Damnoen Saduak + Kanchanaburi

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
petra2707
komt net kijken
komt net kijken

Damnoen Saduak + Kanchanaburi

#1 Bericht door petra2707 » donderdag 29 december 2011, 13:51

Hallo,

tijdens onze 1e Thailand reis zullen we eerst 3,5 dag in Bangkok verrblijven om vervolgens door te reizen naar Kanchanaburi. We kunnen vanuit BKK de trein pakken naar Kanchanaburi, maar eigenlijk willen we ook nog de Damnoen Saduak bezoeken op de dag dat we naar Kanchanaburi zullen reizen. Is het een optie gewoon een tourtje te boeken met de combi Damnoen Saduak en river Kwai? Dan nemen we al onze spullen mee en reizen we gewoon niet meer mee terug naar BKK. Is dat verstandig? En wat kost dan zo'n tourtje?

Petra

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Damnoen Saduak + Kanchanaburi

#2 Bericht door Inge » vrijdag 30 december 2011, 10:31

Wij betaalden 300 bath dus een euro of 6 voor een dagtrip. Is volgens mij goed te doen om je dan daar gewoon af te laten zetten. Heb je gelijk de drijvende markt gezien. Jekan dan altijd verder met een taxi ofzo.

petra2707
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door petra2707 » vrijdag 30 december 2011, 10:36

Hoi Inge,

de tour die jullie hadden genomen voor 300 Thb was dat de tour Damnoen Saduak + Kanchanaburi of bedoel je een tour alleen naar Damnoen Suduak en vanaf daar verder met de taxi?

Thanks!

Petra

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Inge » vrijdag 30 december 2011, 10:44

Wij zijn alleen naar Damnoen Saduak geweest, ik weet niet hoever Kanchanaburi daarvandaan ligt. Kanchanaburi is niet zo heel veel ( vonden wij.) 2 of 3 nachten is genoeg.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#5 Bericht door nbreeker » vrijdag 30 december 2011, 13:24

petra2707 schreef:Hallo,

tijdens onze 1e Thailand reis zullen we eerst 3,5 dag in Bangkok verrblijven om vervolgens door te reizen naar Kanchanaburi. We kunnen vanuit BKK de trein pakken naar Kanchanaburi, maar eigenlijk willen we ook nog de Damnoen Saduak bezoeken op de dag dat we naar Kanchanaburi zullen reizen. Is het een optie gewoon een tourtje te boeken met de combi Damnoen Saduak en river Kwai? Dan nemen we al onze spullen mee en reizen we gewoon niet meer mee terug naar BKK. Is dat verstandig? En wat kost dan zo'n tourtje?

Petra
Als je in kachannaburi bent vergeet dan niet om naar de Hellfirepass te gaan en dan een stukje terug naar Namtok en vandaar met de trein zittend aan de rechterkant over de beroemde Birma spoorweg naar Kanchannaburi ongeveer 2 uur langs de rivier kwa noi net na de bruggen stopt hij en ben je weer in Kanchannaburi.
Ook de ere begraafplaats waar 2200 Nederlandse jongens liggen begraven is indrukwekkend en dan nog het museum bij de tempel.
Als je met de auto bent kan je ook nog stoppen in sajok er is heel veel te zien,mensen die zeggen dat Kanchannaburi niet zoveel is buiten een prachtige omgeving hebben of niks gezien of er weinig van begrepen.
Het is de moeite meer dan waard om je er in te verdiepen,wat deze mensen voor onze vrijheid hebben gedaan.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door pong » vrijdag 30 december 2011, 14:07

terug naar je vraag-JA dat is inderdd de beste optie-en besef dan dat DS inmiddels ook een enorme (vooral op Aziaten gerichte) toeristenfuik is. Die reis met grote koffers (want vooral 1e keerders hebben altijd veelsteveel bij zich) en de gewone bus doen is een hele opgave.
ALT: dat treintje (als je dat nou echt wil-want de reis TOT Kan is amper de moeite waard) naar Kan en daar een toggie boeken- of als het breed waait, een auto met sjofeur- doe er dan wat andere plekken bij.

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#7 Bericht door Zaan » vrijdag 30 december 2011, 18:46

De DS zou ik mooi laten voor wat het is, toeristische melk koe!
In plaats daarvan zou ik liever naar de Erawan Falls in Kanchanaburi gaan, en misschien nog een kijkje nemen bij de stuw dam...

petra2707
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door petra2707 » vrijdag 30 december 2011, 20:40

Bedankt voor de reacties allemaal! We gaan idd de dag erop naar de Erawan watervallen en een rit maken tot aan Nam Tok over de Death Railway. De dag daarna gaan we een dag aan het werk bij Elephants World die zieke en mishandelde olifanten opvangt.
Ik denk dat we dag van vertrek uit Bangkok lekker de vroege trein pakken en de rest van de dag in Kanchanaburi besteden. Misschien lekker een fietsje huren...
Ik vind het wel jammer van Damnoen Saduak, leek me uniek en fotogeneniek geheel. Maar ik hoor idd van meer mensen dat het tegenvalt en te toeristisch is.

Petra

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Inge » vrijdag 30 december 2011, 23:08

Ik bedoelde met dat Kanchanaburi niet veel is , het plaatsje, niet zo groot. De bridge is een grote toeristenkermis met een nep treintje erover! Natuurlijk zijn de begraafplaats en museum wel indrukwekkend, alleen voelde ik dat niet zo, in tegenstelling tot de Tuol sleng gevangenis in Phnomh Penh, Cambodja , waar alles nog autenthiek is en niet te toeristisch.
Wel is er in Kanchanaburi naast de begraafplaats ook een andere begraafplaats ( geloof chinees?) dier erg de moeite waard is.

