Ik ben nieuw op dit forum en wil eerst even melden dat ik dit forum nu al hulpzaam vind

Intro
Ik ben Thomas, 23 jaar en woon in Groningen, ik studeer Communicatiesystemen op de Hanzehogeschool in Groningen. In mijn 3e jaar wil ik mijn minor in Thailand doen (Rangsit University in Pathum Thani). Nu zal mijn 3e jaar beginnen na de zomervakantie (eind augustus), als ik word toegelaten dan zal ik mijn minor (6 maand ongeveer) in Thailand willen doen.
Natuurlijk zit ik met een paar vragen :
Wereldticket, retourtje of twee enkeltjes?
Ik ben natuurlijk 'maar' een student en ben benieuwd wat het voordeligste/beste is voor mij. Ik heb al van een paar mensen gehoord dat een wereldticket een hele mooie ervaring erbij is, zodat ik voordat ik naar Thailand ga eerst nog langs andere landen ga. Wat raden jullie aan? Een wereldticket, retourtje (6 maand verblijf) of een enkeltje hier en daar kopen?
Ik mis hier eigenlijk het studenten gedeelte in het forum, ik ben namelijk benieuwd of hier ook mensen zitten met al ervaring van daar studeren voor een half jaar.
6 maanden verblijf
Ik zal ongeveer een half jaar in Thailand moeten verblijven om daar dus colleges te volgen, kan dat zonder problemen of moet ik speciale dingen aanvragen? (visum ga ik sowieso vanuit natuurlijk)
Voor de rest kan ik nu even niet op vragen komen, ik ben benieuwd of jullie hierop kunnen antwoorden zodat ik gaandeweg nog om informatie kan vragen

Gr. Thomas