welke bank
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
welke bank
Mijn vriendin gaat vlak voor songkran voor enkele weken terug naar Thailand en wil graag weten welke bank de beste koersen heeft. Volgens mij maakt het weinig uit. Een vlugge blik bij 3 banken gaf de volgende waarde voor notes Krungsri 39,990 Kasikorn 39,977 en Krungthai 40,075.(deze koersen zijn natuurlijk aan schommelingen onderhevig) Is er misschien een bank of instelling waarbij de koers iets hoger ligt.
b.v.d. dank voor elk advies / tip
b.v.d. dank voor elk advies / tip
-
- Volwaardig lid
Re: welke bank
Vergelijk eens de koers van de bank met een wisselkantoor ter plaatse. Ik denk dat je dan een betere koers krijgt. Euro's meenemen is mijn advies.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
- v@go
- Volwaardig lid
waar gaat het over 0,1 baht per euro nu op 1000 euro 100 bath extra morgen stapt Griekenland uit de Euro en is het misschien ineens weer 1 baht per euro meer en heb je weer een verschil van 1000 baht de andere kant op.
maar het verschil tussen banken onderling zal niet bijster groot zijn.
maar het verschil tussen banken onderling zal niet bijster groot zijn.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ik weet niet hoeveel ze meeneemt, maar grotere coupures (200, 500) leveren meer op dan kleinere.
Maar ook dan praten we over kleine verschillen.
Mijn vrouw wisselt altijd bij een wiselkantoor op Walking Street in Pattaya en die geeft meestal nét iets meer dan andere.
Zeker voor coupures van 100 of meer.
Mijn vrouw wisselt altijd bij een wiselkantoor op Walking Street in Pattaya en die geeft meestal nét iets meer dan andere.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
- Jim
- Volwaardig lid
Gardensafari schreef: Mijn vrouw wisselt altijd bij een wiselkantoor op Walking Street in Pattaya ....

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Expat
- Contacteer:
Dat is zeker niet bij de grote banken het geval, alle coupures geven dezelfde koers. En op heel veel plaatsen vind je alleen de grote banken.Gardensafari schreef:Ik weet niet hoeveel ze meeneemt, maar grotere coupures (200, 500) leveren meer op dan kleinere.
-
- Volwaardig lid
Superrich, Patumwan, Bangkok. Een betere koers als dat zij bieden vindt je nergens. Een ton euro's wisselen is geen probleem daar.
http://www.superrichthailand.com/editor/rate.html
-
- Volwaardig lid
Gardensafari schreef:Ik weet niet hoeveel ze meeneemt, maar grotere coupures (200, 500) leveren meer op dan kleinere.
Grotere coupures leveren niet meer op. Ik hoorde dat en heb dit nagevraagd bij het wisselkantoor in Jomtien soi 5.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Volwaardig lid
SOMS-is het nou echt zo moeilijk om zelf te bedenken dat wat ergens geldt niet overal hoeft te gelden? Bij ELKE bank geldt dat voor cash US$.Duiker schreef:[Grotere coupures leveren niet meer op. Ik hoorde dat en heb dit nagevraagd bij het wisselkantoor in Jomtien soi 5.
Bij SOMMIGE private wisselkantoren-waarvan hier in BKk SuperRich wel de best bekende is (met inmiddels heel wat filialen) krijg je wel 0,05 of 0,10 THB meer voor briefjes vanaf 100 eur als voor klein grut. En dus blijkbaar niet bij dat kantoortje in Jomtien beach.
Het leven is niet enkel geen ja geen nee. Zeker niet hier in TH.
-
- Expat
- Contacteer:
Duiker heeft dus gelijk, maar wat absoluut geformuleerd: bij geen van de grote banken krijg je meer voor grote coupures. Slechts bij een enkel wisselkantoor, in heel veel plaatsen niet aanwezig, krijg je iets meer voor grote coupures.pong schreef:SOMS-is het nou echt zo moeilijk om zelf te bedenken dat wat ergens geldt niet overal hoeft te gelden? Bij ELKE bank geldt dat voor cash US$.Duiker schreef:[Grotere coupures leveren niet meer op. Ik hoorde dat en heb dit nagevraagd bij het wisselkantoor in Jomtien soi 5.
Bij SOMMIGE private wisselkantoren-waarvan hier in BKk SuperRich wel de best bekende is (met inmiddels heel wat filialen) krijg je wel 0,05 of 0,10 THB meer voor briefjes vanaf 100 eur als voor klein grut. En dus blijkbaar niet bij dat kantoortje in Jomtien beach.
-
- Volwaardig lid
Fritsie schreef:Superrich, Patumwan, Bangkok. Een betere koers als dat zij bieden vindt je nergens. Een ton euro's wisselen is geen probleem daar.
Klopt helemaal, hier ga ik ook altijd heen!
- jumbo
- Expat
Bangkok bank geeft toch verschillende quote's voor verschillende coupure's..stevenl schreef:Duiker heeft dus gelijk, maar wat absoluut geformuleerd: bij geen van de grote banken krijg je meer voor grote coupures. Slechts bij een enkel wisselkantoor, in heel veel plaatsen niet aanwezig, krijg je iets meer voor grote coupures.pong schreef:SOMS-is het nou echt zo moeilijk om zelf te bedenken dat wat ergens geldt niet overal hoeft te gelden? Bij ELKE bank geldt dat voor cash US$.Duiker schreef:[Grotere coupures leveren niet meer op. Ik hoorde dat en heb dit nagevraagd bij het wisselkantoor in Jomtien soi 5.
urrency Description Bank Note Buying Rates Selling Rates
Bill-DD-TT
Buying Rates Selling Rates Sight Bill TT
USD1-2 USD : 1-2 29.64 31.02
USD5-20 USD : 5-20 29.95 31.02
USD50-100 USD : 50-100 30.42 31.07 30.57 30.67 30.92
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
- Contacteer:
We hebben het over Euro's Jumbo, voor Dollars geven alle banken een koers afhankelijk van de grote van de coupures.jumbo schreef:
Bangkok bank geeft toch verschillende quote's voor verschillende coupure's..
Bill-DD-TT
- jumbo
- Expat
Ooeps, de scherpte is er een beetje af..stevenl schreef:We hebben het over Euro's Jumbo, voor Dollars geven alle banken een koers afhankelijk van de grote van de coupures.jumbo schreef:
Bangkok bank geeft toch verschillende quote's voor verschillende coupure's..
Bill-DD-TT

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
- Contacteer:
Indien je grotere bedragen wisselt, dus zeg maar vanaf 10.000 Euro of USD, kan je altijd bij je bank vragen welke koers ze je willen geven. Dus niet bij het wissel lokket...
Voormalig kwam ik vaak aan met USD, ik kreeg altijd een iets betere koers dan de geadverteerde koers. Toendertijd bij Bank of Asia en Bangkok Bank.
Voormalig kwam ik vaak aan met USD, ik kreeg altijd een iets betere koers dan de geadverteerde koers. Toendertijd bij Bank of Asia en Bangkok Bank.