Ik ben alleen opzoek naar iets in de zomervakantie.
Moderator: Loempia
nbreeker schreef:Nou Kees volgens mij heb je hier ongelijk,rechtstreeks is rechtstreeks anders zeggen met een of twee tussenstops.Kees schreef:Als men zegt de vlucht is rechtstreeks, dan bedoeld men dat de gehele vlucht met hetzelfde toestel wordt gevlogen. Maar het kan wel één of meerdere stops maken.Dat klopt! Volgens mij vliegt Emirates vanuit Amsterdam niet rechtstreeks?
Bkk - Amsterdam met tussenstop in Dubai,
Nu ik er over na denk... het klinkt inderdaad logisch maar ik heb ooit ergens iets gelezen dat een "Direct Flight" niet hetzelfde is als een "Non-Stop" flight. Ga ik even zoeken waar dat was.Duiker schreef:Als iemand een voorbeeld heeft van een "rechtstreekse vlucht" met toch een tussenstop, dan zou ik die advertentie graag eens willen zien. Ik hoop dat het niet waar is. De term rechtstreeks lijkt me redelijk duikdelijk.
Hier:veeteetje schreef:Nu ik er over na denk... het klinkt inderdaad logisch maar ik heb ooit ergens iets gelezen dat een "Direct Flight" niet hetzelfde is als een "Non-Stop" flight. Ga ik even zoeken waar dat was.Duiker schreef:Als iemand een voorbeeld heeft van een "rechtstreekse vlucht" met toch een tussenstop, dan zou ik die advertentie graag eens willen zien. Ik hoop dat het niet waar is. De term rechtstreeks lijkt me redelijk duikdelijk.
en ze staan met stip op nr 1 als meest onveilige vliegmaatschappijponchovogel schreef:Egypt air 616 euro A'dam-Cairo-Bkk
1 april tot 23ste
ach ja...ze landen op a'dam, en je kan me niet vertellen dat dan de hele boel net ff wat losser hangt dan een bv KLMen ze staan met stip op nr 1 als meest onveilige vliegmaatschappij
(op drie China Airlines trouwens)
Deze is ook duidelijkOm nog even een misverstand uit de weg te ruimen: Een Rechtstreekse vlucht is iets anders als een non-stop vlucht. Alle NON-STOP vluchten zijn rechtstreeks, niet alle rechtsreekse vluchten zijn non-stop. (Zelfde idee als alle koeien zijn dieren, maar niet alle dieren zijn...... Juist!)
Rechtsreeks: Je vliegt met hetzelfde toestel onder hetzelfde vluchtnummer van A naar B, met al dan niet een (technische)tussenstop op C of D
Non-Stop: je vliegt met hetzelfde toestel onder hetzelfde vluchtnummer van A naar B, zonder (technische) tussenstops.
MAW, rechtstreeks is zonder overstap, maar een tussenlanding kan er wel inzitten. Non Stop is zonder overstap zonder tussenlandingen
ArkeFly exclusief rechtstreeks naar nieuwe bestemmingen Orlando & MiamiDuiker schreef:veeteetje, het staat er inderdaad. Maar als waarschuwing. Eigenlijk bedoelde ik een advertentie waar een direct flight aangeboden wordt, die een tussenstop maakt. Maar toch, goed gevonden.
Kees schreef:Nee, voor mij is het niet onduidelijk. Ik wist al hoe het zit met rechtstreeks en nonstop.
Maar inmiddels weet jij het dus ook