Ik zoek een nieuwe uitdaging in Bangkok.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bangkok1
komt net kijken
komt net kijken

Ik zoek een nieuwe uitdaging in Bangkok.

#1 Bericht door Bangkok1 » vrijdag 06 april 2012, 05:36

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb mij dus aangemeld omdat ik een vraag heb en ook zoveel mogelijk anderen met hun vragen wil helpen. [|)

Goed ik woon en werk nu ongeveer 3,5 maand in Bangkok. Ik vind het wonen hier zeer fijn en heb het er erg naar mijn zin. Ook heb ik ondertussen een aantal goede vrienden hier dus voel mij erg op mijn plek.

Het enige probleem hier is mijn baan. Ik Heb dit niet op papier, dwz. illegaal. NU BEN IK HIER NIET OM VOOROORDELEN AAN TE HOREN. Ik ben zelf zeer goed op de hoogte van de eventuele risico's en straffen!!

Maar toch zou ik het zelf wel graag goed voor elkaar hebben. Met de juiste papieren, visa en vooral ook loon, wat ik nu naar thaise maatstaven krijg. In principe is dit genoeg om van te leven want de thai kunnen het natuurlijk ook. Echter wil ik graag wel iets meer verdienen.

Nu zet ik hier dus dit topic op deze site in de hoop dat iemand mij kan helpen aan goede contacten, misschien zelfs een baan of een heel goed advies wat ik hier als nieuwkomer in deze stad kan gebruiken. Ik heb hier echt mijn hart liggen en wil ook niet onverwachts terug naar NL hoeven. Dus ik hoop dat jullie iets voor mij hebben. Ik heb alleen een MBO opleiding dus ook daar kan ik niet veel zelf mee. Voor meer informatie kan je mij altijd even een PM sturen aangezien ik dat niet graag open en bloot gooi. Ik heb wel veel verkoop ervaring.

Ik hoop dat jullie mij van dienst kunnen zijn!!
en nogmaals, de reacties over straffen en hoe fout ik bezig ben kan je voor jezelf houden, dat besef ik mij maar al te goed. Gaarne reacties die mij ook echt kunnen helpen.

Heel erg bedankt!!

Groeten,.

printen44
Expat
Expat

Re: Ik zoek een nieuwe uitdaging in Bangkok.

#2 Bericht door printen44 » vrijdag 06 april 2012, 06:29

Naar mijn menig, er van uitgaan dat de gegevens correct zijn, is er eigenlijk maar een advies mogelijk:

Naar Nederland terug, regel daar de zaken om legaal in Thailand te wonen en werken en vraag dan om bemiddeling en/of advies voor een betere baan.

Niemand van ons, ik neem dit aan, wil zijn handen branden aan hulp of advies aan iemand die illegaal in dit land verblijf.
Laatst gewijzigd door printen44 op vrijdag 06 april 2012, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Ben
Expat
Expat

#3 Bericht door Ben » vrijdag 06 april 2012, 07:13

printen44 schreef:Naar mijn menig, er van uitgaan dat de gegevens correct zijn, is er eigenlijk maar een advies mogelijk:

Naar Nederland terug, regel daar de zaken om legaal in Thailand te wonen en werken en vraag dan om bemiddeling en/of advies voor een betere baan.

Niemand van ons, ik neem dit aan, zal zijn handen branden aan hulp of advies aan iemand die illegaal in dit land verblijf.

Ik heb alleen een MBO opleiding [|(

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Ka2le » vrijdag 06 april 2012, 07:45

Ben schreef: Ik heb alleen een MBO opleiding [|(
Waardevolle bijdrage, daar zal de poster veel aan hebben.

En hoezo zou niemand hier kunnen helpen? We helpen hem (?) toch niet met illegaal in het land blijven? We wijzen alleen op mogelijke banen (die niet voor het oprapen liggen).

Ben
Expat
Expat

#5 Bericht door Ben » vrijdag 06 april 2012, 07:55

Ka2le schreef:

En hoezo zou niemand hier kunnen helpen? We helpen hem (?) toch niet met illegaal in het land blijven? We wijzen alleen op mogelijke banen (die niet voor het oprapen liggen).

