In februari zullen wij tijdens onze reis oa 3 dagen doorbrengen op Railay. Vanuit Railay willen we een dagtour maken naar Phang Nga bay. Dit moet bestaan uit zeejakken, mangroves, de hongs en james bond island. Hoe kunnen we dit het beste boeken? Zijn er tourbureaus op Railay die dit standaard aanbieden? Of moeten we dit vooraf via internet boeken? Wat is ongeveer de prijs voor zo'n tour? Weet er iemand bij welke tourorganisatie we dit het beste kunnen boeken?
We vliegen op Krabi. Hoe komen we het makkelijkste van Krabi airport naar Railay? Gaat de airport bus ook naar Ao Nang beach? Dan kunnen we vanaf daar een bootje pakken naar Railay. Dat lijkt mij het handigste en goedkoopste.
Laatste vraag: ik heb gelezen dat er van Railay ook een ferry naar Phi Phi gaat om 09.15 uur. Dat zou handig zijn, want dan hoeven we niet eerst terug naar Ao Nang. Waar moet je dan precies zijn op Railay? Is er een pier vanaf waar de ferry vertrekt? Kun je daar ter plekke een kaartje kopen voor de ferry?
Graag jullie tips.
Alvast bedankt!
Petra
Phang Nga vanuit Railay
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Volwaardig lid
Re: Phang Nga vanuit Railay
enkel mensen die hier nog nooit geweest zijn breken zich het hoofd over dit zoort zaken. Echt, hier in Thaild lost zich dat allemaal perfekto ter plekke op-je hoeft niks vooraf zorregies te maken of moeilijk en altijd veels te duur vooraf boeken, ter plekke is elk2e huis een reisburo-otje waar ze alles voor je regelen. Je ziet toch niet met wie je boekt en komt uiteindelijk met een groep mensen die allemaal elders hebben geboekt in een minibusje, dat je rondbrengt.
MAAR; pwobwem is dat Railay volgens mij dat afgesloten strand is dat enkel per boot is te bereiken-dus dat vreet tijd en is nou niet echt slim om dagtoggies te maken. Doe het dan liever-als je echt dat program wilt-andersom en bezoek Railay 1 dag-als je er toch maar 3 denkt te zijn (waarvan dan 1 en 3 wel deels zullen opgaan aan reizen naar/van
Datzelfde verhaal voor die ferry-alweer: daar hoef je niks eigen initiatief voor op te brengen-dat is juist het leuke van Thaild en geruststellende- elke farang wordt geacht totaal analfabeet te zijn en elke voetstap voorgekauwd. Overigens: ALLES-bus. boot wat dan ook, hier gaat echt enkel en alleen als ze vinden dat er geen verlies wordt gemaakt-dus te weinig kaartjes-helaas speculaas, dan morgen verder zien. Dat treft nog al eens die boten Rl-Phi-x2. Op z'n NL (of nog erger DE) stampvoeten en sreuwen helpt dan geen zier.
MAAR; pwobwem is dat Railay volgens mij dat afgesloten strand is dat enkel per boot is te bereiken-dus dat vreet tijd en is nou niet echt slim om dagtoggies te maken. Doe het dan liever-als je echt dat program wilt-andersom en bezoek Railay 1 dag-als je er toch maar 3 denkt te zijn (waarvan dan 1 en 3 wel deels zullen opgaan aan reizen naar/van
Datzelfde verhaal voor die ferry-alweer: daar hoef je niks eigen initiatief voor op te brengen-dat is juist het leuke van Thaild en geruststellende- elke farang wordt geacht totaal analfabeet te zijn en elke voetstap voorgekauwd. Overigens: ALLES-bus. boot wat dan ook, hier gaat echt enkel en alleen als ze vinden dat er geen verlies wordt gemaakt-dus te weinig kaartjes-helaas speculaas, dan morgen verder zien. Dat treft nog al eens die boten Rl-Phi-x2. Op z'n NL (of nog erger DE) stampvoeten en sreuwen helpt dan geen zier.
- Piehans
- Volwaardig lid
Vanuit Railaybay zijn prachtige boottochten te maken. zover je maar wilt en in 1 dag v.v. kunt afleggen. Zowel groepsgewijs als prive longtail te boeken.
-
- Volwaardig lid
Als je op het Airport aankomt is er een balie waar je bustickets kunt kopen naar Krabi stad, Ao nang beach ect. Vaste prijs ( weet het niet precies meer) Railey is leuk! Ik weet niet meer welke kant precies maar je hebt Railey west en Oost ( 5 min. lopen van elkaar)
Ik geloof dat het west is, prachtig strand maar de hotels zijn daar erg duur. Probeer een goede aanbieding te boeken. Ter plekke rekenden ze bij ons 70, 80, 150 euro ect... Wij zijn naar Oost gelopen ( geen mooi strand) maar wel gezellig en veel goedkope opties. Wij zaten in YaYa resort. Ik geloof 15 of 20 euro per nacht. Daarvandaan kun je makkelijk naar Koh Lanta, erg leuk eiland, zeker de moeite waard.
Ik geloof dat het west is, prachtig strand maar de hotels zijn daar erg duur. Probeer een goede aanbieding te boeken. Ter plekke rekenden ze bij ons 70, 80, 150 euro ect... Wij zijn naar Oost gelopen ( geen mooi strand) maar wel gezellig en veel goedkope opties. Wij zaten in YaYa resort. Ik geloof 15 of 20 euro per nacht. Daarvandaan kun je makkelijk naar Koh Lanta, erg leuk eiland, zeker de moeite waard.