Vissen voor de voeten

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RuudThai
Expat
Expat

Re: Vissen voor de voeten

#16 Bericht door RuudThai » dinsdag 13 december 2011, 16:59

Ben schreef:
west schreef:
En tot slot : ik vertrouw op een dokter, en die kwam tot dezelfde conclusie als ik : een vuil boeltje is het die allerlei zieten kan overdragen.
Thaise doktoren die allerlij nevenhandel hebben klanten werven op hun spreekuur in het ziekenhuis om ze dan buitenwerktijd Amway produkten aansmeren zg goed spul en de dokter geloven ze . zakkenvullerij niet meer dan dat .

En vis is toch gezond. Een hondentong schijnt ook erg proper te zijn .
Ben, die meneer west heeft het over een Belgische tv-dokter maar dat Amway zou kunnen kloppen want dat bedrijf zit over de hele wereld, ook in België (en Nederland).
Maar we zullen nu wel net als ene Tom in de reacties op het artikel deed, voor betweter worden uitgemaakt. :crazy: :cheesy:

Ben
Expat
Expat

#17 Bericht door Ben » dinsdag 13 december 2011, 17:30

RuudThai schreef:
Ben schreef:
west schreef:
En tot slot : ik vertrouw op een dokter, en die kwam tot dezelfde conclusie als ik : een vuil boeltje is het die allerlei zieten kan overdragen.
Thaise doktoren die allerlij nevenhandel hebben klanten werven op hun spreekuur in het ziekenhuis om ze dan buitenwerktijd Amway produkten aansmeren zg goed spul en de dokter geloven ze . zakkenvullerij niet meer dan dat .

En vis is toch gezond. Een hondentong schijnt ook erg proper te zijn .
Ben, die meneer west heeft het over een Belgische tv-dokter maar dat Amway zou kunnen kloppen want dat bedrijf zit over de hele wereld, ook in België (en Nederland).
Maar we zullen nu wel net als ene Tom in de reacties op het artikel deed, voor betweter worden uitgemaakt. :crazy: :cheesy:
:cheesy:Belgische tv-dokter, Praise the lord, Jesus he knows me, Idem dito.
Voor mensen met bv psoriasis schijnt het niet zo goed te zijn .
je kan zelf wel op je klompen aanvoelen of je met of zonder rubber (laarzen) in de kom van Duys moet stappen .

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Borat » dinsdag 13 december 2011, 18:05

Op de toeristische plaatsen in Thailand zie je ze overal staan die bakken. Gerucht gaat dat aangezien die beestjes ook wondjes schoon eten er zo overdracht van HIV en andere infectieziekten kan plaatsvinden.

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#19 Bericht door Gardensafari » dinsdag 13 december 2011, 19:13

In Nederland staat een verbod al weer voor de deur.
Niet vanwege de hygiëne of zo, maar vanwege... stress.
Bij de visjes wel te verstaan.
De zeurpieten van de PvdD hebben weer een nieuwe misstand ontdekt.
Lees hier een "discussie".
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Jeanette » dinsdag 13 december 2011, 21:09

Hier .....

http://www.rockvalleyhotspring.com/
Afbeelding

..... zijn wij in 2010 geweest. Het is aan de River Kwai.
Daar zijn geen teiltjes maar grote basins met verschillende temperaturen en toevoegingen. (thee o.a.) En maar 1 basin was met visjes.
Wij zijn er tussen gaan liggen, best wel grappig.

[8)

lakota-oyanke
kenner
kenner

#21 Bericht door lakota-oyanke » woensdag 14 december 2011, 06:32

Handen schudden heeft ook risico's. Je kunt beter jouw jongeheer zelf een hand geven dan laten geven. En gebruik veel Sunlight of Pijninmijnlijf zeep.

west
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#22 Bericht door west » woensdag 14 december 2011, 07:40

Borat schreef:Op de toeristische plaatsen in Thailand zie je ze overal staan die bakken. Gerucht gaat dat aangezien die beestjes ook wondjes schoon eten er zo overdracht van HIV en andere infectieziekten kan plaatsvinden.
Ik wil hier een waarschuwing geven om uit die viezigheid uit te blijven en dan speelt men op de man, en het advies van een dokter slaat men maar in de wind. Nu ja, doe maar hé, maakt mij niet uit.
Want de vissen sterven er toch niet van en in de UK is het toegestaan. Ja, dat zijn referenties.
Zoals asbest vroeger was toegestaan en fabrieken hun vuiligheid maar loosden in elke plas.

