Tijger tempel Kanchanaburi

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jasper
komt net kijken
komt net kijken

Tijger tempel Kanchanaburi

#1 Bericht door Jasper » zaterdag 18 februari 2012, 11:05

We zijn bezig met het plannen van ons bezoek aan thailand. Nu hebben veel mensen het over de tiger temple maar ik lees hier veel gemengde verhalen over.
De een zegt dat ze goed zijn voor de dieren en de andere zegt dat de dieren gedrogeerd worden. Als dit laatste het geval is dan wil ik deze tempel zeker niet bezoeken. Is er iemand die hier meer uitsluitsel over kan geven.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Tijger tempel Kanchanaburi

#2 Bericht door carpediem » zaterdag 18 februari 2012, 11:19

Als je je gezonde verstand gebruikt kan het niet anders dat deze tijgers gedrogeerd moeten zijn.
Welk wild dier kan anders massaal geaaid worden.
Ik ben er geweest en ging daar met een niet goed gevoel weg.
pluk de dag (carpediem)

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Pieter » zaterdag 18 februari 2012, 11:25

carpediem schreef:Als je je gezonde verstand gebruikt kan het niet anders dat deze tijgers gedrogeerd moeten zijn.
Welk wild dier kan anders massaal geaaid worden.
Ik ben er geweest en ging daar met een niet goed gevoel weg.
wat filmpjes:

http://www.tiger-temple.info/

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

printen44
Expat
Expat

#4 Bericht door printen44 » zaterdag 18 februari 2012, 11:27

Wilde dieren, waaronder tijgers, vallen mensen aan. Daarom worden ze ook "roofdieren" genoemd. De mens is een ideale prooi voor ze. Niet snel, genoeg vlees aan de botten en de tijger kan er een paar dagen op leven. Geen geintje hoor, in India worden gemiddeld 200 mensen per jaar door tijgers opgepeuzeld.

Een roofdier die je kan aaien en waar je langs mag zitten voor een foto, is zwaar gedrogeerd. Als je dat leuk vindt om op een foto te staan met een zwaar gedrogeerde tijger, ga je gang. Maar de tijger wordt niet oud, want elke dag heeft ie wel een paar "shots' nodig om gedrogeerd te blijven. Hier in Chiang Mai bij de "Night Safari" kan je ook voor 200 baht op de foto met een tijger. Onmenselijk voor de mens en de tijger vindt ik dat.

Trouwens bij geen enkele wilde dier kan je op de foto. Het is of hard weglopen door het wilde dier of bijten. Een van de twee. In dierentuinen zijn giraffes etc. gewend aan mensen, dus komen ze nieuwsgierig. Maar normaal is het niet. Drie maande geleden in Erindi, Namibia, vluchten alle dieren weg als ze ons zagen. Het kan ook aan mijn aantrekkelijk uiterlijk liggen. [8) [8)

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#5 Bericht door Gardensafari » zaterdag 18 februari 2012, 12:58

Of je met wilde dieren op de foto kunt hangt van veel factoren af.
Zo kunnen wilde dieren wennen aan de mens.
En als die dan ook nog voert, kan een makheid ontstaan.
Dieren kunnen de mens ook zien als vijand en meteen op de vlucht slaan. We noemen ze dan schuw.
Weer andere dieren, zoals bepaalde trekvogels uit Skandinavië en Siberië zijn ook mak.
Die zijn helemaal geen mensen gewend en zijn dus niet bang.
Grote katten zijn lastig in te schatten.
Als ze geen honger hebben, vallen ze niet zomaar aan.
Beren zijn de lastigste om in te schatten, omdat hun signalen heel erg subtiel zijn.

Nu er steeds minder op vossen wordt gejaagd blijken die veel minder schuw dan je zou denken.
In Engeland en Duitsland lopen ze midden in steden rond en zijn zelfs nieuwsgierig.
Ook de aalscholver laat zich tot op een meter benaderen, terwijl er eeuwen op is gejaagd.

