Minor in Thailand doen (Rangsit University)

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ThomasB
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

Minor in Thailand doen (Rangsit University)

#1 Bericht door ThomasB » donderdag 29 december 2011, 19:58

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en wil eerst even melden dat ik dit forum nu al hulpzaam vind :thumbsup: .

Intro
Ik ben Thomas, 23 jaar en woon in Groningen, ik studeer Communicatiesystemen op de Hanzehogeschool in Groningen. In mijn 3e jaar wil ik mijn minor in Thailand doen (Rangsit University in Pathum Thani). Nu zal mijn 3e jaar beginnen na de zomervakantie (eind augustus), als ik word toegelaten dan zal ik mijn minor (6 maand ongeveer) in Thailand willen doen.
Natuurlijk zit ik met een paar vragen :

Wereldticket, retourtje of twee enkeltjes?
Ik ben natuurlijk 'maar' een student en ben benieuwd wat het voordeligste/beste is voor mij. Ik heb al van een paar mensen gehoord dat een wereldticket een hele mooie ervaring erbij is, zodat ik voordat ik naar Thailand ga eerst nog langs andere landen ga. Wat raden jullie aan? Een wereldticket, retourtje (6 maand verblijf) of een enkeltje hier en daar kopen?

Ik mis hier eigenlijk het studenten gedeelte in het forum, ik ben namelijk benieuwd of hier ook mensen zitten met al ervaring van daar studeren voor een half jaar.

6 maanden verblijf
Ik zal ongeveer een half jaar in Thailand moeten verblijven om daar dus colleges te volgen, kan dat zonder problemen of moet ik speciale dingen aanvragen? (visum ga ik sowieso vanuit natuurlijk)

Voor de rest kan ik nu even niet op vragen komen, ik ben benieuwd of jullie hierop kunnen antwoorden zodat ik gaandeweg nog om informatie kan vragen [8) .

Gr. Thomas

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Minor in Thailand doen (Rangsit University)

#2 Bericht door Khon Neua » donderdag 29 december 2011, 20:32

Retour is bijna altijd goedkoper Air berlin is een goede uitzondering je kun hier voor de zelfde prijs 2 enkeltjes kopen .

Je zult een education visa moeten aanvragen informeer hiervoor bij het consulaat in A'dam of MFA van Thailand en natuurlijk de School.

http://www.mfa.go.th/web/2637.php

http://www.thaiconsulate-amsterdam.org

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Ka2le » vrijdag 30 december 2011, 09:14

Welkom!

Wereldreis of ticket naar Thailand? Dat is natuurlijk nogal een verschil en hangt helemaal van jezelf, je budget en beschikbare tijd af.
Een wereldreis is inderdaad een hele ervaring maar kost financieel gezien ook een stuk duurder geld :giggle:
Daarnaast is 6 maanden Thailand ook een hele ervaring.

Air Berlin kan ik ook aanraden. Nadeel is dat je vanuit Duitsland vliegt, dus vanuit Groningen kost het tijd en geld om daar te komen. Hoewel, A'dam is ook niet om de hoek.
Daarentegen zijn tickets met een geldigheid van 6 maanden (of een jaar) duurder dan de 'vakantie-aanbiedingen'. Let goed op deze geldigheid en houd rekening met het bezoeken van landen vooraf of na je periode daar, mocht je dit willen.

Mijn inziens zijn een visa, retourticket en spaargeld op je rekening genoeg. Dat kan hard gaan in Thailand :cheesy:

Heb je aan huisvesting e.d. gedacht? Dat is in Bangkok overigens geen probleem. Voor een paar duizend baht per maand heb je al een kamer, wellicht zelfs via Rangsit Uni.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door pong » vrijdag 30 december 2011, 14:15

bij AB kun je gewoon 2 enkeltjes boeken-of 1-want dat retour heb je niet nodig-je moet toch een soort visum regelen. Vanaf GRON is DUS net zo goed te bereiken als S'hol en als je het handig aanpakt zelfs goedkoper.
Opgelet: weliswaar ligt die (enorm grote campus2) Uni in P-Thanee- maar in de PROVINCIE=chiangwat. Dat is helemaal niet dichtbij het stadje P-Thanee, maar zo'n 10-12 km BOVEN het stadje Rangsit, wat weer noord van de oude airprot Don Muang lig=zo'n 40/50 km noord van centrum BKK. vermoedelijk hebben ze accomm voor farang-students op de campus, maar dan zit je dus inderdd zo'n 10-12 km overal vanaf (behalve eten natuurlijk, want dit is Thaild). HUUR niks long time vooraf-check ter plekke hoe het ligt, wat het is -boven dien zijn de goedkope plekken niet op het www, die vindt je door langs te lopen en rond te vragen-geen NL angst voor kamernood-plexat.
Opgelet 2:OOK R-sit2 daar is geheel ondergelopen met die floods en is momenteel nog steeds niet geheel in her-gebruik, maar dat zal zomer '12 wel beter zijn. Iets ten noorden ervan ligt THAMMASAT2 campus- de nr 2 UNI van Thaild en veel, veel beter aangeschreven qua onderwijsaanbod.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » vrijdag 30 december 2011, 14:21

ThomasB schreef:Hallo,
1.Wereldticket, retourtje of twee enkeltjes?
Ik ben natuurlijk 'maar' een student en ben benieuwd wat het voordeligste/beste is voor mij. Ik heb al van een paar mensen gehoord dat een wereldticket een hele mooie ervaring erbij is, zodat ik voordat ik naar Thailand ga eerst nog langs andere landen ga. Wat raden jullie aan? Een wereldticket, retourtje (6 maand verblijf) of een enkeltje hier en daar kopen?
2.Ik mis hier eigenlijk het studenten gedeelte in het forum, ik ben namelijk benieuwd of hier ook mensen zitten met al ervaring van daar studeren voor een half jaar.
[8) .

