Bank of Thailand waarschuwt regering.
Moderator: Loempia
-
- Waarschuwing!
Bank of Thailand waarschuwt regering.
De Bank of Thailand (BOT) heeft de regering inmiddels gewaarschuwd dat het populistisch beleid de staatsschuld van Thailand de komende 4 tot 5 jaar mogelijkerwijs kan verhogen tot het zorgwekkende niveau van 60 procent van het bruto binnenlands product (BBP). De huidige economische en financiële ellende in Europa moet volgens de Bank of Thailand een les voor Thailand zijn.
De centrale bank van Thailand gaf aan dat het begrotingstekort voor 2013 kan oplopen tot boven de THB 650 miljard. De Thaise regering ontving onlangs van het Constitutionele hof toestemming om een extra bedrag van THB 350 miljard te lenen ter financiering van de hulpverlening tijdens de recente overstromingen en de projecten ter voorkoming van nieuwe overstromingen. Dit bedrag wordt toegevoegd aan het oorspronkelijke begrotingstekort van THB 300 miljard.
Desondanks staat de regering van Thailand erop dat meer geld lenen nodig is om de economie te stimuleren als gevolg van aanhoudende economische problemen
De centrale bank van Thailand gaf aan dat het begrotingstekort voor 2013 kan oplopen tot boven de THB 650 miljard. De Thaise regering ontving onlangs van het Constitutionele hof toestemming om een extra bedrag van THB 350 miljard te lenen ter financiering van de hulpverlening tijdens de recente overstromingen en de projecten ter voorkoming van nieuwe overstromingen. Dit bedrag wordt toegevoegd aan het oorspronkelijke begrotingstekort van THB 300 miljard.
Desondanks staat de regering van Thailand erop dat meer geld lenen nodig is om de economie te stimuleren als gevolg van aanhoudende economische problemen
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Re: Bank of Thailand waarschuwt regering.
Voor alle regeringen in de wereld op dit moment het grote dilemma.
Niet nieuw overigens: het speelde ook heel erg in de perioden van en rond het kabinet Den Uyl.
Geld lenen en pompen in de economie, of bezuinigen.
De Europese landen hebben gekozen voor bezuinigen.
In Amerika maakt men domweg geen keuze en laat alles zoveel mogelijk zoals het is.
Thailand kiest voor het oppompen van de economie.
Als iemand nou maar eens met zekerheid zou kunnen zeggen wat de beste weg is...
Niet nieuw overigens: het speelde ook heel erg in de perioden van en rond het kabinet Den Uyl.
Geld lenen en pompen in de economie, of bezuinigen.
De Europese landen hebben gekozen voor bezuinigen.
In Amerika maakt men domweg geen keuze en laat alles zoveel mogelijk zoals het is.
Thailand kiest voor het oppompen van de economie.
Als iemand nou maar eens met zekerheid zou kunnen zeggen wat de beste weg is...
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Hier lees ik dat er 15 miljard wordt vrijgemaakt om Pattaya op te knappen. Het lijkt me nogal onzinnig.
http://www.pattayapeople.com/archive/14 ... nd_331.pdf
http://www.pattayapeople.com/archive/14 ... nd_331.pdf
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
- RuudThai
- Expat
Ik meen dat in Nederland dankzij de geldcrisis, de rutteratatouille en de daardoor logisch opvolgende rutterecessie de staatsschuld al is opgelopen tot het superzorgwekkende niveau van 65 % van het BBP.......rob kaen schreef:De Bank of Thailand (BOT) heeft de regering inmiddels gewaarschuwd dat het populistisch beleid de staatsschuld van Thailand de komende 4 tot 5 jaar mogelijkerwijs kan verhogen tot het zorgwekkende niveau van 60 procent van het bruto binnenlands product (BBP). De huidige economische en financiële ellende in Europa moet volgens de Bank of Thailand een les voor Thailand zijn.

-
- Waarschuwing!
De Nederlandse staatsschuld loopt op tot 512 miljard euro in 2015:
74% van ons BBP.
Dat heeft het CPB berekend.
De schuld blijft de komende jaren met meer dan 20 miljard euro per jaar oplopen
In 2015 heeft iedere Nederlander 32.000 euro schuld namens de staat.
Nou ga der maar aan staan

74% van ons BBP.
Dat heeft het CPB berekend.
De schuld blijft de komende jaren met meer dan 20 miljard euro per jaar oplopen
In 2015 heeft iedere Nederlander 32.000 euro schuld namens de staat.
Nou ga der maar aan staan

- RuudThai
- Expat
Hier zie je de heilzame effecten van Mark Rutte c.s.:
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
-
- Expat
Vertel eens Ruud:
Moeten ze nieuwe besparingen doorvoeren (en dat lijstje verbeteren) of moeten ze de economie gaan stimuleren=uitgeven?
Alleen bij jou kan de waarheid vandaan komen

Moeten ze nieuwe besparingen doorvoeren (en dat lijstje verbeteren) of moeten ze de economie gaan stimuleren=uitgeven?
Alleen bij jou kan de waarheid vandaan komen

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Waarschuwing!
We moeten de moed hebben om onze burgers de waarheid te zeggen.
We kunnen niet aanvaarden dat ons sociale model in het gedrang wordt gebracht en daarmee het welzijn van de toekomstige generaties.
Deze regering neemt haar verantwoordelijkheid. Ze neemt de maatregelen die nodig zijn om de toekomst van onze sociale zekerheid en dus de levenskwaliteit van onze burgers te garanderen
daar ben ik van overtuigd.

