2000 bochtenweg oid ?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: 2000 bochtenweg oid ?
Driver gaat de verkeerde kant op vanuit Udon. Vanuit Udon is er maar EEN richting. Toch goeie vakantie gewenst.
-
- Volwaardig lid
Dank je Prajak.prajak schreef:Driver gaat de verkeerde kant op vanuit Udon. Vanuit Udon is er maar EEN richting. Toch goeie vakantie gewenst.
EEN richting.....Nongkai bedoel je ? gaan we wslijk ook nog heen maar is nog niet zeker.
Mart....ik heb een bochtentelster naast me zitten

Verder.......Suk zit nu bij de kapster ik internet nog wat dan de spullen inladen en vertrekken .
De eerlijkheid dient me te zeggen dat ik het weggaan hier toch niet leuk vindt ,De Thai om ons heen waar we contact mee hebben denken hetzelfde en hebben gisteren een afscheids etentje geregeld dat vondt ik wel netjes en mij bevalt het hier op zich wel dus ik heb zo,n voorgevoel dat Nederland niet ons laatste woonplekje gaat zijn .
gr Arie en Suk
-
- Volwaardig lid
Wees voorzichtig Driver en kom heel terug met Suk.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Voorzichtig zijn we geweest Henk maar dat was omdat het moest.
Bij Pai aangekomen besloten we terug te gaan omdat ik de weg met de auto niet echt interesant vondt.
Terug via de 1265 maar ik twijfelde of deze weg doorging tot Samoeng .
Op de ene map een gele weg op de ander een stuk niet dus aan wegwerkers gevraagt of de weg te berijden was ...ja, sommige stukken slecht maar verder okee.
Dat hebben we ontdekt
Na zo,n 70 ? km hield de weg op en werdt het steen en vele kms laters kleiachtig oid met hier en daar een steen, teruggaan kon niet de weg , of liever gezegt het pad was te smal.
De gaten en sporen werden steeds dieper en uiteraard geen 4 wiel drive en dus ....glijden...van de 2 harde sporen af en tot aan de achteras vast in de prut.
Suk was wat angstig en ik ben maar met wat hout aan de gang gegaan om de achterwielen weer wat grip te geven, lukte dus niet
.
Na verloop van tijd kwamen er 2 mannen aan die ons direct hielpen en een uur later reedt een van hen de auto weer los.
Vlgs hun was de weg weer goed over 30 km ? maar werdt het wel beter qua rijden.
Wij weer verder en na 25 km een groot stuk weg midden in een groot bos totaal weg en alleen maar 2 sporen om over te rijden en de rest niets.
Gestopt ....in z,n achteruit en in de 2 het avontuur aangegaan
Duurde zo,n 100 meter en toen gleed ie keurig links de bosrand in om vervolgens muurvast te zitten tot aan de assen .
Na een welgemeend GVD de auto uit , Suk ook via mijn kant en de situatie bekeken.
Schade links viel nog mee zo te zien maar om half 5 midden in een stuk niemandsland wat dan te doen ?
LOPEN.....en met 2 flesjes water maar aan de wandel gegaan in de hoop iemand tegen te komen.
Omdat het 19.00 donker is besloot ik een uur te lopen daarna weer terug naar de auto om daar te blijven in het donker maar gelukkig ....kwam er na 20 minuten een auto achter ons aan en die stopte netjes.
Suk. het verhaal verteld , wat lachen en ik ook maar wat grijnzen en jawel...ze gingen terug naar onze huurauto en onderweg nog iemand gezien die ook meeging en duszzz...met 5 personen bos wegkappen ,met afgesneden bamboe stokken de gaten dichtgemaakt ,dubbel touw aan de autoos en een uur later stond de auto weer keurig op het spoor.
Alleen.....de next 5 km was net zo erg op sommige stukken vlgs hun en dus vroeg ik via Suk of de ene man met de sleepauto dan met ons mee wou rijden todat we bij de gewone weg waren.
Weer lachen maar hij hielp ons keurig en na wat bijna weer wegglij momenten stonden we om 18.00 uur eindelijk weer op een stuk asfalt wat dus de gewone weg weer was waar men nu aan werkt zodat alles daar verhard gaat worden begreep ik.
De mensen wat geld gegeven wat ze eerst niet wilden maar uiteindelijk toch aanpakten de schade was bijna niks, wat strepen op de zijkant maar zelfs de voorspoiler is bijna ongeschonden.
Binnenkort in Bandung bij mijn vriend de hoge drukspuit erop en de strepen wat wegpoetsen en klaar
Al met al een aardig avontuur wat uiteindelijk goed afliep maar met wat pech waren we een metertje of 10 of meer naar beneden gelazerd op sommige stukken want de gaten en scheuren waren soms zo breed dat de auto er net langs kon.
En we hadden wat dagen ervoor ook al een weg gereden vol gaten en opstoppingen dus Suk was er even klaar mee en dus gisteren vanuit Samoen via de hoofdweg naar Chang Rai gereden waar ik nu zit te tikken en nu stop omdat dat 10 inch laptobje me te klein is eigenlijk.
Fotoos volgen later als we in Nederland zijn maar nu zijn jullie weer iets op de hoogte van ons 2000 bochten wegritje
mvg Arie en Suk.
Bij Pai aangekomen besloten we terug te gaan omdat ik de weg met de auto niet echt interesant vondt.
Terug via de 1265 maar ik twijfelde of deze weg doorging tot Samoeng .
Op de ene map een gele weg op de ander een stuk niet dus aan wegwerkers gevraagt of de weg te berijden was ...ja, sommige stukken slecht maar verder okee.
Dat hebben we ontdekt