Over tijgers doe ik geen uitspraak.
Ik ken de feiten onvoldoende.
Eeuwen geleden hadden vorsten in India ook getemde tijgers, dus het is niet uitgesloten dat zoiets kan.
Maar over het algemeen gaat men ervan uit dat alleen het jachtluipaard (de cheetah) volledig handtam kan worden gemaakt.
Alle andere grote katten blijven onvoorspelbaar en gevaarlijk.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

printen44
Expat
Expat

#6 Bericht door printen44 » zaterdag 18 februari 2012, 15:46

Geen enkel roofdier kan je 100% "tam" maken. Het is en blijft een onberekenbaar dier. Ook een jachtluipaard kan je "mak" maken, zeker als het dier als puppy bij mensen grootgebracht wordt, maar "mak" maken en "mak" maken zijn twee verschillenden dingen. Het blijven onberekenbare dieren.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Pieter » zaterdag 18 februari 2012, 15:53

Gardensafari schreef:Of je met wilde dieren op de foto kunt hangt van veel factoren af.
Zo kunnen wilde dieren wennen aan de mens.
En als die dan ook nog voert, kan een makheid ontstaan.
Dieren kunnen de mens ook zien als vijand en meteen op de vlucht slaan. We noemen ze dan schuw.
Weer andere dieren, zoals bepaalde trekvogels uit Skandinavië en Siberië zijn ook mak.
Die zijn helemaal geen mensen gewend en zijn dus niet bang.
Grote katten zijn lastig in te schatten.
Als ze geen honger hebben, vallen ze niet zomaar aan.
Beren zijn de lastigste om in te schatten, omdat hun signalen heel erg subtiel zijn.

Nu er steeds minder op vossen wordt gejaagd blijken die veel minder schuw dan je zou denken.
In Engeland en Duitsland lopen ze midden in steden rond en zijn zelfs nieuwsgierig.
Ook de aalscholver laat zich tot op een meter benaderen, terwijl er eeuwen op is gejaagd.

Over tijgers doe ik geen uitspraak.
Ik ken de feiten onvoldoende.
Eeuwen geleden hadden vorsten in India ook getemde tijgers, dus het is niet uitgesloten dat zoiets kan.
Maar over het algemeen gaat men ervan uit dat alleen het jachtluipaard (de cheetah) volledig handtam kan worden gemaakt.
Alle andere grote katten blijven onvoorspelbaar en gevaarlijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Siegfried_%26_Roy

je weet het nooit

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#8 Bericht door Gardensafari » zaterdag 18 februari 2012, 20:53

printen44 schreef:Geen enkel roofdier kan je 100% "tam" maken. Het is en blijft een onberekenbaar dier. Ook een jachtluipaard kan je "mak" maken, zeker als het dier als puppy bij mensen grootgebracht wordt, maar "mak" maken en "mak" maken zijn twee verschillenden dingen. Het blijven onberekenbare dieren.
Zelfs hond en kat kunnen nog wel eens een knauw uitdelen. De communicatie tussen dier en mens verloopt nu eenmaal niet vlekkeloos.
De cheetah is bovendien als huisdier totaal ongeschikt, zelfs als 'ie zo mak is als een lammetje, want hij heeft enorm veel ruimte nodig.
Waren er wel boeren met veel land in Namibië die een welp temden, Printen44?
Ik weet dat soms "grote" boeren in Afrika met veel land wel eens een cheetah tam maakten (inderdaad alleen van puppy af aan).
Nadeel van de cheetah is dat hij zijn nagels niet kan intrekken.
Een goedbedoelde haal met een poot kan daarom een fikse wond opleveren.
Nog een reden dat het dier als huisdier ongeschikt is. De huiskat leren we gewoon om bij het spelen met mensen de klauwen in te trekken....
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door driver » zondag 19 februari 2012, 00:00

Na bovenstaande reacties gelezen te hebben blijft dus over de vraag :

De een zegt dat ze goed zijn voor de dieren en de andere zegt dat de dieren gedrogeerd worden.

mvg driver

sunbird
Expat
Expat

#10 Bericht door sunbird » zondag 19 februari 2012, 03:44

Jasper schreef:We zijn bezig met het plannen van ons bezoek aan thailand. Nu hebben veel mensen het over de tiger temple maar ik lees hier veel gemengde verhalen over.
De een zegt dat ze goed zijn voor de dieren en de andere zegt dat de dieren gedrogeerd worden. Als dit laatste het geval is dan wil ik deze tempel zeker niet bezoeken. Is er iemand die hier meer uitsluitsel over kan geven.
Alhoewel ik er geweest ben , heb ik geen oordeel, wel ik moet zeggen dat de monniken goed voor de dieren zorgen.
Wat Pa Luangta Bua Yannasampanno.