We kunnen niet aanvaarden dat ons sociale model in het gedrang wordt gebracht en daarmee het welzijn van de toekomstige generaties.
Deze regering neemt haar verantwoordelijkheid. Ze neemt de maatregelen die nodig zijn om de toekomst van onze sociale zekerheid en dus de levenskwaliteit van onze burgers te garanderen
daar ben ik van overtuigd.

- RuudThai
- Expat
"God hoort je brommen", zei mijn oma vroeger altijd. Ik spreek je nog wel nader als het komende bezuinigingspakket openbaar wordt.rob kaen schreef:We moeten de moed hebben om onze burgers de waarheid te zeggen.
daar ben ik van overtuigd.![]()
Je kunt overigens zó in een EO-programma met deze bewoordingen

Oh, en dutch, ik heb niet de wijsheid in pacht hoor. Ik zou echt wel voor een aantal maatregelen de voorkeur hebben en dat is een mix van bezuinigingen, inkomstenverhoging en stimulering van de economie. Maar dan moet Rutte mij maar inhuren als extern adviseur...

-
- Volwaardig lid
Dit is serieus en zonder cynisme bedoeld?rob kaen schreef: Deze regering neemt haar verantwoordelijkheid. Ze neemt de maatregelen die nodig zijn om de toekomst van onze sociale zekerheid en dus de levenskwaliteit van onze burgers te garanderen
daar ben ik van overtuigd.![]()

-
- Expat
Bij een economische crisis hinkt men steeds op twee gedachten. Bezuinigen en daardoor minder geld uitgeven, maar ook de burgers geven minder geld uit. Dus minder groei. Voordeel is dat de staatsschuld niet oploopt en minder wordt.
Je kunt ook geld in de economie stoppen. Dan geeft men meer uit, de consumptie stijgt, de productiviteit stijgt en de inkomsten van de Staat worden meer. Een groot nadeel: Lukt het niet om de economie vooruit te krijgen, zit men met een enorme staatsschuld.
Obama heeft het toch niet slecht gedaan met veel geld in de Amerikaanse economie te stoppen. Het duurde een tijdje, maar daar daalt de werkeloosheid en de consumptie en productiviteit neemt toe. Wel met een enorme staatsschuld.
Wie de juiste oplossing heeft, mag het zeggen.
Wat Thailand betreft is het lenen van geld voornamelijk vanwege de overstromingen, maar ook de gevolgen van de nieuwe wijze van rijst inkopen, het minimumloon verhogen en het minimumloon voor afgestuurde tot 15.000 baht. Plus nog wat andere verkiezingsbeloftes.
Het probleem van Thailand blijft dan met terugbetalen van die lening(en), dat de baht te hoog gewaardeerd is. Dat is de mening van vrijwel alle economen. De concurrentiepositie van Thailand is in het geding. De vorige regering wilde daar wat aan doen, maar The Bank of Thailand wilde niet meewerken. En dat terwijl de omringende landen wel hun munteenheid devalueerde. En die troeven nu Thailand aan alle kanten af.
Je kunt ook geld in de economie stoppen. Dan geeft men meer uit, de consumptie stijgt, de productiviteit stijgt en de inkomsten van de Staat worden meer. Een groot nadeel: Lukt het niet om de economie vooruit te krijgen, zit men met een enorme staatsschuld.
Obama heeft het toch niet slecht gedaan met veel geld in de Amerikaanse economie te stoppen. Het duurde een tijdje, maar daar daalt de werkeloosheid en de consumptie en productiviteit neemt toe. Wel met een enorme staatsschuld.
Wie de juiste oplossing heeft, mag het zeggen.
Wat Thailand betreft is het lenen van geld voornamelijk vanwege de overstromingen, maar ook de gevolgen van de nieuwe wijze van rijst inkopen, het minimumloon verhogen en het minimumloon voor afgestuurde tot 15.000 baht. Plus nog wat andere verkiezingsbeloftes.
Het probleem van Thailand blijft dan met terugbetalen van die lening(en), dat de baht te hoog gewaardeerd is. Dat is de mening van vrijwel alle economen. De concurrentiepositie van Thailand is in het geding. De vorige regering wilde daar wat aan doen, maar The Bank of Thailand wilde niet meewerken. En dat terwijl de omringende landen wel hun munteenheid devalueerde. En die troeven nu Thailand aan alle kanten af.
-
- Expat
Niet van de algemeenheden Ruud en van alles maar een beetje (het zullen uiteraard allemaal "linkse beetjes" zijn,ondanks dat een groot gedeelte van de bevolking niet-links is!).RuudThai schreef:
Oh, en dutch, ik heb niet de wijsheid in pacht hoor. Ik zou echt wel voor een aantal maatregelen de voorkeur hebben en dat is een mix van bezuinigingen, inkomstenverhoging en stimulering van de economie. Maar dan moet Rutte mij maar inhuren als extern adviseur...![]()
![]()
![]()
Omdat het probleem de overheids tekorten zijn en in veel mindere mate de bedrijfsresultaten denk ik zelf aan het volgende:
*De woning bouw: (hypotheekaftrek-overdrachtsbelasting- en alle huur coops op de schep v.w.b. de bestuursvorm en beloning)
*AOW/Pensioen:Elk jaar (te beginnen met 2013) 3 maanden erbij,tot aan de 67(mensen beginnen gemiddeld ook veel later te werken als vroeger en velen werken (bijna) nooit.Extra zware beroepen uitzondering (met medische indicatie)
*10% ambtenaren minder (voornamelijk beleids medewerkers e.d. en dus niet de politie/gemeentewerkers etc)
*Ambtenaren: loon stop tot 2015
*Banken splitsen in een risico gedeelte en een service gedeelte en GEEN overheidssteun bij falen!
*Alle bonussen tot maximaal 25% van het jaarsalaris (alleen bij geld genererende activiteiten lees;commerciele activiteiten)
*Ontwikkelings samenwerking naar het gemiddelde europese nivo van ca. 3% en niet 7+ zoals in Nederland ((spijtig voor al die NGO's EN hun vette salaris bestuursleden zonder verstand))
*Immigranten stop v.w.b. kanslozen.Inclusief familieherenigingen tot de derde graad.Nederlandse staatsburgers (met alleen het Nederlandse paspoort) niet hinderen in het aangaan van buitenlandse relatie (beetje eigenbelang mag toch wel?

