na 4 dagen thailand..

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!

Re: na 4 dagen thailand..

#31 Bericht door rob kaen » vrijdag 09 maart 2012, 14:40

Prachtige foto,s ja zo mag ik het graag zien ja die Sanctuary of Truth, Pattaya nee niet gezien was toch wat prijzig toen maar de rsst ken ik wel! nee die juffrouw met die schorpioenen ken ik ook niet.
Wel die cowboy met die zwevende sigaret en dat jochie met die voetbal ja en snel terug !!!! laat gaan we gaan naar de isaan [|)

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#32 Bericht door rob kaen » vrijdag 09 maart 2012, 15:19

elst99 schreef:Voor de prijs hoef je niet meer naar Thailand, weet niet in de Isan, heb ook gelezen dat Hua Hin een van de duurste plaatsen is om te verblijven, dat geloof ik ook wel! Maar vind het nog steeds leuk om mensen te ontmoeten van verschillende pluimage, of het nu Friezen, Zweden, Noren, Duitsers of wat dan ook zijn, alles beter dan eigenzinnige Nederlanders die altijd alles beter weten, want dat is een ramp. Mijn mening, weet wordtniet altijd gewaardeerd.
Wil je even weg van alle drukte ga dan naar Je Maew restaurant aan Dechanuchit (zijstraat van het strand). Dit is in Hua Hin al decennia lang de plek voor heerlijke Khao tom pla (rijstsoep met plakjes vis) en andere favorieten zoals Thaise omeletten, augurk soep en zeevruchten salade. Dit allemaal voor prijzen van zo tussen de 25 en 55 Bath (€ 0,60 en € 1,35).

Je Ni Ice Cream
Voor ijs en sorbets in Thaise stijl ga je in Hua Hin naar Je Ni Ice Cream. Je Ni gebruikt alleen verse seizoensgebonden ingrediënten en biedt een verscheidenheid aan traditionele toppings. Drie bolletjes met twee toppings kosten slechts 25 Bath (€ 0,60
Nou dat is toch te doen zo duur is het nou ook weer niet [|)

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Jim » vrijdag 09 maart 2012, 17:03

weer even wat slecht nieuws..
er is echt geen ruk te doen in hat mae rampung.
geen restaurants, laat staan gezellige (strand)barretjes.
echt. cha'am is er een bruisende metropool bij vergeleken.

en goed nieuws..
in een prachtig rayong resort een voortreffelijke tenderloine steak gegeten.
het bonnetje:
2x tenderloine steak
1x khao pad poe
1x margerita
1x tequila sunrise
1x meloenshake

1400 baht

echt een aanrader.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door Jeanette » vrijdag 09 maart 2012, 22:08

Goh, en 1 km naar het zuiden heb ik het 8 weken heerlijk gehad. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
Als je tot het eind van het strand loopt, een van de laatste tentjes, daar vonden wij het eten het lekkerst en het goedkoopst. Na die blauw/witte nog 100 meter. Ze spreken bijna geen engels.

Elst, ik zocht 'eigenzinnige Nederlander' op en ik ben bang dat jij en ik (met de toevoeging 'die alles beter weten') en onze hele familie er onder vallen. :giggle3:
Dus om daar nou een hekel aan te hebben ...
Mede door jou beschrijving van Hua Hin, die in feite weinig positiefs bevat, hebben we het nooit bezocht, waarom ga jij daar eigenlijk ieder jaar naar toe?
Ben ik wel benieuwd naar.

[|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door elst99 » zaterdag 10 maart 2012, 00:12

Omdat toen we hier voor 14 jaar geleden begonnen het een klein vissersdorp was en het nog niet toeristisch was, een heel leuk "dorp" was, na de tsunamie in het zuiden, het toerisme naar hier en de project-ontwikkelaars hier zijn begonnen met bouwen en er nu een kleine Amerikaanse stad van hebben gemaakt. Met alle Amerikaanse ketens.
Punt is dat er hier een Bangkok Hospitaal is en we best wel een leukere plaats gevonden hebben, maar te ver van een ziekenhuis.
In geval van een langer verblijf toch wel noodzakelijk, voor ons zeg ik erbij.
We hier een z.g. huisarts hebben, die onze dossiers heeft en goed Engels spreekt.
Hier in 14 jaar wel een grote groep kennissen hebben opgebouwd, van allerlei pluimage (weinig Nederlanders) er zijn er genoeg, maar weet uit goedingelichte kringen, veel haat en nijd onder elkaar.
Tenslotte van september tot aan de kerst is het buiten de weekeinden, goed, Januari, Februari veels te druk, nu alles weer zo'n beetje naar huis is weer prettig aan het worden.l
Hua Hin bestaat nu voor een groot deel uit bouwputten, condominiums , hotels etc. Er is weinig Aziatisch meer te ontdekken.
We voor Hua Hin gekozen hebben voor het weer, het is het meest droge gedeelte van Thailand en voor Leo met reuma dus zeer belangrijk.
Ik weet niet alles beter, maar iemand die een weekje in Hua Hin verblijft en waarschijnlijk niet verder dan de Binthabanstraat geweest is moet me niet vertellen dat er In Hua Hin geen Nederlanders zijn. En zo zijn er meer, die Hua Hin niet kennen maar wel een oordeel hebben.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Jim » zaterdag 10 maart 2012, 02:44

Jeanette schreef:Goh, en 1 km naar het zuiden heb ik het 8 weken heerlijk gehad. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
Als je tot het eind van het strand loopt, een van de laatste tentjes, daar vonden wij het eten het lekkerst en het goedkoopst. Na die blauw/witte nog 100 meter. Ze spreken bijna geen engels.
1 km zuidwaards kan alleen nog maar de verzonken stad atlantis liggen ;)
of bedoel je koh samet?
dat ligt zo'n 2.5 km zuid-oost waards.

