Weinig of niets te beleven!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
hema
Gedeactiveerd

Re: Weinig of niets te beleven!

#16 Bericht door hema » maandag 30 januari 2012, 03:11

elst99 schreef:Toch Leuk te horen, dat we min of meer allemaal in een winterslaap zitten. In Thailand zit het weer niet echt mee,vannacht een hevige bui gehad en half Hua Hin zat zonder stroom, politie auto's reden rond met waarschuwingen.
Het was al een tijd geleden dat we regen hadden,dus goed voor het stof, zullen we maar zeggen.
In Nederland is een koudegolf opkomst, met s' nachts strenge vorst, dus daar zullen de schaatsen wel uit het vet gaan, misschien op den duur een 11 stedentocht? Zou weer een keer leuk zijn.
Toch leuk dat we mensen missen [$)

Hier aan de andere kant van de golf in Rayong heeft het vannacht ook geregend maar niet zo hard het is nu een bewolkt maar er staat geen zuchtje wind en ik moet zeggen die bewolking is ook wel weer eens lekker voor de ogen.
Valt ons op dat wij in de 5 weken dat we nu hier zijn we nog niet ene keer zonder stroom gezeten hebben en van wat ik me van andere vakanties in Thailand kan herinneren (de laatste was 3 jaar geleden aan de andere kant van de golf) gebeurde dat toch vrij veel.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Jeanette » maandag 30 januari 2012, 04:22

Fijn dat je toch post Hema, zolang was je in Nederland nooit stil. :giggle3: Zitten jullie nog voorbij dat palmbomen stukje waar die poort boven de weg zit? Wij gaan zo meteen de mangrove tocht lopen ook omdat het nu een beetje bewolkt is.

Voor 10 april heb ik een soort sinterklaas gevoel, leuk maar misschien een beetje eng. (ben ik wel lief geweest?) :o :?: .... altijd :?: .... wil ik dat wel :?: .... [|( .... oeps.

[|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door elst99 » maandag 30 januari 2012, 07:39

Toch een enorme opsteker voor Prajak dat velen hem missen!

Jumbo ook! Ruud wat jammer toch dat al je voorspellingen zo weinig uitkomen, maar niet getreurd ooit valt deze of gene,maar wel evengeduldig blijven.
Maar aan een puberale tiener kun je je handen vol hebben, dat heb ik van mijn wijze vader :giggle2:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Weinig of niets te beleven!,

#19 Bericht door stevenl » maandag 30 januari 2012, 07:56

RuudThai schreef:En ik heb het ook druk met wat andere dingen zoals AOW en pensioen aanvragen, een weerspannige puberdochter, een echtgenote die ineens allerlei bezigheden buitenshuis heeft en mij daarvoor als taxichauffeur nodig heeft omdat ze zelf nog niet autorijden kan, nieuwe Nederlanders in de buurt om mee kennis te maken enz. enz.

En het lijkt op het forum inderdaad wel komkommertijd: de dames liggen even niet met elkaar en met de mannen in de clinch ;) :giggle3: , de onderwerpen zijn nogal obligaat, weinig spannende nieuwtjes en ja, we kennen zo onderhand onze pappenheimers wel dus dat stompt ook wat af.
En ik kan het als fan van de politiek wel wéér over Wilders, Verhagen, Rutte, Thaksin en mevrouw Ysmuts hebben, maar die doen nog steeds hun domme dingen en die zetten ook geen zoden aan de dijk.
Zeker als die er in Thailand nog immer niet zijn bij de wateroverlast veroorzakende wateren....
Gewoon maar afwachten tot in Nederland het kabinet valt of in Thailand een coup wordt gepleegd.... :clap: :crazy: Hoeven we niet meer lang op te wachten als je het mij vraagt. :neus:
Probleem is dat het CDA bang is voor verkiezingen, dus die doen er alles aan om maar door te gaan met de huidige club. Kans op iets nieuws hier is groter, maar ook op dat front lijkt het rustig momenteel. Misschien kan Takkie weer eens iets roepen?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door driver » maandag 30 januari 2012, 09:43

