De Delftse methode
Moderator: Loempia
-
- Erelid
De Delftse methode
Heeft een van jullie ooit de Delftse methode gebruikt om je partner Nederlands te leren? En ja, hoe is dat bevallen? Indien je een andere methode hebt gebruikt hoor ik dat ook graag.
Leef en laat...
-
- Erelid
Re: De Delftse methode
Welke methodes zijn er nog meer 

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
- nbreeker
- Standaard Lid
Delftse methode ?????????????????fiscalo schreef:Heeft een van jullie ooit de Delftse methode gebruikt om je partner Nederlands te leren? En ja, hoe is dat bevallen? Indien je een andere methode hebt gebruikt hoor ik dat ook graag.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Expat
http://ebookee.org/Nederlands-voor-buit ... 72075.html
Kom op mensen.
Gewoon even Google gebruiken en als je dan iets zinnigs over de vraag kan zeggen.......dan antwoorden
Kom op mensen.
Gewoon even Google gebruiken en als je dan iets zinnigs over de vraag kan zeggen.......dan antwoorden

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- max
- Volwaardig lid
Als ik je profiel bekijk wonen jullie niet in Nederland. Als je partner woordjes Nederlands wil gaan leren in Chiang Rai en jullie willen daar blijven wonen dan is methode post-it een goede.fiscalo schreef:Heeft een van jullie ooit de Delftse methode gebruikt om je partner Nederlands te leren? En ja, hoe is dat bevallen? Indien je een andere methode hebt gebruikt hoor ik dat ook graag.
Als het als ter voorbereiding dient voor het taalkundig deel van het inburgeringexamen op de ambassade dan is de Delftse Methode te hoog gegrepen.
De Delftse Methode is bedoeld voor hoogopgeleiden en wordt in Nederland ondermeer gebruikt ter voorbereiding op het inburgeringexamen niveau A2 voor universitair geschoolden. Het nadeel is dat je in korte tijd veel leert, maar niet automatiseert.
Als jullie zover zijn dat jullie aan inburgeringexamen in Nederland toe zijn dan zou je kunnen kiezen voor de Delftse methode, die wordt op verschillende locaties gegeven in Nederland. Maar meer aan te raden is een school in de omgeving (gemeente) om daar op een rustig tempo inburgering te gaan doen. Veelal maken deze scholden ondermeer gebruik van de methode Code. Vergeet nooit dat in deze fase van inburgering ontzettend veel op je partner afkomt.
Uiteindelijk gaat Nederlands leren het beste en snelste in de praktijk in Nederland. Zorg dat na het inburgeringexamen je partner vrijwilligerswerk kan doen in bijvoorbeeld een bejaardenhuis. Mijn vrouw heeft met dergelijk vrijwilligerswerk meer geleerd dan uit de boeken.
Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.
-
- Volwaardig lid
De zaanse verhoormethode waarschijnlijk......Mart schreef:Welke methodes zijn er nog meer
Ron

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
- joepattaya
- Expat
Als ik goegel dan staat als eerste http://www.delftsemethode.nl/dutch schreef:http://ebookee.org/Nederlands-voor-buit ... 72075.html
Kom op mensen.