Wat heb jij te bieden dan aan een Nederlander met een MBO opleiding die illegaal hier is . :?:

Ik geef alleen aan dat zijn kans nagenoeg Nihil is .

dutch
Expat
Expat

#6 Bericht door dutch » vrijdag 06 april 2012, 08:02

Ka2le schreef:

Vertel me dan eens waar je hem in g*dsnaam mee zou kunnen helpen?
Hij heeft,op eigen kracht, al een 3,5 maand werk achter de rug in Bangkok.Dat is meer dan bijna alle anderen die ik ooit op dit forum over werk heb horen "zeuren".Hij weet dus wat ie kwijt is aan
vaste lasten".
Hij beseft dondersgoed dat ie in een moeilijke/gevaarlijke situatie verkeerd.Een verkeerde move van zijn kant en de een of ander lapt hem er wel bij.
Als onderwijzer engels te werken,kan ie wel vergeten omdat daar universitaire voor opleiding wordt vereist en dan nog liefst engels als moedertaal moet hebben.
Ik weet niet wat zijn verdiensten zijn,maar denk dat enige reservering voor later (aow-pensioen) daar geen deel van uit maakt.Heb ook zo mijn vraagtekens bij een ziektekosten verzekerin.
Kortom geen benijdenswaardige positie en ik kan me voorstellen dat wat beters/legaals wil.
Van zijn soort (niet beledigend bedoelt hoor ;) ), dertien in een dozijn.Het barst van de jongere (en ook oudere ;) ) mensen met het Thailand virus,die alle mogelijke moeite doen om hier te blijven.
Een erg groot advies: Maak het legaal of volg anders de raad van printen44 op.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Ka2le » vrijdag 06 april 2012, 08:15

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het inhoudelijk met jullie eens. De kans dat je in Bangkok werk vindt is klein, maar om het direct af te doen als 'dat gaat niet lukken' vind ik te makkelijk.

Kijk voorbij het feit dat hij illegaal is en geef tips waar hij wellicht wel wat mee kan, zoals:
- websites als www.jobsdb.com. Mensen met een MBO-opleiding kunnen de beste kok (of wat dan ook) zijn en dus degelijk wel wat toevoegen aan een bedrijf. We hebben te weinig info om hierover te oordelen.
- een eigen bedrijf starten. Daar zitten heel wat haken en ogen aan en zal lastig zijn.
- studeren aan een Thaise universiteit. Oké, het levert geen inkomsten op maar is een manier om in Thailand te blijven (zijn wens).

Nogmaals, de kans is klein dat het lukt, maar ik vond de eerste bijdragen te makkelijk. Toegegeven, mijn bijdrage voegde ook niet veel toe. Even goede vrienden :worshippy:

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Pieter » vrijdag 06 april 2012, 09:48

Waarom probeer je niet een oudere rijke thaise tante aan de haak te slaan :?:
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

printen44
Expat
Expat

#9 Bericht door printen44 » vrijdag 06 april 2012, 10:17

Ka2le schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik ben het inhoudelijk met jullie eens. De kans dat je in Bangkok werk vindt is klein, maar om het direct af te doen als 'dat gaat niet lukken' vind ik te makkelijk.

Kijk voorbij het feit dat hij illegaal is en geef tips waar hij wellicht wel wat mee kan, zoals:
- websites als http://www.jobsdb.com. Mensen met een MBO-opleiding kunnen de beste kok (of wat dan ook) zijn en dus degelijk wel wat toevoegen aan een bedrijf. We hebben te weinig info om hierover te oordelen.
- een eigen bedrijf starten. Daar zitten heel wat haken en ogen aan en zal lastig zijn.
- studeren aan een Thaise universiteit. Oké, het levert geen inkomsten op maar is een manier om in Thailand te blijven (zijn wens).