elst99 schreef:Toch Leuk te horen, dat we min of meer allemaal in een winterslaap zitten. In Thailand zit het weer niet echt mee,vannacht een hevige bui gehad en half Hua Hin zat zonder stroom, politie auto's reden rond met waarschuwingen.
Het was al een tijd geleden dat we regen hadden,dus goed voor het stof, zullen we maar zeggen.
In Nederland is een koudegolf opkomst, met s' nachts strenge vorst, dus daar zullen de schaatsen wel uit het vet gaan, misschien op den duur een 11 stedentocht? Zou weer een keer leuk zijn.
Toch leuk dat we mensen missen [$)
Vannacht hier de eerste sneeuw gekregen ongeveer 1 cm dik.
Ik heb Sukanya maar wakker gemaakt toen ik sneeuw zag blijven liggen rond 1.00 uur en we zijn maar even naar buiten gegaan.
Ze was toch wel blij verrast met wat ze zag, sneeuwbal gemaakt en tegen haar aan gegooid, kwam er 1 terug nadat ze eerst wat met de sneeuw had gefrommeld toen keek ze heel verrast naar haar handen ...koudddddddd en dus de handen direct in de jaszak gedaan om weer op te warmen.

Ze is weer een Hollandse ervaring rijker inmiddels.

mvg driver

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Ervee71 » maandag 30 januari 2012, 10:06

driver schreef:Vannacht hier de eerste sneeuw gekregen ongeveer 1 cm dik.
Ik heb Sukanya maar wakker gemaakt toen ik sneeuw zag blijven liggen rond 1.00 uur en we zijn maar even naar buiten gegaan.
Ze was toch wel blij verrast met wat ze zag, sneeuwbal gemaakt en tegen haar aan gegooid, kwam er 1 terug nadat ze eerst wat met de sneeuw had gefrommeld toen keek ze heel verrast naar haar handen ...koudddddddd en dus de handen direct in de jaszak gedaan om weer op te warmen.

mvg driver
Haha, de eerste sneeuw ervaring hebben wij een week of 5 terug meegemaakt.
Op een zondagavond begon het ook even te sneeuwen. Te weinig om een sneeuwbal te maken, maar genoeg om te beseffen dat sneeuw koud en nat is...haha.
GETROUWD OP 24-08-2011

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door driver » maandag 30 januari 2012, 10:19

Ervee71 schreef:
driver schreef:Vannacht hier de eerste sneeuw gekregen ongeveer 1 cm dik.

mvg driver
Haha, de eerste sneeuw ervaring hebben wij een week of 5 terug meegemaakt.
Op een zondagavond begon het ook even te sneeuwen. Te weinig om een sneeuwbal te maken, maar genoeg om te beseffen dat sneeuw koud en nat is...haha.
Hee Ervee ......dus in het Zeeuwse lopen ze weer 5 weken voor op Gelderland begrijp ik .
Alles okee daar verder ?...ik mail je wel een keer prive binnenkort .

mgr Arie

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Ervee71 » maandag 30 januari 2012, 11:08

driver schreef:Hee Ervee ......dus in het Zeeuwse lopen ze weer 5 weken voor op Gelderland begrijp ik .

mgr Arie
Hier is alles okee. Nog een paar dagen vroeg opstaan t.b.v. het werk en dan gaan we op bezoek bij mijn schoonfamilie.

Het komt mij dus wel goed uit, dat het hier wat rustig is. Moet anders mijn vakantie verlengen om alles weer te lezen... :asian22:
GETROUWD OP 24-08-2011

hema
Gedeactiveerd

#24 Bericht door hema » maandag 30 januari 2012, 11:22

Jeanette schreef:Fijn dat je toch post Hema, zolang was je in Nederland nooit stil. :giggle3: Zitten jullie nog voorbij dat palmbomen stukje waar die poort boven de weg zit? Wij gaan zo meteen de mangrove tocht lopen ook omdat het nu een beetje bewolkt is.

Voor 10 april heb ik een soort sinterklaas gevoel, leuk maar misschien een beetje eng. (ben ik wel lief geweest?) :o :?: .... altijd :?: .... wil ik dat wel :?: .... [|( .... oeps.

