Ziende blinde bedelaars vangen miljoenen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Ziende blinde bedelaars vangen miljoenen

#1 Bericht door pong » zaterdag 11 februari 2012, 03:01

Ach-nieuws is dit niet zo-komt bijna elke week wel voor. Maar deze deden het nog wat geraffineerder: ze deden zich voor als o erg zielige blinden-je kent ze wel, die stellen die met een aftandse krakende versterker en een kopje langs komen mansen-je geeft eerder om maar van dat kabaal af te zijn dan uit echte naastenliefde.
Maar: vorige week, ik meen in Rayong of Cholburi (stad) werd de politie te hulp geroepen door mensen die vonden dat hun blinde buren nu wel heel veel krakeelruzie maakten. En de politie stelde vast dat het stel ruzie had omdat de dame vond dat de man veelsteveel aan loterijen en gokken uitgaf van hun riant ruime inkomsten van zeker toch wel 1000 baten per dag. En: ze bleken helegaar nie blind-konden prima zien. Hadden enkele miljoenen in van die mooie grijze biljetjes van 1000 in huis.
Dan zijn er elke maand hier in BKK weer de bussenvol met bedelende KHmer=Cambodianen, die hun ASEAN recht van 30 dagen free stay gebruiken om een flink de BKKers van hun kleingeld af te helpen-met een snotneus van een kleintje erbij gaan de beurzen nog sneller open, dus die huur je van je buren. Dat zijn all-in trips, die in Khmerland vooruit ''betaald'' met een schuldbekentenis worden-dus die investering moet je er eerst uithalen. Er wonen er 100en in een buitenwijk van BKK=Bangpakok, daar wonen in diezelfde huurflats ook 100en Khmer arbeiders die in enkele fabrieken erbij echt werken tegen een karig dagloon-meest de mannen van die vrouwen. de terugreis is meestal gratis-de Thaise politie maakt elke paar weken een ronde en pakt ieder met overstay op en zet ze in een staatsbus met tralies die ze linea recta naar de grens brengt. Dan is de nieuwe groep al weer onderweg. Er schijnen in Camb zelfs wachtlijsten te zijn om hieraan mee te kunnen doen! )-ja, uit een lang geleden vorige job spreek ik nog basisKHmer en ik vraag het ze gewoon).
Op dat andere forum ging iemand wild uit zijn dak toen ik dat meldde-welk een grove schending van teer mensengevoel!

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Ziende blinde bedelaars vangen miljoenen

#2 Bericht door Pieter » zaterdag 11 februari 2012, 09:09

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”