grond kopen issaan

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
paly

grond kopen issaan

#1 Bericht door paly » maandag 21 februari 2005, 10:08

hoi daar,

ik wil een stuk grond kopen in issaan van 2 rai.
nu weet ik dat ik het niet op mijn naam kan zetten maar er kan met een schulbekentenis gewerkt worden ofzo iets..
weet hier iemand meer van ??

gr. paly

khonkaen

grond

#2 Bericht door khonkaen » maandag 21 februari 2005, 10:20

je kan wel grond leasen op jouw naam voor 30 jaar en eventueel verlengen..

voorheen kon je een company stichten ,waardoor je voor 49% de grootste aandeelhouder was , en de grond door de company laten kopen
maar ik meen dat dit niet meer kan..

als je met een betrouwbare vrouw getrouwd bent , kan zij de grond kopen

dit zijn zo'n beetje de meest betrouwbare methodes

willem

marcus

grond kopen

#3 Bericht door marcus » dinsdag 22 februari 2005, 16:42

Hallo paly
Niet doen zou ik zeggen , niemand is betrouwbaar ook niet de eurpeanen , wat ben je met een schuldbekentinis niets niets en nog eens niets , wat kun je met grond doen als je hem niet kan laten opbrengen , en als je hem op naam van je thaise vriendin zet zit je helemaal vast , dan ben je zowat haar slaaf want wil je wegggaan ben je ook uw grond kwijt , trouwens je was hem al kwijt toen je uw grond op uw thaise vriendin zette, hou je centen inje pocket

paly

potevdikke/kemerat

#4 Bericht door paly » dinsdag 22 februari 2005, 20:53

mmmm en toch wil ik een stuk kopen in kemerat....maar moet iets verzinnen dat ik hem toch een beetje op mijn naam heb.
heb al ja gezegt dus ik kan al niet meer terug van de koop voor mijn eigen gevoel.
kan ik dan het beste en maar op blijven zitten?
zijn er mensen die advies voor mij hebben?
groetjes..

khonkaen
Erelid
Erelid

grond kopen

#5 Bericht door khonkaen » donderdag 24 februari 2005, 03:54

er bestaat nog wel een andere methode , maar dat wordt dan een kwestie van vertrouwen ...

zoals al gezegd, de grond moet een chanot kwalificatie hebben en als zodanig geregistreerd staan bij de land office ...

mijn vrouw zou het land op haar naam voor jou kunnen kopen.., doet zij wel meer , zij rekent daar 10.000 baht voor .. zij is volkomen betrouwbaar en dat ben ik ook ...

maar kijk, dat moet je maar geloven...

willem

paly

willem

#6 Bericht door paly » donderdag 24 februari 2005, 09:49

khonkaen schreef:er bestaat nog wel een andere methode , maar dat wordt dan een kwestie van vertrouwen ...

zoals al gezegd, de grond moet een chanot kwalificatie hebben en als zodanig geregistreerd staan bij de land office ...

mijn vrouw zou het land op haar naam voor jou kunnen kopen.., doet zij wel meer , zij rekent daar 10.000 baht voor .. zij is volkomen betrouwbaar en dat ben ik ook ...

maar kijk, dat moet je maar geloven...

willem
tja Willem klink goed maar door alle dingen die je meemaakt in het leven ga je mensen echt niet meer vertrouwen toch???

ben nu effe in nederland want ik woon in bkk meeste tijd van het jaar maar wil voor later stukje grond kopen in het mooie Kererat.
ben nu 35 alweer (wat vliegt die tijd...) maar hetzelfde als in nl wil ik niet alles op mijn vriendin haar naam hebben...maar moet niet te duur worden anders heeft het geen zin voor die 300,000 bath toch!!
Ben nu een week in nl en het alweer helemaal moe hier..heb het thaivirus goed te pakken en vraag me af of dat weer overgaat een keer..
Ik denk dat ik in bkk maar met een advokaat ga praten en anders zet ik het maar op mijn vriendin haar naam en mischien word het weer een keer leergeld .Het is gewoon dat ik knettergek ben op mijn vriendin daar en soms denk ik dat ze mij ook wel leuk vindt.
we zullen zien.
Jij (Willem ) woont niet zover he..keer ergens koffie drinken?
gr.Paly

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Patsy (guy or girl?)