Na zo,n 70 ? km hield de weg op en werdt het steen en vele kms laters kleiachtig oid met hier en daar een steen, teruggaan kon niet de weg , of liever gezegt het pad was te smal.
De gaten en sporen werden steeds dieper en uiteraard geen 4 wiel drive en dus ....glijden...van de 2 harde sporen af en tot aan de achteras vast in de prut.
Suk was wat angstig en ik ben maar met wat hout aan de gang gegaan om de achterwielen weer wat grip te geven, lukte dus niet

Na verloop van tijd kwamen er 2 mannen aan die ons direct hielpen en een uur later reedt een van hen de auto weer los.
Vlgs hun was de weg weer goed over 30 km ? maar werdt het wel beter qua rijden.
Wij weer verder en na 25 km een groot stuk weg midden in een groot bos totaal weg en alleen maar 2 sporen om over te rijden en de rest niets.
Gestopt ....in z,n achteruit en in de 2 het avontuur aangegaan

Duurde zo,n 100 meter en toen gleed ie keurig links de bosrand in om vervolgens muurvast te zitten tot aan de assen .
Na een welgemeend GVD de auto uit , Suk ook via mijn kant en de situatie bekeken.
Schade links viel nog mee zo te zien maar om half 5 midden in een stuk niemandsland wat dan te doen ?
LOPEN.....en met 2 flesjes water maar aan de wandel gegaan in de hoop iemand tegen te komen.
Omdat het 19.00 donker is besloot ik een uur te lopen daarna weer terug naar de auto om daar te blijven in het donker maar gelukkig ....kwam er na 20 minuten een auto achter ons aan en die stopte netjes.
Suk. het verhaal verteld , wat lachen en ik ook maar wat grijnzen en jawel...ze gingen terug naar onze huurauto en onderweg nog iemand gezien die ook meeging en duszzz...met 5 personen bos wegkappen ,met afgesneden bamboe stokken de gaten dichtgemaakt ,dubbel touw aan de autoos en een uur later stond de auto weer keurig op het spoor.
Alleen.....de next 5 km was net zo erg op sommige stukken vlgs hun en dus vroeg ik via Suk of de ene man met de sleepauto dan met ons mee wou rijden todat we bij de gewone weg waren.
Weer lachen maar hij hielp ons keurig en na wat bijna weer wegglij momenten stonden we om 18.00 uur eindelijk weer op een stuk asfalt wat dus de gewone weg weer was waar men nu aan werkt zodat alles daar verhard gaat worden begreep ik.
De mensen wat geld gegeven wat ze eerst niet wilden maar uiteindelijk toch aanpakten de schade was bijna niks, wat strepen op de zijkant maar zelfs de voorspoiler is bijna ongeschonden.
Binnenkort in Bandung bij mijn vriend de hoge drukspuit erop en de strepen wat wegpoetsen en klaar

Al met al een aardig avontuur wat uiteindelijk goed afliep maar met wat pech waren we een metertje of 10 of meer naar beneden gelazerd op sommige stukken want de gaten en scheuren waren soms zo breed dat de auto er net langs kon.
En we hadden wat dagen ervoor ook al een weg gereden vol gaten en opstoppingen dus Suk was er even klaar mee en dus gisteren vanuit Samoen via de hoofdweg naar Chang Rai gereden waar ik nu zit te tikken en nu stop omdat dat 10 inch laptobje me te klein is eigenlijk.
Fotoos volgen later als we in Nederland zijn maar nu zijn jullie weer iets op de hoogte van ons 2000 bochten wegritje

mvg Arie en Suk.
-
- Erelid
Dus .... bij twijfel ......... niet doendriver schreef: Terug via de 1265 maar ik twijfelde of deze weg doorging tot Samoeng .
![]()
![]()
mvg Arie en Suk.