Maar, slimme mensen hebben geen adviezen van dokters nodig en blijven daar uit.
The End.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Pieter » woensdag 14 december 2011, 07:59

Ik hoor Amway

Amway is een volgens mij een op de grens van/linke bedrijf idee

het beste is Amway te omschrijven als een kruising tussen Scientologie church en een Tupperware party.

In Thailand slaat het wel aan maar het heeft sekte achtige trekken die mij absoluut niet bevallen

(Ik koop voor dat geld liever een iPad van mijn god Steve Jobs :crazy: )

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Mart
Erelid
Erelid

#24 Bericht door Mart » woensdag 14 december 2011, 08:01

west schreef:The End.
:thumbsup: :clap:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#25 Bericht door Gardensafari » woensdag 14 december 2011, 09:08

Moest even Amway opzoeken en lees dan:

Het bedrijf werd opgericht in 1959 door twee jonge ondernemers in de Verenigde Staten, Rich DeVos en Jay Van Andel

Verduld, twee zeer Nederlands klinkende namen!
Wat zijn wij Nederlanders toch goed, hè.

Maar volgens mij verkoopt dit bedrijf geen vissen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

toke
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#26 Bericht door toke » zondag 18 december 2011, 15:12

In de amazone hebben ze ook van dit soort visjes, Die gaan nog wat grondiger te werk en reinigen tot op het bot, Piranha's

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#27 Bericht door nbreeker » zondag 18 december 2011, 15:38

toke schreef:In de amazone hebben ze ook van dit soort visjes, Die gaan nog wat grondiger te werk en reinigen tot op het bot, Piranha's
Zijn niet dezelfde Toke probeer ze maar uit. :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

RuudThai
Expat
Expat

#28 Bericht door RuudThai » zondag 18 december 2011, 16:02

Gardensafari schreef:Moest even Amway opzoeken en lees dan:

Het bedrijf werd opgericht in 1959 door twee jonge ondernemers in de Verenigde Staten, Rich DeVos en Jay Van Andel

Verduld, twee zeer Nederlands klinkende namen!
Wat zijn wij Nederlanders toch goed, hè.
Pieter schreef: het beste is Amway te omschrijven als een kruising tussen Scientologie church en een Tupperware party.

In Thailand slaat het wel aan maar het heeft sekte achtige trekken die mij absoluut niet bevallen.
Mijn vrouw werd een jaar of 5 geleden door een vriendin van haar gekgemaakt om hieraan mee te doen. Ik ben toen met haar naar een aantal sessies van dat bedrijf meegegaan. Die worden regelmatig gehouden in dit deel van de Isaan, maar we zijn ook in Bangkok en Pattaya geweest.
Zoals Pieter Amway beschrijft voelde ik dat ook zo. Eng, heel erg eng. Gelukkig heeft ze niet langer dan een half jaartje hieraan meegewerkt want toen had ze ook door dat het een soort pyramidespel is waarbij alleen de hoogste top er vet aan verdient. En de mensen in de lagere regionen zich te pletter moeten werken om er een redelijk loontje op provisiebasis uit te krijgen.
Bij bepaalde behaalde omzetten kun je dan wel op kosten van de baas leuke reisjes maken; die vriendin is bijv. naar Londen geweest en daarna nog naar Nederland/België en Alaska. Wel met een hele groep van honderden Thaise Amwaysekteleden.

Die 2 oprichters van het bedrijf hadden inderdaad voorouders van Nederlandse origine. Zij zijn inmiddels overleden/gepensioneerd en hun 2 zonen hebben het overgenomen. De Van Andel-zoon heeft wat weg van dictator Assad van Syrië en die ander iets van Woody Allen.... :Whistle:

Dit was dus een zijsprongetje maar niet door mij geïnitieerd; ik wilde slechts mijn ervaringen met dit bedrijf hier delen door te reageren op de door mij aangehaalde leden.
Om op de vissen terug te komen: nogmaals geconstateerd dat de bakken zeer zorgvuldig worden schoongehouden en de filters telkens worden schoongemaakt en vervangen. Ik denk dat het water net zo "schoon" is als het zeewater bij Pattaya of onder water staande rijstvelden of visvijvers of de dorpswatervoorziening. Geen van alle drinkwater maar je kunt er best je voeten in wassen. Volslagen flauwekul dus om het te bestempelen als een open riool.
Sommige mensen geloven ook alles wat een arts hen op de mouw speldt..... :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”