*Vermindering van de studierichtingen (vooral op HBO nivo,waar de meest onzinnige studies bestaan die opleiden tot levenslange uitkeringstrekkende--Veel richtingen terugbrengen tot MBO nivo,dat het eigenlijk ook is!)
Belasting verhoging (ook eventueel btw) uit den boze.Leer nu maar eens accepteren dat er dubbeltjes en kwartjes en guldens zijn (zo te spreken) en hardwerkende mensen en luierikken.Mensen met pech (gezondheid) en mensen met geluk(loterij).

Mods:misschien beter dit topic te splitsen want we raken van het Thailand onderwerp af!

Ronald Reagan
Ronald Reagan
- RuudThai
- Expat
Ik kom nog wel met een lijstje als deze topic is gesplitst in een Thais deel en een Nederlands.dutch schreef: Niet van de algemeenheden Ruud en van alles maar een beetje (het zullen uiteraard allemaal "linkse beetjes" zijn,ondanks dat een groot gedeelte van de bevolking niet-links is!).
......................
Mods:misschien beter dit topic te splitsen want we raken van het Thailand onderwerp af!
Lees alvast eens dit in de Volkskrant over de komende onderhandelingen en de uitgangsposities van de onderhandelaars: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9824/De- ... ngen.dhtml
-
- Expat
Ruud,ik probeer zelf te denken zonder te veel input van de media (compleet zonder gaat het niet,maar als je diversiteit in je bronnen aanbrengt,dan kom je een heel eindRuudThai schreef:Ik kom nog wel met een lijstje als deze topic is gesplitst in een Thais deel en een Nederlands.dutch schreef: Niet van de algemeenheden Ruud en van alles maar een beetje (het zullen uiteraard allemaal "linkse beetjes" zijn,ondanks dat een groot gedeelte van de bevolking niet-links is!).
......................
Lees alvast eens dit in de Volkskrant over de komende onderhandelingen en de uitgangsposities van de onderhandelaars: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9824/De- ... ngen.dhtml

Men krijgt van Euroland NOOIT een eenheid v.w.b. fiskaliteit en economie en cultuur en taal en etc etc etc.Daarom zal het mekkeren blijven met de euro.Jammer ,maar waar!
De politieke partijen hebben maar een fractie van de Nederlandse bevolking als lid!!!!(en dan zijn de meeste leden nog wereldvreemde figuren,die nog nooit een cent verdiend hebben

Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
Daar staat toch bijna echt enig nieuws in,wel....?RuudThai schreef:Ik kom nog wel met een lijstje als deze topic is gesplitst in een Thais deel en een Nederlands.dutch schreef: Niet van de algemeenheden Ruud en van alles maar een beetje (het zullen uiteraard allemaal "linkse beetjes" zijn,ondanks dat een groot gedeelte van de bevolking niet-links is!).
......................
Zou wel eens een dergelijke analyse willen lezen over de overige partijen (doelstellingen van GL-SP e.d.)

Ronald Reagan
Ronald Reagan