muzikaal dus echt wel heel goed:
LADY GAGA
komt naar Bangkok
ik heb al kaartjes voor 25 mei
Pieter

(en over generatiekloof gesproken mijn dochter van 7 vind haar tegenwoordig niet meer jedat (te gek dat mens) en Katy Perry is beter zegt ze)
Moderator: Loempia
pop betekent gewoon populair of te wel populairHenk Korat schreef:Het is volgens mij Sandy Coast.
Nee een cultuur barbaar ben ik niet. Heb jij weleens gehoord van:
Beethoven
Bach
Mozart
Rachmaninoff
Schubert
Chopin
Rembrandt
van Gogh
Breugels
van Eijk
Vondel
de Vries
Reve
en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
Die moderne muziek valt echt niet onder het hoofdstuk cultuur. Klasieke muziek, Barok, Jugensstiel, Empire, Pop, Heavymetal, Punk, Soul, Jazz, enz. wel.
Laat de echte cultuur barbaar opstaan.
Pieter is dus toch een cultuur barbaar. Het zit em in de fijne kneepjes Pieter en niet bij aculrurele opmerkingen als "strauss was die heel populair en dus was dat toen pop muziek".Pieter schreef:pop betekent gewoon populair of te wel populairHenk Korat schreef:Het is volgens mij Sandy Coast.
Nee een cultuur barbaar ben ik niet. Heb jij weleens gehoord van:
Beethoven
Bach
Mozart
Rachmaninoff
Schubert
Chopin
Rembrandt
van Gogh
Breugels
van Eijk
Vondel
de Vries
Reve
en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
Die moderne muziek valt echt niet onder het hoofdstuk cultuur. Klasieke muziek, Barok, Jugensstiel, Empire, Pop, Heavymetal, Punk, Soul, Jazz, enz. wel.
Laat de echte cultuur barbaar opstaan.
in de tijd van strauss was die heel populair en dus was dat toen pop muziek
Jazz muziek was cultuur totdat dixieland vvders ermee gingen bemoeien dus njet
de enigste "moderne muziek" die ik geen kutuur vind is moderne klasieke/eigentijdse muziek van b.v. ton de leeuw
(zappa dan weer wel)
Lady Gaga is een kruising tussen prince en madonna
en in tegenstelling tot madonna heeft ze wel verstand en gevoel voor muziek
er is alleen maar goede en slechte muziek
voorbeeld slechte muziek : Jan Smit, Rene Froger, Marco Bossato
voorbeeld goede muziek George Baker, Guus Meeuws
het ligt soms heel dicht bij elkaar
maar ik hoor dat de gitarist van queen vals speelt
Pieter
Goede aanzet tot cultureel denken Duncan.Korat schreef:De meeste muziek die nu het stempel 'klassiek' heeft is oorspronkelijk geschreven ter opluistering van diners, feestjes enz.
Gewoon muzikaal behang dus.
Uitzondering hierop was kerkmuziek.
Komt nog bij dat:
1. instrumenten toen anders waren gestemd (lager, met een A = 430 hz, nu is dat 440 hz)
2. de bezetting van de orkesten voor de 19e eeuw aanzienlijk kleiner was dan nu.
Punt 1 heeft er verder onder ander toe geleid dat bijna alle violen, cello's van Stradivari, Guarneri enz zijn omgebouwd om de hogere snaarspanning die het gevolg was van de aangepaste stemming te kunnen weerstaan.
Verder is de toest verlengd, zodat er hogere tonen op gespeeld kunnen worden.
Ik lig dan ook altijd in een deuk als ik mensen over die 'fantastische originele Guarneri, Amati enz' hoor praten.
Jammer dan, maar de weinige originelen (= niet omgebouwde) die er over zijn liggen in een museum en worden zelden bespeeld en zeker niet in orkestverband, want dat kunnen ze constructietechnisch helaas niet aan.
En ja hoor, Strauss was de Rolling Stones van zijn tijd. Het gegeven dat mensen elkaar moesten aanraken tijdens het dansen van een wals werd als schandalig en onzedelijk gezien.
Prachtig dat iemand plezier beleeft aan een bepaalde muziekstijl, maar dicht geen enkele stijl kwaliteiten toe die de superioriteit moet bewijzen.
Tenslotte is muziek niets meer of minder dan georganiseerd lawaai.
Oh ja, geef mij maar J S Bach.