Reisschema 3 weken thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Reisschema 3 weken thailand
Hallo allemaal,
Afgelopen 2 jaar hebben wij(familie, drie kinderen: 14,17,18 jaar) rondreizen door de verenigde staten gedaan. Zo hebben we een rondje zuid-west USA gedaan en van New York naar Miami. Nu zijn we op het idee gekomen om een rondreis van drie weken in Thailand te gaan maken. Hieronder volgt een kort en flexibel reisschema en daarbij zou ik graag jullie mening willen horen. Reistijd: Juli
Reisschema:
Dag 1: Aankomst Bangkok
Dag 2,3: Bangkok
Dag 4: Vanaf bangkok reizen naar Surat Thani(lukt dit in 1 dag?)
Dag 5,6,7: Koh Samui
Dag 8,9: Ko Phangan
Dag 10,11,12,13: Khao Sok en omgeving
Dag 14,15,16,17,18,19: Phuket(inclusief koh phi phi en James bond Island)
Dag 20: Terugrijden naar bangkok
Dag 21: terugvliegen(of nog een dagje bangkok)
Dag 22: eventueel terugvliegen
Belangrijke informatie:
- Moeders heeft last van vliegangst(ze stapt niet graag in een binnenlandse vlucht en daarom gaan we rijden naar het zuiden)
- We zijn op de hoogte van het regenseizoen
- We zijn op de hoogte van de rijstijl van de Thaise bevolking
- We zijn op de hoogte van de staat van de Thaise wegen
- We zitten vooral in Zuid-Thailand omdat we dan maar één keertje hoeven te rijden
- Wij zijn heel flexibel wat betreft reizen en weer
- We willen absoluut op de bonnefooi(ultieme vrijheid)
Nou, heel veel info...
Ik hoor het wel wat jullie ervan vinden.
Gr. Tim
Afgelopen 2 jaar hebben wij(familie, drie kinderen: 14,17,18 jaar) rondreizen door de verenigde staten gedaan. Zo hebben we een rondje zuid-west USA gedaan en van New York naar Miami. Nu zijn we op het idee gekomen om een rondreis van drie weken in Thailand te gaan maken. Hieronder volgt een kort en flexibel reisschema en daarbij zou ik graag jullie mening willen horen. Reistijd: Juli
Reisschema:
Dag 1: Aankomst Bangkok
Dag 2,3: Bangkok
Dag 4: Vanaf bangkok reizen naar Surat Thani(lukt dit in 1 dag?)
Dag 5,6,7: Koh Samui
Dag 8,9: Ko Phangan
Dag 10,11,12,13: Khao Sok en omgeving
Dag 14,15,16,17,18,19: Phuket(inclusief koh phi phi en James bond Island)
Dag 20: Terugrijden naar bangkok
Dag 21: terugvliegen(of nog een dagje bangkok)
Dag 22: eventueel terugvliegen
Belangrijke informatie:
- Moeders heeft last van vliegangst(ze stapt niet graag in een binnenlandse vlucht en daarom gaan we rijden naar het zuiden)
- We zijn op de hoogte van het regenseizoen
- We zijn op de hoogte van de rijstijl van de Thaise bevolking
- We zijn op de hoogte van de staat van de Thaise wegen
- We zitten vooral in Zuid-Thailand omdat we dan maar één keertje hoeven te rijden
- Wij zijn heel flexibel wat betreft reizen en weer
- We willen absoluut op de bonnefooi(ultieme vrijheid)
Nou, heel veel info...
Ik hoor het wel wat jullie ervan vinden.
Gr. Tim
-
- Volwaardig lid
Re: Reisschema 3 weken thailand
Als je naar Koh Samui wil is het een eind om om eerst naar Surath Thani te gaan. De ferry's vanaf Chumphom naar de eilanden zijn sneller.
Op Tree tops zou ik aanraden om 2 nachten in een boomhut te nemen en 1 nacht basic op het water van het stuwmeer.
Bij het eilandjeshoppen in de Andamanzee heb je niks aan je huurauto/minivan.
Als je met 5 personen kiest voor een nachttreinreis (vraag duidelijk 3 onderbedden en 2 bovenbedden) langs Chumphom, langs Suraththani naar Trang en vandaar gaat eilandje hoppen dan is het inderdaad alleen nodig die treinreis vooruit te boeken en kun je vrij verder hoppen en
langer blijven als het je ergens bevalt. Dieper zuid/oost dan Trang is af te raden vanwege onlusten.
Probeer uit te vinden waar de zee in juli het rustigst is, de Andamanzee of de golf van Thailand. Mensen met vliegangst houden vaak ook niet van 2 meter hoge golven.
Bij ons was de Andamanzee het rustigst maar dat was vroeg in het jaar.
Tim en familie, veel voorpret gewenst.