We zitten nu een km of 10 oostwaards en dat is beduidend beter (hat suan son).
Heel veel kleine restaurantjes op 't strand, maar toch lekker rustig.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#37 Bericht door Gardensafari » zaterdag 10 maart 2012, 10:34

Mooie foto's, Jim :thumbsup:

Het werd ook wel tijd voor een beetje tegengas.
Wat een hoop sikkeneurige lieden klagen hier toch op dit forum...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door elst99 » zaterdag 10 maart 2012, 10:59

Je Maew, is dat het hotpotjes restaurant? Op de hoek met de Nebkahaerd? Ben je de laatste jaren nog in Hua Hin geweest, zit dat er nog wel, in de Dechanusit is een hoop gesloten . Je Ice ken ik ook niet, waar zit die dan?
Het hotpotjes restaurant is er nog wel!

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#39 Bericht door rob kaen » zaterdag 10 maart 2012, 11:26

elst99 schreef:Je Maew, is dat het hotpotjes restaurant? Op de hoek met de Nebkahaerd? Ben je de laatste jaren nog in Hua Hin geweest, zit dat er nog wel, in de Dechanusit is een hoop gesloten . Je Ice ken ik ook niet, waar zit die dan?
Het hotpotjes restaurant is er nog wel!
Hua Hin's night market . Hier vind Je Maew,
Ja elst de laatste keer was in 2004 toen ik daar was met die paarden op het strand mijn vrouw wilt er graag heen nee ik niet meer heb niks zo met strand heb een hekel aan zand tussen mijn tenen [|)
Loop liever door de rijstvelden nu (reeds geoogst) zo moet gaan de hond staat aan de deur en het wordt wel akelig donker nu (fon tok) [|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door elst99 » zaterdag 10 maart 2012, 12:09

Denk dat je Hua Hin niet meer terugkent, de nightmarkt loopt nu helemaal naar boven! En de prijzen zul je hier niet meer terug kennen, natuurlijk zijn er nog straattentjes en zoals gezegd buitenaf zijn er best dingetjes te vinden, maar prijzen van 40 Bht zijn allang verleden tijd.
Er wordt en is gebouwd langs de hele weg van begin Hua Hin, Takiab tot aan Pranburi, en dan nog in de zijstraten.

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door Kees » zondag 11 maart 2012, 03:15

Ja, die vooruitgang van tegenwoordig.
Het zou verboden moeten worden !
Niet klagen, maar dragen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door elst99 » zondag 11 maart 2012, 05:32

Vooruitgang heb ik geen moeite mee, maar bouwen als een kip zonder kop!
Als je bedenkt dat er een overcapaciteit aan accommodatie is en het eigenlijk tot aan december allemaal leeg staat, dan ben je verkeerd bezig is mijn mening.

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door Kees » zondag 11 maart 2012, 09:23

TIT :mrgreen:
Ik zou haast zeggen "Ik geen plaats in Thailand waar dit niet het geval is"
Niet klagen, maar dragen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door Jeanette » zondag 11 maart 2012, 13:26

Jim schreef:
Jeanette schreef:Goh, en 1 km naar het zuiden heb ik het 8 weken heerlijk gehad. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
1 km zuidwaards kan alleen nog maar de verzonken stad atlantis liggen ;)
of bedoel je koh samet?
dat ligt zo'n 2.5 km zuid-oost waards.

We zitten nu een km of 10 oostwaards en dat is beduidend beter (hat suan son).
Heel veel kleine restaurantjes op 't strand, maar toch lekker rustig.
O, dan zat je dichter bij Nice Beach hotel dan ik dacht.
Daar waar je zo lekker gegeten hebt is het Laemya Park en daar zaten we met de rug tegenaan. :mrgreen:

Veel plezier nog.

Elst, jullie zijn iets afhankelijker van de gezondheidszorg dan wij. Het blijft compromissen sluiten.

[|)

weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door weten » maandag 12 maart 2012, 03:09

elst99 schreef:Vooruitgang heb ik geen moeite mee, maar bouwen als een kip zonder kop!
Als je bedenkt dat er een overcapaciteit aan accommodatie is en het eigenlijk tot aan december allemaal leeg staat, dan ben je verkeerd bezig is mijn mening.
Maar Elst wij wonen aan de kust in nederland en daar het zelfde gelazer bouwen dure huizen, voor de gem. nederlander niet te betalen, en moeten nu zelfs parkeergeld betalen.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”