#7 Bericht door Manuel » donderdag 24 februari 2005, 10:41

Teun, DE ECHTE schreef:Er zijn een paar regeltjes

2. Je kan het door het oprichten van een company waar je maximaal 49% owener van ben. De rest van de aandelen , de 51% moetyen in het bezit zijn van 6 Thai, maar jij kan de controle er over hebben. neem een goede advokaat, wat een probleem op zich is in Thailand
Het oprichten van een company limited is de enige manier om zeggenschap te houden over je aankoop. In het geval dat de company is opgezet voor het verwerven van land of onroerend goed is het nu aan te bevelen om niet meer dan 35 % tot 40 % buitenlandse aandeelhouderschap te hebben. Er komen meer en meer voorbeelden waarbij de 49 / 51 percent regeling niet meer geaccepteerd wordt.

Je kan een company oprichten waarin de meerderheid van de aandelhouders en de meerderheid van de aandelen in Thaise handen zijn. Om zelf zeggenschap te houden, zelfs met een minderheids belang, moet je in de 'by laws' laten opnemen dat jij (de buitenlander) de meerderheid van het stemrecht hebt. Dit kan alleen veranderd worden als jij daar mee eens bent (meerderheid van stemmen!).

Bovenstaand is de enige secure wijze om land te bezitten in Thailand. Elke gerenomeerde advocaat zal je hiermee kunnen helpen. Doe het niet zelf!

Chris
heeft ervaring
heeft ervaring

manuel

#8 Bericht door Chris » donderdag 24 februari 2005, 11:50

Heeft jou zaak geen website Heb even zitten zoeken maar kon niets vinden.
thnx

Gast

Re: manuel

#9 Bericht door Gast » donderdag 24 februari 2005, 22:31

Chris schreef:Heeft jou zaak geen website Heb even zitten zoeken maar kon niets vinden.
thnx
Je moet niet te bang overkomen, in thailand hebben ze nog altijd respect voor de fallang. maak een schietbaan op je grondstuk en trek een leren jas met opnaaiers aan.

Geheid heb je nergens last van

khonkaen
Erelid
Erelid

land kopen

#10 Bericht door khonkaen » vrijdag 25 februari 2005, 03:41

hooi pali ,

kk is altijd nog 450 km van bkk en nog verder van kemmerat vandaan ,
dus van koffiedrinken zal niet veel komen , vrees ik ...

wat betreft vertrouwen , heb je wel gelijk vertrouwen is goed, maar controle is beter...

maar zoals hier gesteld wordt , dat niemand te vertrouwen is, is ook niet waar...

mijn aanbod , was alleen een aanbod, en mijn vrouw doet al jaren allerlei zaken, dat vindt zij leuk en heeft nog nooit iemand belazerd, dat kan zij zich tegenover de buddha niet veroorloven...

willem ,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: willem

#11 Bericht door SiamTon » dinsdag 03 januari 2012, 00:04

Heb bij vergissing gereagreerd op een oud bericht.
Laatst gewijzigd door SiamTon op dinsdag 03 januari 2012, 03:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: grond kopen issaan

#12 Bericht door Jim » dinsdag 03 januari 2012, 00:44

lol :)

je weet dat je reageert op 7 jaar oude berichten?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door SiamTon » dinsdag 03 januari 2012, 01:13

Jim schreef:lol :)

je weet dat je reageert op 7 jaar oude berichten?
Zat wat rond te hangen op het forum en kwam dit tegen. Nee, was me ontgaan. :D
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Mart
Erelid
Erelid

#14 Bericht door Mart » dinsdag 03 januari 2012, 01:56

Enne ..... vriend Willem reageert al jaren niet meer.

RIP
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door SiamTon » dinsdag 03 januari 2012, 03:23

Mart schreef:Enne ..... vriend Willem reageert al jaren niet meer.

RIP
Ja..............was een beetje onnadenkend van mij om niet naar de datum te kijken.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”