[|)
ja hoor ik ben er nog maar had niet zo de behoefte om op het forum te reageren, vakantie he en over deze omgeving weten de meeste toch niet veel te vertellen.
Wat moet ik me voorstellen van de mangrove wandeling, waar start die? is die georganiseerd??
Komen binnenkort eens kijken bij Laemya nn, ik heb de indo voor overwinteren aangevraagd en die is heel erg gunstig.
Moet zeggen dat wij een heerlijk appartement hebben en het al onder voorbehoud vastgelegd hebben voor volgend jaar, verhuurder zijn nederlanders en echte schatten.
Maar onze vrienden in Nl willen ook weer mee en alles zit hier al vol dus komen we toch nog even kijken, want mijn vriendin heeft een longziekte en we vinden het prettig als er dan iemand is die NL spreekt en de weg hier een beetje weet wat hulp zoeken betreft (hopen natuurlijk dat het niet nodig is) we zien wel hoe het gaat lopen is nog ver weg.
Eerst nog 2 maanden genieten, want genieten doen we
Wij zitten verder hoor tussen Me's place en Mikel's in het straatje achter ons zit manot house.
strand en zee zijn hier heerlijk

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door driver » maandag 30 januari 2012, 12:03

Ervee71 schreef:
driver schreef:Hee Ervee ......dus in het Zeeuwse lopen ze weer 5 weken voor op Gelderland begrijp ik .

mgr Arie
Hier is alles okee. Nog een paar dagen vroeg opstaan t.b.v. het werk en dan gaan we op bezoek bij mijn schoonfamilie.

Het komt mij dus wel goed uit, dat het hier wat rustig is. Moet anders mijn vakantie verlengen om alles weer te lezen... :asian22:
Khorattttt...here we come again wordt het dus begrijp ik uit je bericht.

Doe ze op de heenweg in Sung Noen en omstreken even de groeten van Sukanya en mij :mrgreen:

mvg van driver deze keer

Mart
Erelid
Erelid

#26 Bericht door Mart » maandag 30 januari 2012, 12:15

hema schreef: ja hoor ik ben er nog maar had niet zo de behoefte om op het forum te reageren, vakantie he en over deze omgeving weten de meeste toch niet veel te vertellen.
En juist daar is behoefte aan, dat men eens wat schrijft over een omgeving die voor vele nog onbekend is :thumbsup:
Is daar weinig of niets te beleven :?: :crazy:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door Ervee71 » maandag 30 januari 2012, 12:24

driver schreef:Khorattttt...here we come again wordt het dus begrijp ik uit je bericht.

Doe ze op de heenweg in Sung Noen en omstreken even de groeten van Sukanya en mij :mrgreen:

mvg van driver deze keer
Inderdaad en ook mijn ouders gaan dit keer weer mee, maar we vliegen eerst door naar Chiang Mai. Ook daar heb ik schoonfamilie wonen, naar het schijnt...hahaha.
Er zal daar wel genoeg te beleven zijn.

We gaan slechts 3 weken en dus denk ik, dat ik niet genoeg tijd heb om ze allemaal de groeten over te brengen.
We gaan in ieder geval ons best doen... :mrgreen:
GETROUWD OP 24-08-2011

hema
Gedeactiveerd

#28 Bericht door hema » maandag 30 januari 2012, 15:10

Mart schreef:
hema schreef: ja hoor ik ben er nog maar had niet zo de behoefte om op het forum te reageren, vakantie he en over deze omgeving weten de meeste toch niet veel te vertellen.
En juist daar is behoefte aan, dat men eens wat schrijft over een omgeving die voor vele nog onbekend is :thumbsup:
Is daar weinig of niets te beleven :?: :crazy:

ja het gaat er natuurlijk om wat je wilt beleven dat kan ik niet voor je invullen, waar wij zitten aan rumphung beach heb je wat eethuisjes en je kan er wat drinken maar van nachtleven is geen spraken.
Ban Phe zijn we een paar keer naar toe geweest, leuk
Maar ik moet zeggen dat je ons misschien dan wel ouwetjes vind, wij zijn aan het overwinteren en zitten heerlijk aan het strand, lezen veel en fietsen wat, gaan af en toe eens naar de stad Rayong of maken een toertje in de omgeving.
Zijn hier voor het heerlijke weer en de ontspannen sfeer.
De avonden brengen we meestal door op ons balkon met uitzicht op zee

