Alles komt goed zei een wijs man ooit en meestal klopt dat ook wel.nbreeker schreef:Arie dat is nu allemaal geregeld in Nederland maar 50,60 jaar geleden ook niet,en zo is het in Thailand ook hier lopen we op sociaal gebied ook 50 tot 60 jaar achter,voor de oorlog stonden de vrouwen ook bij de poort de mannen op te wachten als het payday was anders werd het op weg naar huis ook verzopen in de kroeg en moesten de vrouwen maar weer zorgen dat er eten op tafel kwam.
Toen ik in Thailand aankwam las ik in bkk post dat er een wet aangenomen was dat als een man een kind verwekt hij daar financieel voor verantwoordelijk was,maar voor dat die wet 100 % geimplementeerd is dat duurt lang,vooral als heel veel mensen geen belasting betalen en ze ook niet weten wie wat verdiend.
De oudere thai's krijgen nu pensioen van de staat 500 bath per maand,wat is nu 500 bath ja niks maar het is een begin.
Wij hadden ook Willem Drees nodig om de Aow van de grond te krijgen,geef ze een kans het wordt langzaam aan gerust wel beter maar het heeft tijd nodig.Net als het bij ons tijd nodig had.
Een groot gedeelte van de Thaise bevolking loopt qua gedachtengang tig jaren achter bij het westen net als de sociale voorzieningen dat doen soms aan de ene kant wel leuk maar vaak ook irritant en dan met name de opvatting over een hoop dingen waarvan ik denk ...doe toch us normaal maar dat doen ze dan ook vlgs hun dus ik ga een zinloze discussie dan lekker uit de weg door te stoppen met of over het betreffende onderwerp , moeilijk doen is al voor veel mensen een favoriete hobby dus ik even niet.
mvg driver