Binnenkort mag je het hier ook proberen, de tractor staat al klaar

M&M
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Welkom in ruraal Thailand
.

-
- Volwaardig lid
tractor moet lukken.Mart schreef:Dus .... bij twijfel ......... niet doendriver schreef: Terug via de 1265 maar ik twijfelde of deze weg doorging tot Samoeng .
![]()
![]()
mvg Arie en Suk.![]()
Binnenkort mag je het hier ook proberen, de tractor staat al klaar![]()
![]()
M&M
hoop dat we qua tijd het redden ri jullie huis.
moeten eerst nog via Udon ri Bandung en we moeten naar Suks moeder in Suphan rond 8 Sept dus even zien hoe de komende dagen gaan worden.
mvg Arie
-
- Volwaardig lid
Duncan schreef:Welkom in ruraal Thailand.

-
- Volwaardig lid
driver schreef: mvg Arie en Suk.
Leuk om je rij avonturen te lezen Arie.
Toch zeker met goede afloop

GETROUWD OP 24-08-2011
-
- Volwaardig lid
maar terug naar dit onderwerp: is er soms laatstelijk een serie artikels over verschenen-opeens hebben al die reizgersfora vragen over de 1000(let op verschil!)boggies=curves weg.
Eenzelfde hype was 2-3 jaar terug over die o-zo pragtig en ook mooie ''jungle''spoorweg dwars door Malaysia-er was helaas vergeten bij te zeggen dat nadien de enige trein snachts reed en er dus niet veel te zien zou zijn.
Eenzelfde hype was 2-3 jaar terug over die o-zo pragtig en ook mooie ''jungle''spoorweg dwars door Malaysia-er was helaas vergeten bij te zeggen dat nadien de enige trein snachts reed en er dus niet veel te zien zou zijn.
- weten
- Volwaardig lid
Kan iemand mij opweg helpen we zijn nu in changmai en willen zondag terug naar cha am en dan de 2000 bochten weg doen en dan zo afzakken naar cha am. Ik heb begrepen eerst naar mae hot song en dan de 108 volgen is dat zo of, heeft iemand nog wat meer gegevens voor me. Ik wil er alles bij elkaar 3 dagen over doen kan dat?
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
-
- Expat
Dat kan in drie dagen, maar dan is het wal rijden geblazen. Doe er vier dagen over. Je rijdt via de 107 uit Chiang Mai richting Mae Rim. Na een 60km krijg je een afslag naar Pai. Het wordt goed aangegeven. Dan krijg je de weg van de 1000 bochten naar Pai en Mae Hong Son. Overnacht in Mae Hong Son. De afstand lijkt kort. Maar je doet er een hele dag over. Met wat stops, want je ziet erg veel moois.
Van Mae Hong Song pak je de weg langs de grens. Ik dacht dat het de 108 was. Die kun je helemaal rijden tot Mae Sot en Tak. Overnacht daar en dan rij je via de Super Highway naar Cha-am.
Maar ik zou minimaal er 4 dagen over doen. Bij Tak kan je namelijk de Bhumibol-dam bezichtigen en de weg van Mae Hong Son naar Tak is ruim 500 kilometer met een twee-baansweg. En door bergreeksen
Het kan ik drie dagen, maar doe er liever vier dagen over.
Van Mae Hong Song pak je de weg langs de grens. Ik dacht dat het de 108 was. Die kun je helemaal rijden tot Mae Sot en Tak. Overnacht daar en dan rij je via de Super Highway naar Cha-am.
Maar ik zou minimaal er 4 dagen over doen. Bij Tak kan je namelijk de Bhumibol-dam bezichtigen en de weg van Mae Hong Son naar Tak is ruim 500 kilometer met een twee-baansweg. En door bergreeksen
Het kan ik drie dagen, maar doe er liever vier dagen over.