Nogmaals, de kans is klein dat het lukt, maar ik vond de eerste bijdragen te makkelijk. Toegegeven, mijn bijdrage voegde ook niet veel toe. Even goede vrienden :worshippy:
Het probleem is dat hij illegaal in Thailand verblijft. Als dat niet zo was, dan ligt volgens mij de zaak anders en is jouw bijdrage veel zinvoller. Bij de eerste de beste controle is hij het "haasje'.

Bangkok1
komt net kijken
komt net kijken

#10 Bericht door Bangkok1 » vrijdag 06 april 2012, 11:04

Ah allemaal bedankt voor de reacties natuurlijk.
Ik begrijp dat er wat gemengde gevoelens zijn over mijn werkzaamheden zonder visum.
Ik heb uiteraard wel een visum voor enkele maanden dus ik verblijf niet illegaal maar ben niet volgens de regeltjes
aan het werk.

Nu ga ik ervanuit dat iedereen dit wel snapte maar omdat het schrijven van sommigen er niet naar was leg ik dit nog even uit.
Ja ik ben op de hoogte van de risico's e.d. ik heb gelukkig goed contact met mijn baas en zelfs bij een controle zou er 9 van de 10 keer nog een uitweg zijn. Toch weet ik dat het niet juist is vandaar mijn eerdere post.

Ook ben ik het enigzins eens met Printer, die voorstelt naar NL terug te gaan alles te regelen en weer terug te komen.
daar heb ik gelukkig zelf ook wel bij nagedacht ware het niet zoals ik al vermelde ik zoals velen idd op dit land gesteld ben en dus liever eerst alle mogelijke opties bekijk, zoals ervaren mensen op dit forum vragen. Voordat ik aan de reis terug naar NL begin.

Vandaar tevens ook mijn verzoek om veroordelingen achterwege te laten omdat ik die zelf wel kan bedenken, maar pogingen om mij te helpen zijn meer dan welkom.

Groet, Marcel

joepattaya
Expat
Expat

#11 Bericht door joepattaya » vrijdag 06 april 2012, 11:34

Als je persé hier aan de bak wilt, dan is terug gaan naar Nederland geen optie, want van daar uit kom je helemaal niet aan de bak.
Om te beginnen "low profile" blijven, maar dat doe je al.
Om je heen kijken en OOK het Engels onderwijs bekijken; om Engels te onderrichten is niet persé een universiteitsgraad nodig, maar wordt meestal wel geëist. Het moet dan vaak aankomen op het interview en de proefles die je geeft.

Een normale baan vinden in de privé-sector is uitzonderlijk moeilijk vooral omdat je geen bachelor hebt. Al gaat het in Thailand niet om "know-how" maar om "know-who"

Bangkok1
komt net kijken
komt net kijken

#12 Bericht door Bangkok1 » vrijdag 06 april 2012, 11:40

Ja klopt het is lastig.
Via deze site hoop ik ook de 'know who' te vinden.. ;)

maar goed ik van vrij veelzijdig en nog jong van leeftijd (25) dus ik hoop dat er iemand is die dit ziet
en toevallig nog ergens iets weet waar ze iemand zoeken of kunnen gebruiken, hoor ik het graag
ik ben ook niet zwaar gebonden aan Bangkok elders in het land zou ook kunnen.

sunbird
Expat
Expat

#13 Bericht door sunbird » zaterdag 07 april 2012, 03:07

[quote="Bangkok1"]Ja klopt het is lastig.
Via deze site hoop ik ook de 'know who' te vinden.. ;)
maar goed ik van vrij veelzijdig en nog jong van leeftijd (25)quote

--------------

Dat je wil werken is natuurlijk goed maar dan op de legale wijze ( zal moeilijk zijn) zoals hier voor al is gezegd.
Je zou eens je licht moeten opsteken voor een "Education Visa."

Iedere keer worden de emigratie regels weer aangepast, en dit meestal door expats die zich niet aan de regels houden (ook onze Ambassade heeft zijn regels aangepast)
En dit gaat weer ten koste van de vele goede expats onder ons.

Thai Immigration Bureau Promotion Video:
http://www.youtube.com/watch?v=Im3JAYYg1_U

(met dank aan Billy [|) )
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”