trein van samut songkhram naar phuket

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wulms
komt net kijken
komt net kijken

trein van samut songkhram naar phuket

#1 Bericht door Wulms » vrijdag 16 december 2011, 15:22

Hallo!

Ik hoop april 2012 in Thailand te zijn voor een maand en ik wil graag met de trein van Bangkok naar Phuket. Maar hierbij wil ik wel een tussenstop van een dag en nacht maken in Samut Songkhram, om de trein markt en de drijvende markt te zien.

Is het mogelijk om eerst te trein naar Samut Songkhram te nemen en later een trein vanuit Samut Songkhram naar Phuket?

Zo ja, waar kan ik de treintijden vinden en de kaartjes kopen?

Ik hoop dat iemand het weet :).

Groetjes,
Willemijn

lakota-oyanke
kenner
kenner

Re: trein van samut songkhram naar phuket

#2 Bericht door lakota-oyanke » vrijdag 16 december 2011, 16:36

In Surat Thani overstappen op de bus, zegt mijn kaart van Thailand. En google eens naar State Railway of Thailand. De reis af Bangkok zal tussen 10 en 14 uur duren. Dus je komt songkran vieren ? Gezellig feest.

Mart
Erelid
Erelid

#3 Bericht door Mart » zaterdag 17 december 2011, 01:34

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door pong » zaterdag 17 december 2011, 02:26

in dit geval is de trein de allerslechtste keus-vanwege dat ze niet in begin en eind komen en elke overstap tijd vreet.
Bedenk verder-je lijkt een 1e keerder-dat rond 14/4 SongkraN (let op N= niet M)=Thaise watersmijtnieuw jaar heerst en die hele week je vervoer wel kan vergeten-als je niet al eerder drijfnat bent. Bovendien is het dan Thaise zomervakantie-en die komen ook als wespen op elke toeristenplek af.
De beste keus -als zijnde comfortabel en zonder veel kennis van lokale situaties te doen- is: vanaf Amphawa (dat zal vermdlk die markt wel zijn?) de luxe blauwe bus terug naar BKK-je ziet niet veel van die stad zien, naar Sai Thai BUSterminal -in de middag, en dan kiezen uit de 20+ bussen in allerlei klassen naar Phuket-direkt en door de nacht.
Plan B: lokale bus (of gewoon taxi ter plekke-lokale bus is echt lokale sfeer) naar Hua Hin, via Phetburi-1 nachtje (of ipv Phuket-overdreven duur, afzetterspraktijken en sreuwende Australiers+Russky bij de vleet) en dan-zoals boven, als je nou echt perse die trein wil beleven, tot Surat+ (mini) bus vanaf de statie aldaar. treinkaartjes wel liever in het vooruit boeken-kan op ELK station met computer tot 45 dagen vooraf.

Wulms
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door Wulms » woensdag 21 december 2011, 17:08

Bedankt voor de reacties! Hier heb ik wel wat aan!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”