Hello vaste crew! Kunnen jullie mij helpen met een vraagje..

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Denise:-)
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Hello vaste crew! Kunnen jullie mij helpen met een vraagje..

#1 Bericht door Denise:-) » dinsdag 31 januari 2012, 11:31

hello all,

Kort vraagje... Ik wil (voor het eerst) eens wat tickets van te voren boeken bij AirAsia.
Hoe gaat dat in zijn werk?

Kan je ook op de promo prijzen afgaan, of moet ik alleen bij de regular prijzen kijken?
En als ik deze tickets koop, betaal ik dan nu gelijk met ideal of gaat dat anders?
Krijg ik de tickets per post naar NL verstuurd, of gaat dat ook per mail?
Verder lees ik ook vaak dat er nog kosten bijkomen voor de bagage, is dat ter plekke, of?

Wie o wie kan mij helpen met het boeken van de tickets ;-)

(het is voor mei/juni maar het scheelt een hoop geld als ik ze nu al boek)

Alvast bedankt allemaal!!!! [|)

groetjes!!!
Groetjes Denise
Love Thailand !!!

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Hello vaste crew! Kunnen jullie mij helpen met een vraag

#2 Bericht door stevenl » dinsdag 31 januari 2012, 11:58

Gewoon een datum invoeren en kijken welke prijs je dan krijgt, kan zowel via promo als standaard.
Extra's krijg je direct in rekening gebracht, let op, verzekering staat standaard 'aan'.
Je betaalt per credit card, online, en krijgt direct bevestiging/e-ticket, ook online.

Succes.

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Ka2le » dinsdag 31 januari 2012, 12:01

Niet vervelend bedoeld, maar heb je al op de site gekeken? Daar staat vrijwel alles uitgelegd. Zie http://www.airasia.com/ask/

Om toch antwoord te geven op je vragen:

Hoe gaat het in zijn werk? Ga naar de site en volg de instructies, spreekt redelijk voor zich.
Kan je ook op de promo prijzen afgaan, of moet ik alleen bij de regular prijzen kijken? Uiteraard kan je naar beide kijken. Let wel op dat de promo prijzen vanaf-prijzen zijn voor vaak zeer beperkte data en dagen. Vliegen op dinsdagochtend enzo. Let daarbij bij ALLE boekingen op toeslagen voor bagage, stoelkeuze, verzekeringen, e.d. Zie ook http://thailandforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=820604
En als ik deze tickets koop, betaal ik dan nu gelijk met ideal of gaat dat anders? Je betaalt vooraf met een creditcard. iDeal is niet mogelijk maar geen zorgen, het is veilig.
Krijg ik de tickets per post naar NL verstuurd, of gaat dat ook per mail? etickets krijg je per mail
Verder lees ik ook vaak dat er nog kosten bijkomen voor de bagage, is dat ter plekke, of? Zie mijn eerdere bericht. Vooraf opgeven om geld te besparen.

joepattaya
Expat
Expat

#4 Bericht door joepattaya » woensdag 01 februari 2012, 02:26

Tijdens het boeken bij AirAsia zul je de volgende dingen opmerken:
- je komt een soort van verzekering tegen. Kost volgens mij THB 235 p.p. Deze heb je niet nodig als je een reisverzekering hebt en zelfs dan nog niet. Het vergt enige oplettendheid om van deze optie af te komen. Gewoon goed opletten dus.
- vlak voor je gaat afrekenen, zul je ook een bedrag voor services zien verschijnen. Zal zo'n THB 300 per persoon zijn. Dit is voor de stoelen die niet JIJ, maar AirAsia voor je heeft gekozen. Hier kun je vanaf komen, door op de 'back' button in het boekingsformulier te klikken en op zoek te gaan naar "seat selection". Verwijder de gekozen stoelen en ga vervolgens weer naar de betaal-optie. Je zult ineens zien, dat je af te rekenen bedrag beduidend lager is.
- standaard mag je meenemen: 1 cabine-bagage van max. 9 kilogram + 1 laptop-tas. Wil je daarnaast meer meenemen, dan kun je om te beginnen tot 15 kg incheck-bagage opgeven.

Het is net als bij RyanAir goed opletten welke mogelijkheden er zijn en of je er al of niet gebruik van gaat maken.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » woensdag 01 februari 2012, 02:38

re airtickets: mensen, het is inmiddels al bijna 3 jaar zo dat er geen echte ouderweste papiertickets meer zijn. Je hebt nu E=elektronies ticketing. Die prints hoef je helemaal niet te maken-enkel die kode is genoeg en meest ook niet eens nodig- enkel je pas bij het inchecken. Dat scheelt weer bomen in het bos (behalve als je evt een bewijs van ticket out moet kunnen tonen).
Nog een klein puntje: Er komen allerlei mededelingen over self-check in. dat geldt voorlopig ENKEL nog voor MALAY AirAsia en NIET voor ThaiAA. Dus dat is voorlopig nog wat prettiger als dat gedoe van RYAN.
En verder ja: zelfs simpele Thai slagen erin online te boeken op deze en andere airlines, dus een slimme NL meid moet dat zelf ook best wel kunnen door gewoon te lezen.

