Geachte iedereen,
Excuses als deze vraag al eerder is gesteld maar ik wil snel en goed duidelijk hebben hoe het zit met
een Thais Paspoort.
Ik ben 21 jaar oud. Mijn moeder woont hier al ruim 25 jaar. Zij bezit de Thaise en Nederlandse nationaliteit/paspoort.
Ik ben al eerder bij de ambassade in Den Haag geweest. Er werd mij gezegd dat het mogelijk is om een Thais paspoort te krijgen. Wat nodig was:
Uittreksel van de geboorteakte en een uittreksel van de burgelijke stand van mijn moeder. Beide internationaal.
Echter zijn we er niet verder op in gegegaan. De wet stelt 1 van je ouders de Thaise nationaliteit of paspoort moet bezitten.
De Thaise vrouw van de ambassade vertelde verder iets van wel een paspoort maar dan vullen we geen adresgegevens van Thailand in i.v.m. militaire training.
Nou luidt mijn vraag natuurlijk:
Kan ik een Thais paspoort aanvragen en wat heb ik daarvoor nodig (bovenstaande).
En zijn er gevolgen voor Militaire Dienst? Ik woon gewoon in Nederland?
Bedankt,
Ro.
Thais Paspoort/Nationaliteit
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Thais Paspoort/Nationaliteit
Laatst gewijzigd door KhunRo op maandag 12 maart 2012, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- bantakokennerkhorat
- Volwaardig lid
Re: Thais Paspoort/Nationaliteit
Sorry KhunRo maar bent u toevallig niet zelf de moeder?aangezien u zelf al bij de ambassade bent geweest?deze vraag stel ik om dat u spreekt over dat het mogelijk is om HEM een Thais paspoort te geven en over een uittreksel van de geboorteakte en een uittreksel van de burgelijke stand van ZIJN moeder.KhunRo schreef: Er werd mij gezegd dat het mogelijk is om hem een Thais paspoort te geven. Wat nodig was:
Uittreksel van de geboorteakte en een uittreksel van de burgelijke stand van zijn moeder.
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s
-
- komt net kijken
Ja in eerste instantie heeft mijn vader het getypt maar later heb ik dat gedaan verder niet na gekeken maar weet iemand een antwoord op mijn vraag?bantakokennerkhorat schreef:Sorry KhunRo maar bent u toevallig niet zelf de moeder?aangezien u zelf al bij de ambassade bent geweest?deze vraag stel ik om dat u spreekt over dat het mogelijk is om HEM een Thais paspoort te geven en over een uittreksel van de geboorteakte en een uittreksel van de burgelijke stand van ZIJN moeder.KhunRo schreef: Er werd mij gezegd dat het mogelijk is om hem een Thais paspoort te geven. Wat nodig was:
Uittreksel van de geboorteakte en een uittreksel van de burgelijke stand van zijn moeder.
-
- Volwaardig lid
De ambassade heeft je het juiste antwoord gegeven. Met behuld van de gegevns van je ouders en je geboorte bewijs kun je een Thais geboorte bewijs aaanvragen en daarmee ook een Thais passport. Je zult dus ook je naam naar het Thais moeten vertalen, dat wordt je officiele naam for de Thaise overheid. (Met het Thaise geboortebewijs weet de Thaise overheid dat een Thaise onderdaan is geboren).
Je bent diesntplichtig, maar dat is niet uitvoerbaar omdat je niet in Thailand woont. Waneer je na je 30ste in Thailand gaat wonen en ingeschreven wordt moet je een boete betalen, iets van 500 baht. Je wordt dan ook ingedeeld in het reserve leger, in de laagste categorie. Alleen in geval van een grootschalige, langdurige, oorlog kun je dan opgeroepen worden.
Je bent diesntplichtig, maar dat is niet uitvoerbaar omdat je niet in Thailand woont. Waneer je na je 30ste in Thailand gaat wonen en ingeschreven wordt moet je een boete betalen, iets van 500 baht. Je wordt dan ook ingedeeld in het reserve leger, in de laagste categorie. Alleen in geval van een grootschalige, langdurige, oorlog kun je dan opgeroepen worden.