Ik heb per email aan de Europese eigenaar en zijn makelaar laten weten dat ik het appartement voor 2 maanden wilde huren. Ik heb een voorstel gedaan en de eigenaar is daar op ingegaan.
In de eerste week dat ik in het appartement zat, wist ik echter dat ik er niet langer wilde blijven dan een maand. Het is te oncomfortabel.
Ik heb dan ook meteen per email aan beide laten weten, dat ik het contract niet ga verlengen. Het begindatum van het contract is 1 januari en het einddatum van het contract is 1 februari.
Nu kreeg ik bericht van de makelaar dat dat niet volgens afspraak is, want het voorstel dat ik per email had gedaan was voor 2 maanden, tot 1 maart en niet tot 1 februari. Ik ben nu bezig met een email, waarin staat dat ik terugkom op mijn voorstel van 2 maanden en dat ik me baseer op het contract: met 1 februari als einde van contract (dus eigenlijk een month by month-agreement)
Zij willen "het probleem oplossen", en ik vermoed dat ze willen dat ik meer huur betaal. Het deposit zal in het geding komen.
Maar wat is fair?
Is het contract bindend? Is de email ondergeschikt aan het contract?
Het is de grootste makelaar in de stad, en ze zullen vast een eigen advocaat hebben.
En ik zal mijn best doen om alles zo elegant mogelijk te laten verlopen, maar ik zal ze ook attenderen op het contract. En ook redenen aangeven waarom ik terugkom op het voorstel.
Maar ik vraag me af waar ik sta, in mijn recht (wat al niet veel is in Thailand...hahaha...)
maar ook: wat is fair? Sta ik in de fout door mijn emailvoorstel aan de kant te schuiven en me te richten op het contract?
Zusters en broeders, please shine your light on this...