttrein naar Bangko
3 Met de nachttrein naar Surathani
4 Met de nachttrein weer naar Bangkok.
.... en dat in 2 of 3 weken vakantie leek mij een beetje te veel van het goede. Dat van die regen in juli is van anderen via google (lag aan de bergen, las ik, buien vanaf alle kanten) want wij zullen nooit 's zomers naar Thailand gaan. Snappie?

- sunbird
- Expat
.... en dat in 2 of 3 weken vakantie leek mij een beetje te veel van het goede. Dat van die regen in juli is van anderen via google (lag aan de bergen, las ik, buien vanaf alle kanten) want wij zullen nooit 's zomers naar Thailand gaan. Snappie?
[/quote]
Snappie Yes

Snappie Yes

-
- komt net kijken
Wij gaan normaal met het vliegtuig naar Khao Sok (Phuket).
Muggenolie zijn we zeker van plan om mee te nemen of te kopen daar.
De wandelschoenen gaan we dan zeker ook meenemen.
Muggenolie zijn we zeker van plan om mee te nemen of te kopen daar.
De wandelschoenen gaan we dan zeker ook meenemen.
-
- Volwaardig lid
Nou, veel plezier dan maar. Vergis je niet in de afstanden hoor, Khao Sok is vanaf Phuket nog zo'n 160 km bergweg en vanaf Surath thani ook meer dan 100.

-
- komt net kijken
Ik weet dat het nog een hele afstand is, maar met het vliegtuig van Chiang mai naar Surathani valt wat prijzig uit. Daarom willen we op Phuket vliegen of zijn er nog betere opties?
Ik had nog een vraagje als we in Phuket landen om 15u15 kunnen we die dag dan nog naar Khao Sok gaan of is die afstand dan te ver?
Ik had nog een vraagje als we in Phuket landen om 15u15 kunnen we die dag dan nog naar Khao Sok gaan of is die afstand dan te ver?
- sunbird
- Expat
Hallo ellenaeellenae schreef:Ik weet dat het nog een hele afstand is, maar met het vliegtuig van Chiang mai naar Surathani valt wat prijzig uit. Daarom willen we op Phuket vliegen of zijn er nog betere opties?
Je moet toch even verder kijken bij AirAsia.com

Vanuit Chiang Mai,
eerst naar BKK vliegen ongeveer 990 baht , daarna naar Surat Thani voor 800 baht (enkel pp.)
Natuurlijk even naar de aansluit tijden kijken maar dat lukt vast wel.
dus zoek wat mogelijkheden met AirAsia

-
- komt net kijken
We hebben gekeken voor eventueel te vliegen op bangkok en dan door te vliegen naar Surat Thani. Aankomst Bangkok is 13.20u, vertrek naar Surat Thani om 14.20u. Is dit haalbaar met bagage en inchecken? Of beter gewoon rechtstreeks op phuket vliegen?
-
- Expat
-
- komt net kijken
Re: jungle trekking + Khao Sok/Khao Yai
Je hebt helemaal gelijkals het gaat over de vlucht.
We stonden op het punt om de vlucht naar Phuket te boeken, maar plots kwam mijne vriend erbij dat hij misschien wel naar Khao Yai wil gaan ipv naar Khao sok.
Dus nu is het weeral twijfelen tussen de 2.
Wie heeft er ervaring of bevindingen met Khao Yai?
We stonden op het punt om de vlucht naar Phuket te boeken, maar plots kwam mijne vriend erbij dat hij misschien wel naar Khao Yai wil gaan ipv naar Khao sok.
Dus nu is het weeral twijfelen tussen de 2.
Wie heeft er ervaring of bevindingen met Khao Yai?