Dieren en vogels kijken kan ook hier (als je in de buurt bent)

De Khonkaen Zoo "Khao Suan Kwang Zoo" , is
groot (dus niet lopen ) ;) (wel nog steeds in opbouw) heeft een heel grote Walk in Aviary (18 mrt hoog)

Een andere zoo is de moeite waard "Khaokhean Open Zoo" in Chonburi heeft ook een zeer grote Walk in Aviary. (ook groot )

Als u toch daar in de buurt bent ga eens naar Bird Farm "Chachergsao"

http://suanpalmfarmnok.com/
Afbeelding

printen44
Expat
Expat

#11 Bericht door printen44 » zondag 19 februari 2012, 03:51

driver schreef:Na bovenstaande reacties gelezen te hebben blijft dus over de vraag :

De een zegt dat ze goed zijn voor de dieren en de andere zegt dat de dieren gedrogeerd worden.

mvg driver
Voor mij is het hetzelfde als dat je erg goed voor een drugsverslaafde ben, die genoeg te eten geeft, een mooi bed en goede verzorging, maar wel elke dag de nodige drugs aan die drugsverslaafde toedient. Want die tijgers zijn drugsverslaafd. Stop je met het toedienen van die kalmeringsmiddelen, dan krijg dat dier ook ontwennigsverschijnselen en gaat ie meestal dood.

Hoe goed je ook voor die dieren zorgt, het blijven gekooide dieren.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#12 Bericht door stevenl » zondag 19 februari 2012, 05:01

Het is natuurlijk erg onnatuurlijk, maar gedrogeerd ja of nee, ik ben er niet uit.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Duncan » zondag 19 februari 2012, 10:32

Lijkt mij dat de topicstarter voor zichzelf moet uitmaken of hij al dan niet wil gaan. Mij lijkt het tegennatuurlijk dat Tijgers zich laten aaien en knuffelen door Jan en Alleman, hoe volgestopt ze ook worden met voer, maar net als met een Olifantenkamp, ik kan me voorstellen dat je het gezien wilt hebben ( en die voetballende olifanten vond ik best wel grappig :oops: ).

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#14 Bericht door Zaan » dinsdag 21 februari 2012, 19:43

Juist door de spookverhaal was mijn interesse gewekt, en ik ben er dus wel naar toe geweest.
Ik was er zelfs buiten de normale openingstijden met een lokale chauffeur die daar wat mensen kon.
Ik moet zeggen dat het mij reuze meeviel en ik had niet echt de indruk dat de daar rond rennende tijgers gedrogeerd waren...

Ga zelf eens kijken en oordeel dan. Weggaan kun je altijd nog.

Mart
Erelid
Erelid

#15 Bericht door Mart » woensdag 22 februari 2012, 02:50

Citaat:

" Tijgertempel
Nu ligt er weer een aanklacht. Maar dit keer niet van de Thaise overheid, want die wil de laatste tijd juist meer samenwerken, zegt Wiek. De aanklagers zijn nu de uitbaters van de Tijgertempel. Dit is een tempel bij Bangkok, waar toeristen voor geld met een stel tijgers op de foto kunnen. ‘De tempel profileert zich als tijgeropvang. De monniken van de tempel zeggen ook dat ze tijgers terugzetten in de natuur. Maar dat verhaal klopt gewoon niet.’ Wiet zegt onderzoek te hebben gedaan, samen met twee andere organisaties, waaruit een heel ander verhaal naar voren kwam. ‘Ik ben er achter gekomen dat er illegaal dieren verdwijnen. Volwassen tijgers duiken weer op in tijgerfarms in Laos. Sommige tijgers zitten zwaar onder drugs zitten en van anderen worden de nagels uitgetrokken als ze te agressief worden.’ De uitkomsten van het onderzoek zette Wiek in een persbericht dat hij rondstuurde. Een Thaise krant pikte het verhaal op en publiceerde het. De Tijgertempel liet het er niet bij zitten en klaagde hem aan wegens smaad, net als twee andere (Thaise) onderzoekers en de journalist die het bericht publiceerde. "

Bron: http://www.rnw.nl/nederlands/article/ed ... se-tijgers

Bekijk eerst wat video's voordat je beslist om er naar toe te gaan.

http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... Fy0ag&NR=1
http://www.youtube.com/watch?feature=en ... 17pJ4A2CTk
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”