cappuccino rawn

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

cappuccino rawn

#1 Bericht door Jim » zaterdag 31 maart 2012, 07:20

is het iets thais dat je een kop thee bij je cappuccino krijgt of is het een gebrek in mijn algemene kennis dat ik niet weet dat het normaal is?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: cappuccino rawn

#2 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 31 maart 2012, 07:22

Jim schreef:is het iets thais dat je een kop thee bij je cappuccino krijgt of is het een gebrek in mijn algemene kennis dat ik niet weet dat het normaal is?

Misschien dachten ze dat die cappucino te sterk was voor jou. :giggle:
Live your dream, don't dream your life.

dutch
Expat
Expat

#3 Bericht door dutch » zaterdag 31 maart 2012, 07:32

Bij heel veel coffeshops krijg je bij je koffie (niet alleen cappuccino ) een glaasje warme thee.
Niets bijzonders dus.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door elst99 » zaterdag 31 maart 2012, 07:44

In de meeste gevallen een klein kopje jasminthee! Maar al 12 jaar geleden was dat zo, moet wel bekennen nu er steeds meer koffieshops komen het minder wordt.
Veel meer koffieketens openen nu zaken, Boncafé, Starbucks etc. Etc.
12 jaar geleden was er maar één tentje in Hua Hin, Majoree op Satukarnsquare, daar trof je iedereen die ergens gegeten had en nog een kop koffie wilde.
Zij was ook degene die bij officiële ontvangsten, koffie moest maken hier op het paleis,
voor de rest alleen maar nescafé toen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Jim » zaterdag 31 maart 2012, 08:03

dus iets thais?
Ben het in andere landeen eigenlijk nooit tegen gekomen.

Nou, ligt gelukkig niet aan mij dan :)

printen44
Expat
Expat

#6 Bericht door printen44 » zaterdag 31 maart 2012, 10:23

Als je vroeger koffie bestelde bij een redelijk restaurant, kreeg je er altijd een kannetje warm water bij. Dat was om de koffie eventueel wat minder sterk te maken. Dat gebruik is eigenlijk afgeschaft toen de koffiemachines in zwang kwamen.

Dat men thee geeft bij de koffie, is eigenlijk niet zo vreemd. De thee breekt de caffeine in je maag sneller af. Zeker als het sterke koffie betreft. En vaak is het hier in Thailand met die koffiemachines, koffie met een "bite".

Met het drinken van thee heeft men niet zo last van sterke koffie in de maag.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Jim » zondag 01 april 2012, 09:56

ik kende wel het glaasje (ijs)water dat je bij je koffie krijgt, maar geen thee.

m'n cappuccinootje (bij amazone) was vandaag trouwens wel meteen bijna 20% duurder dan gister door die fijne verhoging van het minimumloon en m'n kao man kai ook :(

dat voorspeldt weinig goeds als die trent doorzet in andere prijzen.

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Korat » maandag 09 april 2012, 22:24

Het was tot zo'n 10 jaar geleden algemeen gebruikelijk dat je een kopje thee bij de koffie kreeg. Nu bestond een kop originele thaise koffie uit een geheim mengsel van vitriool, riooldrab, 3x gebruikt afwaswater en arsenicum :Whistle: dus je had de thee wel nodig ook. Maar sinds de opkomst van de koffieketens als Starbucks begint het kopje thee helaas te verdwijnen.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door weten » dinsdag 10 april 2012, 10:02

printen44 schreef:Als je vroeger koffie bestelde bij een redelijk restaurant, kreeg je er altijd een kannetje warm water bij. Dat was om de koffie eventueel wat minder sterk te maken. Dat gebruik is eigenlijk afgeschaft toen de koffiemachines in zwang kwamen.

Dat men thee geeft bij de koffie, is eigenlijk niet zo vreemd. De thee breekt de caffeine in je maag sneller af. Zeker als het sterke koffie betreft. En vaak is het hier in Thailand met die koffiemachines, koffie met een "bite".

Met het drinken van thee heeft men niet zo last van sterke koffie in de maag.
Thee bevat theine wat dezelfde werking heeft als cafeine je zou dus theine ook cafeine kunnen noemen dat betekent dat als je er thee bij drinkt het dus dubbel op gaat( google even ) ik zie niet waarom thee dan cafeine afbreekt ik zou eerder denken dat het langer duurt voordat de cafeine in je lichaam verdwenen is.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

printen44
Expat
Expat

#10 Bericht door printen44 » dinsdag 10 april 2012, 10:09

In thee zit "lood", niet het metaal lood. Maar kijk maar een in een witte kopje waar thee, zonder melk, gezeten heeft. Daar ligt een dun grijs laagje langs de randen van dat kopje. Daarom wordt er in veel landen melk in de thee gedaan. Melk neutraliseert dat "lood". "Lood" neutraliseert weer de caffeine. Vandaar het kopje thee bij, zeker wat sterke koffie. In Engeland kreeg je uiteraard nooit een kopje thee bij de koffie. Want de koffie daar was niet te drinken. Je vroeg dan maar thee met een kannetje heet water. Want dan kon je de hele sterke thee met water verdunnen i.p.v. melk. [$)

Overigens heeft dat kopje sterke thee met melk dezelfde uitwerking als een kop koffie.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”