Het eerste filmpje laat een bepaald ongelukkige tijger zien.
Het tweede filmpje een deprimerende reeks foto's.
Slaperige tijgers zeggen niet alles.
Het zijn hoofdzakelijk nachtdieren die overdag niet veel uitvoeren.
Maar als ik zo kijk, heb ik mijn twijfels.
Het lijkt mij geen natuurlijk gedrag, met name niet wat ik zie in het bovenste filmpje.
Ik heb mijn besluit genomen en zal er niet naar toegaan.
Tijger tempel Kanchanaburi
Moderator: Loempia
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Re: Tijger tempel Kanchanaburi
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- komt net kijken
Ook ik blijf mijn twijfels houden maar laat waarschijnlijk de tempel links liggen. Het blijven wilde dieren..
-
- Veel ervaring
Ik ben er geweest in 2006.
Je loopt achter de tijgers aan naar de vallei.
Daar worden de tijgers vastgebonden met ijzeren ketting aan een betonnen paaltje.
Mensen moeten plaatsnemen in stoeltjes om dit te aanschouwen.
Dan een verkooppraatje over de as verbouwing en om plastic tijgertanden te verkopen.
Daarna kan je kiezen of je op de foto wilt achter een tijger of met de tijgerkop op je schoot.
Ik weet nog wel wel dat met kop op schoot 1000 bath was maar niet meer wat de andere foto sessie kostte.
Met 3 medewerkers in gele shirts ga je dan naar de tijger toe en een daarvan maakt foto's met je eigen camera.
Ik had de indruk dat de tijgers gedrogeerd waren omdat ze nauwelijks reageren als je ze aanraakt.
De tijger die met zijn kop op schoot wordt gefotografeerd is zo van de wereld dat zijn zware kop door 3 man wordt opgetild om op de schoot terecht te komen.
Die was echt niet gewoon moe na de maaltijd of toe aan siesta.
De enige katachtige die wakker en alert was was de kitten (zeg je dat ook bij grote katachtigen?) die bij de ingang zat, daar kon je mee knuffelen en spelen en daar stond ook een hele rij mensen voor.
In de kleine kooi die erboven hing zat een grote roofvogel.
Echt afschuwelijk om te zien.
Ik heb ook de kale kleine verblijven van de tijgers gezien waar ze verblijven wanneer ze niet liggen te slapen in de vallei.
Ik vond het enorm droevig om te zien. Had er goede verwachting van omdat ik indertijd vaak keek naar animal planet en daar zag dat de monks zo begaan waren met de dieren.
De enige dieren die er vrolijk en blij uitzagen waren de vogels die er vlogen en die landen niet in de tijger tempel.
Je loopt achter de tijgers aan naar de vallei.
Daar worden de tijgers vastgebonden met ijzeren ketting aan een betonnen paaltje.
Mensen moeten plaatsnemen in stoeltjes om dit te aanschouwen.
Dan een verkooppraatje over de as verbouwing en om plastic tijgertanden te verkopen.
Daarna kan je kiezen of je op de foto wilt achter een tijger of met de tijgerkop op je schoot.
Ik weet nog wel wel dat met kop op schoot 1000 bath was maar niet meer wat de andere foto sessie kostte.
Met 3 medewerkers in gele shirts ga je dan naar de tijger toe en een daarvan maakt foto's met je eigen camera.
Ik had de indruk dat de tijgers gedrogeerd waren omdat ze nauwelijks reageren als je ze aanraakt.
De tijger die met zijn kop op schoot wordt gefotografeerd is zo van de wereld dat zijn zware kop door 3 man wordt opgetild om op de schoot terecht te komen.
Die was echt niet gewoon moe na de maaltijd of toe aan siesta.
De enige katachtige die wakker en alert was was de kitten (zeg je dat ook bij grote katachtigen?) die bij de ingang zat, daar kon je mee knuffelen en spelen en daar stond ook een hele rij mensen voor.
In de kleine kooi die erboven hing zat een grote roofvogel.
Echt afschuwelijk om te zien.
Ik heb ook de kale kleine verblijven van de tijgers gezien waar ze verblijven wanneer ze niet liggen te slapen in de vallei.
Ik vond het enorm droevig om te zien. Had er goede verwachting van omdat ik indertijd vaak keek naar animal planet en daar zag dat de monks zo begaan waren met de dieren.
De enige dieren die er vrolijk en blij uitzagen waren de vogels die er vlogen en die landen niet in de tijger tempel.
-
- Zeer veel ervaring
In 4 jaar is er dus een hoop veranderd en gaat het er dus niet meer zo aan toe.Inge62 schreef:Ik ben er geweest in 2006.
Ook van de betonnen paaltjes is geen enkel spoor te bekennen.
Hier een 3-tal linkjes naar foto's zoals ik het heb ervaren, zoals gezegd zeer levendig.
(om de goede orde tussen de voor en tegenstanders te bewaren heb ik geen foto's geplaatst)
foto1
foto2
foto3
-
- komt net kijken
Is een tempel voor mensen of dieren ?