RuudThai
Expat
Expat

#29 Bericht door RuudThai » maandag 30 januari 2012, 16:52

elst99 schreef: Ruud wat jammer toch dat al je voorspellingen zo weinig uitkomen, maar niet getreurd ooit valt deze of gene,maar wel evengeduldig blijven.
Maar aan een puberale tiener kun je je handen vol hebben, dat heb ik van mijn wijze vader :giggle2:
Dat laatste kan ik mij levendig voorstellen; het is nog steeds te merken maar het kan ook gewoon zijn dat ouden van dagen terugkeren naar hun kindertijd en de puberteit opnieuw meemaken.... ;) :crazy: :giggle:
Maar wat sympathiek komt het over dat je het jammer vindt dat mijn voorspellingen volgens jou niet uitgekomen zouden zijn! Je zou bijna denken dat je tot de 30 % Henk&Ingrids behoort die van de PVV naar de SP zijn overgestapt de laatste maand! Want je treurt zelfs niet over een eventueel vallen van het rechtse kabinet in Nederland, ook niet als je nog even geduld moet uitoefenen..... Ik begrijp hieruit dat je het liever vandaag als morgen ziet gebeuren en daarover zijn we het dus eens :thumbsup: :Whistle: . :mrgreen:

RuudThai
Expat
Expat

Re: Weinig of niets te beleven!,

#30 Bericht door RuudThai » maandag 30 januari 2012, 17:15

stevenl schreef:
RuudThai schreef:Gewoon maar afwachten tot in Nederland het kabinet valt of in Thailand een coup wordt gepleegd.... :clap: :crazy: Hoeven we niet meer lang op te wachten als je het mij vraagt. :neus:
Probleem is dat het CDA bang is voor verkiezingen, dus die doen er alles aan om maar door te gaan met de huidige club. Kans op iets nieuws hier is groter, maar ook op dat front lijkt het rustig momenteel. Misschien kan Takkie weer eens iets roepen?
Nou, als je de laatste peilingen ziet dan moet niet alleen het CDA nieuwe verkiezingen vrezen, maar de hele regerings/gedoogcoalitie! De PVV zakt ook behoorlijk door de blunders van de afgelopen weken (eindelijk komt dan mogelijk mijn voorspelling uit dat deze partij geen lang leven beschoren is; ik hoop dus het begin van het einde) en zelfs de immens populaire partij van Mark Rutte, de VVD, loopt terug en daalt zelfs al onder het bij de Tweede Kamerverkiezingen behaald zetelaantal.
Maarrr....., ik heb al eens gewezen op die andere mogelijkheid, nl. het switchen van coalitie zónder nieuwe verkiezingen. Daar wordt serieus in kleine kring tussen een aantal partijen over onderhandeld, want men is de PVV zat en wil eigenlijk ook niet de SP erbij. Dat is een brug te ver voor zowel CDA als D66.

Het lijkt erop dat de te verwachten extra bezuinigingen van mogelijk 8 miljard euro de ontwikkelingen naar een nieuw kabinet zullen versnellen. PVV en VVD willen niet snijden in de hypotheekrenteaftrek maar het CDA heeft dit hot item laten vallen. En snijdt liever daarin dan in de ontwikkelingshulp waar de PVV 4 miljard op wil korten.
VVD en PVV zullen afvallen en er komt een nieuwe coalitie van PvdA, CDA, D66, GL en CU, samen 76 zetels, eenzelfde meerderheid als het huidige kabinet heeft. In de Eerste Kamer heeft deze combinatie 37 zetels, dus ook 1 tekort, maar men probeert de Partij voor de Dieren en/of 50Plus erbij te betrekken.
En dat kan allemaal zonder nieuwe verkiezingen, wat het voordeel heeft dat er geen tijd verloren wordt met een tandeloos demissionair kabinet.
Dit is dus wat mij ter ore is gekomen van redelijk goed ingelichte bronnen die ik nog heb overgehouden uit mijn politiek actieve periode.
Maar daar werd wel de kanttekening gemaakt dat de snelle verschuiving in de peilingen zouden kunnen leiden tot andere afwegingen, dus toch knarsetandend (voor het CDA) doorbijten met het huidige kabinet óf toch maar nieuwe verkiezingen uitschrijven en dan maar eens premier Roemer uitproberen... [|)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”