Gr. Thomas
@1. wereldtickets bestaan niet- en wat je wrs bedoelt zijn ROUND THE WORLD=RTW-zelfs die bestaan niet echt, maar zijn gewoon een aantal tix aan elkaar geknoopt. de meeste laten amper of geen stops tussen EUR en TH toe- het is meer een idee om diverse landen op de route vanaf TH -rond the globe- te bezoeken, daar zal altijd die USA bij zijn, vanwege de vlieglijnen. Maar je kunt evt. dus westwaarts vliegen-eerst de USA, dan Azie-kan ik niet aanraden.
@2. die forum is vooral gericht op expats die met thaise dames getrouwd zijn en daar wonen. Inmiddels z\ijn wer wel vrij veel DE studenten die net als jij een semester in TH doorbrenegn-diverse DE fora zijn daarom wat meer op de vragen die zij meest hebben gespitst (zoals nittaya.de, thailand-reisetipps.de, TIPThailandforum). Verder het overbekende EN forum thaivisa.com-met zijn 100en deelfora (vaak erg, erg eenzijdig gericht op het verwerven van thaise vriendinnen).
Voor de reis op zich-of andere stops: wereldwijzer, aroundtheglobe.nl, lonelyplanet.com, travelfish.org, tripadvisor.com

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door pong » dinsdag 03 januari 2012, 13:39

en in dit nwe jaar nog een kleine verrassing-al hoop ik dat het dat niet is, omdat NLers, vooral jong, daar graag zich zo enorm over opwinden:
in TH is er SCHOOLKLEDING verplicht-zelfs op de uni!
Voor de heren is dat zwarte. gesloten schoenen van leer (geen gympen), lange zwarte broek met vouw, wit overhemd, in de vouw- gestreken! Als dat niet geheel in orde is, wordt je niet binnengelaten. Maak je geen sorregies: elke dienst wordt in Th in ruime mate aangeboden-incl strijken (10 bt/keer)
Het is algemeen bekend dat je niet bevreesd hoeft te zijn voor stralen: uiteindelijk slaagt iedereen. TH studenten zijn er ook zeer bedreven in met hun charmes de teachers te verleiden met extra diensten.
Zeer veel Rangsit studs wonen in BKK- pendelbusjes via de elevated TOLLway runnen er heen in 40-45 min vanaf de Vict. Monument.

ThomasB
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

#7 Bericht door ThomasB » dinsdag 03 januari 2012, 13:46

Dank jullie wel allemaal voor deze reacties. Van de kledingvoorschriften wist ik inderdaad van af, dit had ik op de website al bekeken.
Ik zie uiteindelijk toch af van een 'wereldticket' omdat dat toch teveel geld gaat kosten.

Ik moet voor Maart mijn motivatiebrief hebben ingeleverd, als dit gedaan is zal ik het resultaat hier nog posten uiteraard :asian22:

dutch
Expat
Expat

#8 Bericht door dutch » woensdag 04 januari 2012, 00:49

pong schreef:en in dit nwe jaar nog een kleine verrassing-al hoop ik dat het dat niet is, omdat NLers, vooral jong, daar graag zich zo enorm over opwinden:
in TH is er SCHOOLKLEDING verplicht-zelfs op de uni!
Voor de heren is dat zwarte. gesloten schoenen van leer (geen gympen), lange zwarte broek met vouw, wit overhemd, in de vouw- gestreken! Als dat niet geheel in orde is, wordt je niet binnengelaten. Maak je geen sorregies: elke dienst wordt in Th in ruime mate aangeboden-incl strijken (10 bt/keer)
Het is algemeen bekend dat je niet bevreesd hoeft te zijn voor stralen: uiteindelijk slaagt iedereen. TH studenten zijn er ook zeer bedreven in met hun charmes de teachers te verleiden met extra diensten.
Zeer veel Rangsit studs wonen in BKK- pendelbusjes via de elevated TOLLway runnen er heen in 40-45 min vanaf de Vict. Monument.
Valt er enige internationale waarde te hechten aan het behalen van "wat dan ook" aan Thaise universiteiten ?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

ThomasB
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

#9 Bericht door ThomasB » vrijdag 06 januari 2012, 19:11

Het is een officieel erkende universiteit waar mijn hogeschool mee samenwerkt, de punten die ik daar behaal die worden gewoon meegenomen naar mijn studie hier in Nederland.

Ik heb nog even een vraag betreft de locatie daar, flood is geweest en volgens mij zit Pathum Thani ook half onder water. Wanneer is dit weer 'normaal' ?
En over de tijd dat ik erheen ga; Ik ga/wil waarschijnlijk in de periode van augustus t/m december, het regenseizoen is wel ongeveer dan maar in hoeverre ga ik dit merken? Ik heb geen ervaring met zoiets natuurlijk..

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”