Op Tree tops zou ik aanraden om 2 nachten in een boomhut te nemen en 1 nacht basic op het water van het stuwmeer.
Bij het eilandjeshoppen in de Andamanzee heb je niks aan je huurauto/minivan.
Als je met 5 personen kiest voor een nachttreinreis (vraag duidelijk 3 onderbedden en 2 bovenbedden) langs Chumphom, langs Suraththani naar Trang en vandaar gaat eilandje hoppen dan is het inderdaad alleen nodig die treinreis vooruit te boeken en kun je vrij verder hoppen en

Probeer uit te vinden waar de zee in juli het rustigst is, de Andamanzee of de golf van Thailand. Mensen met vliegangst houden vaak ook niet van 2 meter hoge golven.

Tim en familie, veel voorpret gewenst.

-
- Erelid
In een glazen bol gekeken
Nachttrein ??????? Juli ???????? Boomhut ??????? Trang ???????Onlust ( of Onrust ) ???????
flauw he
Maar ..... de afstand Bangkok - Surat Thani = ca 650 km, dus voor iemand met rij ervaring in Thailand, moet dat geen probleem zijn, want het zijn nagenoeg allemaal 4 baans wegen.

Nachttrein ??????? Juli ???????? Boomhut ??????? Trang ???????Onlust ( of Onrust ) ???????
flauw he

Maar ..... de afstand Bangkok - Surat Thani = ca 650 km, dus voor iemand met rij ervaring in Thailand, moet dat geen probleem zijn, want het zijn nagenoeg allemaal 4 baans wegen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
- Pieter
- Volwaardig lid
Mijn Vrouw komt uit Surat Thani.
van Bangkok tot de veerboot naar Samui is iets verder dan de Stad zelf en zo'n 750 km
is te doen op een dag maar als je toch vakantie hebt waarom dan niet onderweg gewoon een hoteletje
(b.v. Hollyday inn Chumpon)
het is een beetje veel van hetzelfde en phuket is net Samui maar dan minder mooi en meer Sodom en Gamora
Je zou b.v. een dagje Nachorn si Tamarat kunnen overwegen.
De wegen zijn best goed als je deze route wil volgen
Alleen het eerste stuk vanuit Bangkok (eerste 100-150 km) is redelijk slecht
Je zou b.v. naar Lop buri kunnen rijden, daar een dag in een boomhut slapen en dan naar chumpon en daar weer overnachten
Verder zou ik zelf zou voor Krabi kiezen ipv Phuket
Pieter

van Bangkok tot de veerboot naar Samui is iets verder dan de Stad zelf en zo'n 750 km
is te doen op een dag maar als je toch vakantie hebt waarom dan niet onderweg gewoon een hoteletje
(b.v. Hollyday inn Chumpon)
het is een beetje veel van hetzelfde en phuket is net Samui maar dan minder mooi en meer Sodom en Gamora
Je zou b.v. een dagje Nachorn si Tamarat kunnen overwegen.
De wegen zijn best goed als je deze route wil volgen
Alleen het eerste stuk vanuit Bangkok (eerste 100-150 km) is redelijk slecht
Je zou b.v. naar Lop buri kunnen rijden, daar een dag in een boomhut slapen en dan naar chumpon en daar weer overnachten
Verder zou ik zelf zou voor Krabi kiezen ipv Phuket
Pieter

Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- komt net kijken
Bedankt voor jullie tips!
-
- Volwaardig lid
Bangkok - Surat Thani is qua afstand prima te doen in een dag. Ik heb eerder dit jaar Phuket - Sukhothai gedaan in 1 dag (ruim 1300 kilometer). Dat is overigens niet aan te raden
De weg Bangkok - Surat Thani is wat mij betreft niet de meest interessante. Het is een lange rechte weg van over het algemeen goede kwaliteit. Houd wel rekening met mindere stukken en 'plotselinge' wegwerkzaamheden. Verwacht niet dat deze kilometers van tevoren - zoals in NL - worden aangegeven. Maar dat wist je al.
Ik vind rijden in Thailand altijd een leuke ervaring. Inderdaad de ultieme vrijheid. Vergeet niet te stoppen bij de stalletjes langs de weg (en om te tanken
)
De nachttrein is ook prima en een leuke ervaring. Het grote voordeel is dat het je geen dag rijden kost.
Eens met de suggestie om voor Krabi i.p.v. Phuket te kiezen. Krabi is wat rustiger en vooral veel mooier. Tenminste, dat vind ik. Als je toeristisch wilt, kan je voor het strand bij Ao Nang gaan. Mocht je minder drukte willen, pak je de auto en rijd je een paar kilometer verder. Voor eenieder wat wilsch.
Phuket daarentegen biedt wellicht meer voor de kinderen.
Veel plezier!

De weg Bangkok - Surat Thani is wat mij betreft niet de meest interessante. Het is een lange rechte weg van over het algemeen goede kwaliteit. Houd wel rekening met mindere stukken en 'plotselinge' wegwerkzaamheden. Verwacht niet dat deze kilometers van tevoren - zoals in NL - worden aangegeven. Maar dat wist je al.
Ik vind rijden in Thailand altijd een leuke ervaring. Inderdaad de ultieme vrijheid. Vergeet niet te stoppen bij de stalletjes langs de weg (en om te tanken

De nachttrein is ook prima en een leuke ervaring. Het grote voordeel is dat het je geen dag rijden kost.
Eens met de suggestie om voor Krabi i.p.v. Phuket te kiezen. Krabi is wat rustiger en vooral veel mooier. Tenminste, dat vind ik. Als je toeristisch wilt, kan je voor het strand bij Ao Nang gaan. Mocht je minder drukte willen, pak je de auto en rijd je een paar kilometer verder. Voor eenieder wat wilsch.
Phuket daarentegen biedt wellicht meer voor de kinderen.
Veel plezier!
-
- komt net kijken
Hoi Ka2le,
Je stelt dus voor om een streep door phuket te zetten en vanaf krabi naar ko phi phi(en andere bezienswaardigheden) te gaan?
Wat zijn volgens jou dan de "things to do" in krabi?
Gr. Tim
Je stelt dus voor om een streep door phuket te zetten en vanaf krabi naar ko phi phi(en andere bezienswaardigheden) te gaan?
Gr. Tim
-
- Volwaardig lid
Tim, dat hangt erg af van wat jullie willen. Ik bedoelde aan te geven dat Krabi erg mooi is en wat minder toeristisch (m.u.v. wellicht Ao Nang). Nadeel is dat er ook minder te doen is, anders dan eilandjes hoppen en op t strand liggen. Zo heel veel is er niet "to do".timlansbergen schreef:Hoi Ka2le,
Gr. Tim
Mocht dit te weinig zijn - en dat kan ik me voorstellen, zeker met kinderen - is Phuket aan te raden. Zeker als je daar een huurauto hebt. Taxi kan ook maar is op eilanden erg duur (relatief gezien.
Groet en succes!