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Ka2le » woensdag 01 februari 2012, 02:49

pong schreef:re airtickets: mensen, het is inmiddels al bijna 3 jaar zo dat er geen echte ouderweste papiertickets meer zijn. Je hebt nu E=elektronies ticketing. Die prints hoef je helemaal niet te maken-enkel die kode is genoeg en meest ook niet eens nodig- enkel je pas bij het inchecken. Dat scheelt weer bomen in het bos (behalve als je evt een bewijs van ticket out moet kunnen tonen).
Dat dacht ik ook, totdat ik laatst in Indonesie was en ze toch echt nog om het papieren bewijs vroegen, ondanks dat het een e-ticket was.

Op mijn vraag "waar staat de 'e' in e-ticket dan voor?" kreeg ik een glazige blik :cheesy:

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#7 Bericht door Manuel » woensdag 01 februari 2012, 06:50

Denise, wanneer kom je weer naar Thailand? Ook weer naar Phuket?
Niet meer 5!5! Bar maar nu 5!5! On The Beach, kom je langs?

joepattaya
Expat
Expat

#8 Bericht door joepattaya » woensdag 01 februari 2012, 08:37

pong schreef:zelfs simpele Thai slagen erin online te boeken op deze en andere airlines, dus een slimme NL meid moet dat zelf ook best wel kunnen door gewoon te lezen.
Yeah right, ooit met AA gevlogen en het geouwehoer meegemaakt met de Thai die er helemaal geen snars van begrepen? Diepst respect voor het geduld van de cabin crew.

joepattaya
Expat
Expat

#9 Bericht door joepattaya » woensdag 01 februari 2012, 08:43

Ka2le schreef:
pong schreef:re airtickets: mensen, het is inmiddels al bijna 3 jaar zo dat er geen echte ouderweste papiertickets meer zijn. Je hebt nu E=elektronies ticketing. Die prints hoef je helemaal niet te maken-enkel die kode is genoeg en meest ook niet eens nodig- enkel je pas bij het inchecken. Dat scheelt weer bomen in het bos (behalve als je evt een bewijs van ticket out moet kunnen tonen).
Dat dacht ik ook, totdat ik laatst in Indonesie was en ze toch echt nog om het papieren bewijs vroegen, ondanks dat het een e-ticket was.

Op mijn vraag "waar staat de 'e' in e-ticket dan voor?" kreeg ik een glazige blik :cheesy:
Misschien is een e-ticket wel een ticket wat je per E-mail kunt verkrijgen.
Het hele e-ticket gebeuren verkeerd nog in een grijs gebied en veel is volgens mij afhankelijk van de terminal-afhandelaars en in hoeverre zij ingesteld zijn op de verwerking van e-tickets en self-check-in.
Wat wel nog een vaste factor is, is het tonen van de creditcard (bij een online boeking dan); hoe dat straks gaat met een self-check-in?

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Duiker » woensdag 01 februari 2012, 17:13

Ja, dat tonen van de credit kaart, daar schreeuwt china airline's ook om als je boekt, en de naam op de kaart is niet dezelfde naam als op het ticket. Nee natuurlijk is die naam niet hetzelfde. Op m'n credit kaart staan de afkortingen van de voornamen met een punt erna, en dan de achternaam. Dat wilde de bank zo. Bij het boeken van een ticket moet je je 1e naam voluit schrijven, en je achternaam. Dat kan dus nooit matchen. Ik heb de bank er wel eens op aangesproken. Het antwoord was dat ik de enige in de wereld ben die dat probleem heeft. Abn Was dat.

Gaat dat bij jullie ook zo als je met een creditkaart online boekt?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

joepattaya
Expat
Expat

#11 Bericht door joepattaya » donderdag 02 februari 2012, 01:44

Duiker schreef:Ja, dat tonen van de credit kaart, daar schreeuwt china airline's ook om als je boekt, en de naam op de kaart is niet dezelfde naam als op het ticket. Nee natuurlijk is die naam niet hetzelfde. Op m'n credit kaart staan de afkortingen van de voornamen met een punt erna, en dan de achternaam. Dat wilde de bank zo. Bij het boeken van een ticket moet je je 1e naam voluit schrijven, en je achternaam. Dat kan dus nooit matchen. Ik heb de bank er wel eens op aangesproken. Het antwoord was dat ik de enige in de wereld ben die dat probleem heeft. Abn Was dat.

Gaat dat bij jullie ook zo als je met een creditkaart online boekt?
Nee, bij mij staan de eerste 2 namen voluit en de laatste naam afgekort tot een letter en een punt, vervolgens komt mijn achternaam.
Trouwens, bij airasia vraagt men niet naar een cc, daar maakt het niet uit wie er betaald, als er maar betaald wordt. Dit zal ook gelden voor andere maatschappijen.

Ook EVA let goed op de cc.

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Ka2le » donderdag 02 februari 2012, 03:05

Nee, bij mij staan de eerste 2 namen voluit en de laatste naam afgekort tot een letter en een punt, vervolgens komt mijn achternaam.
Trouwens, bij airasia vraagt men niet naar een cc, daar maakt het niet uit wie er betaald, als er maar betaald wordt. Dit zal ook gelden voor andere maatschappijen.

Ook EVA let goed op de cc.
Bij Thai Airways maakt het ook uit: daar moet de eigenaar van de creditcard ook de reiziger zijn.

Als eigenaar van de cc kan je op het kantoor van Thai Airways echter een formulier invullen waarin je aangeeft dat jij het ticket voor een ander betaald heeft. Dan kan deze persoon zonder de eigenaar van de cc reizen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”