Damnoek Saduak is idd ook 1 grote toeristenkermis, maar toch ook wel weer leuk om te zien. Zorg dat je zo vroeg mogenlijk bent. Je kunt best goed foto's maken zonder toeristen, erg zijn fotogenieke mensen genoeg. O.a een oud chinees vrouwtje met heerlijk gebit die kleine hapjes in bananenblad maakt. Koop er 1 bij haar en je kunt losgaan met foto's maken!

In Bangkok is ook in het weekend nog een drijvende markt, huur voor 2 uur een longtailboot en ga dan daar kijken.

De treinreis over de River Kwai brug is idd geweldig! Huur in kanchanaburi een scooter en rij zelf naar de Erawan watervallen. Ook de tijgertempel is daarvandaan goed te doen.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#10 Bericht door nbreeker » zaterdag 31 december 2011, 03:09

petra2707 schreef:Bedankt voor de reacties allemaal! We gaan idd de dag erop naar de Erawan watervallen en een rit maken tot aan Nam Tok over de Death Railway. De dag daarna gaan we een dag aan het werk bij Elephants World die zieke en mishandelde olifanten opvangt.
Ik denk dat we dag van vertrek uit Bangkok lekker de vroege trein pakken en de rest van de dag in Kanchanaburi besteden. Misschien lekker een fietsje huren...
Ik vind het wel jammer van Damnoen Saduak, leek me uniek en fotogeneniek geheel. Maar ik hoor idd van meer mensen dat het tegenvalt en te toeristisch is.

Petra
DS moet je gewoon een keer gezien hebben,iedereen heeft z'n eigen mening erover later heb je daar spijt van dat je er voorbij bent gereden je huurt een bootje voor een half uur dat is genoeg en niemand verplicht je iets te kopen en het maakt mooie foto's veel kleur.
En in Thailand is er ook niemand boos als je niets koopt.
Wel er op letten dat je vingers binnenboord hou want die bootjes willen nog wel eens botsen.

Als je later de trein naar Namtok neemt en je bent daar aangekomen bezoek dan iets verderop de Hellfirepas dat is met z'n informatiecentrum zeker de moeite waard en krijg je een betere indruk wat zich daar heeft afgespeeld.
Fijne vakantie en veel plezier.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#11 Bericht door Denhakke » zaterdag 31 december 2011, 18:33

petra2707 schreef:Hallo,

Petra
Een 3-tal jaar geleden hebben wij een minibus gehuurd voor 11 personen, vanuit Bkk, eerst naar DS en daarna door naar Kanchanaburi en dit koste ons toen 3000 bath, met chauffeur.

petra2707
komt net kijken
komt net kijken

#12 Bericht door petra2707 » zondag 08 januari 2012, 18:40

Nog een vraagje... we kunnen natuurlijk ook een taxi huren. Wat zou dat ongeveer moeten kosten? Dus van BKK naar floating market (rond 6 uur vertrekken of nog vroeger?) en dan naar Kanchanaburi? Daar blijven we dan vervolgens? En hoe regel je zo'n taxi? Gewoon een taxichaufeur aanspreken? Of is zo'n tourtje beter?? Ik heb er bijvoorbeeld 1 gezien voor 1300 thb. Het programma: 6.30 uur vertrek - floating market - 10.30 uur aankomst kanchanaburi - 10.45 uur treintocht death railway - 12.15 uur lunch. Lijkt me een beetje discutabel en ik twijfel aan de haalbaarheid van deze tour. Lijkt me erg krap qua tijd. Wat is jullie mening? Toch taxi? En dan zelf per trein over death railway? Dit willen we dezelfde dag doen zodat we de dag erna volledig kunnen besteden bij de Erawan watervallen

Graag jullie meningen. Bedankt!

Petra

petra2707
komt net kijken
komt net kijken

#13 Bericht door petra2707 » zondag 08 januari 2012, 23:07

Hoi Inge,

welke weekend floating market in Bangkok bedoel je? Is dit een beetj vergelijkbaar met de Damnoen Saduak maar dan kleiner? En hoe kunnen we daar het beste komen?

Alvast bedankt!

Petra

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Inge » maandag 09 januari 2012, 11:40

Ik weet niet hoe die heet, maar als je bij de rivier een lingtailboot huurt ( 1250 per uur geloof ik) dan brengen ze je er heen. Is vrij klein en niet te vergelijken met Kanchanaburi maar wel erg leuk om te zien. Het zit in een zijhkanaaltje van de Chao Praya rivier. Alleen in het weekend.

Mart
Erelid
Erelid

#15 Bericht door Mart » maandag 09 januari 2012, 12:32

petra2707 schreef:Hoi Inge,

welke weekend floating market in Bangkok bedoel je? Is dit een beetj vergelijkbaar met de Damnoen Saduak maar dan kleiner? En hoe kunnen we daar het beste komen?

Alvast bedankt!

Petra
Mag ik ook een duit in het zakje doen?

http://www.bangkok-city.com/shop/floatingmarket.html

http://www.bangkok.com/tours/

http://www.bangkok.com/shopping-market/ ... arkets.htm

Succes
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”