tjoeke tjoeke train boem
Moderator: Loempia
- Pieter
- Volwaardig lid
tjoeke tjoeke train boem
vanmorgen wat het raak (15-12-2011) bij de spoorwegovergang bij Asoke
trein botst tegen 9 auto's die op het spoor stonden.
In veel landen zijn mensen zo verstandig om een spoorovergang vrij te houden.
Thais kunnen met hun egocentrisch denkpatroon dat niet
dus af en toe boem
Pieter
trein botst tegen 9 auto's die op het spoor stonden.
In veel landen zijn mensen zo verstandig om een spoorovergang vrij te houden.
Thais kunnen met hun egocentrisch denkpatroon dat niet
dus af en toe boem
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- kenner
Re: tjoeke tjoeke train boem
NEGEN ? Hoe krijg je dat voor elkaar ? Knappe machinist hoor. Is de weg daar 2 x 9 is 18 banen breed ?
- joepattaya
- Expat
Da's toch niet zo moeilijk?lakota-oyanke schreef:NEGEN ? Hoe krijg je dat voor elkaar ? Knappe machinist hoor. Is de weg daar 2 x 9 is 18 banen breed ?
spoorwegovergang........2 rijbanen naar weerskanten is 4 rijstroken.
Als het verkeer vaststaat worden er ter plaatse 1 of 2 stroken bijgemaakt en krijg je dus 6 of 10 rijstroken.
Ter hoogte van de impact staan dus voldoende auto's om er in ieder geval 9 te pakken..........met een beetje geluk hadden het er 24 geweest!!
Nog een geluk dat er geen brommertjes bij betrokken waren!
Ik heb vroeger geleerd dat een kruising altijd vrij moet blijven.
Als ik dus zie dat een kruising door mij geblokkeerd dreigt te worden, dan stop ik voor de kruising totdat ik zonder blokkeren kan aansluiten (mits het verkeerslicht nog op groen staat natuurlijk).
Hoe vaak ik het meemaak dat er na korte tijd achter me getoeterd wordt en erger nog........men gaat om mij heen om vervolgens pontificaal midden op de kruising tot stilstand te komen; want jongens..........we zullen eens ergens te laat komen.
- Pieter
- Volwaardig lid
Ja egocentrisch denkenjoepattaya schreef:lakota-oyanke schreef:NEGEN ? Hoe krijg je dat voor elkaar ? Knappe machinist hoor. Is de weg daar 2 x 9 is 18 banen breed ?
Ik heb vroeger geleerd dat een kruising altijd vrij moet blijven.
Als ik dus zie dat een kruising door mij geblokkeerd dreigt te worden, dan stop ik voor de kruising totdat ik zonder blokkeren kan aansluiten (mits het verkeerslicht nog op groen staat natuurlijk).
Hoe vaak ik het meemaak dat er na korte tijd achter me getoeterd wordt en erger nog........men gaat om mij heen om vervolgens pontificaal midden op de kruising tot stilstand te komen; want jongens..........we zullen eens ergens te laat komen.

Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- RuudThai
- Expat
En niet vooruit kunnen kijken wat de consequenties kunnen zijn.....

- vleespet
- Volwaardig lid
Helaas is dit niet typisch Thais,maar gewoon een erg slechte wereldwijde ontwikkeling.
Door mijn werk heb ik te maken met dit soort ongevallen,en helaas krijg ik het steeds drukker,mensen gaan het steeds normaler vinden om nog even door de dichte bomen te glippen.
En mocht je denken dat dit alleen gedaan wordt door pubers dan zit je er naast,wij hebben de gegevens van mensen die hier een proces-verbaal voor hebben gekregen eens naast elkaar gelegd,en de groep hoog opgeleiden scoort opvallend hoog.
Ook het aantal zelfdodingen loopt schrikbarend snel op (waarschijnlijk een gevolg van de verrechtsing van de maatschappij).
Deze week alleen al ben ik betrokken geweest bij 2 zelfdodingen op klaarlichte dag,deze nieuwe methode begint erg populair te worden.
De zefdoder staat op een perron samen met enige tientallen reizigers,waaronder ook kinderen
te wachten,en als dan de intercity met 140 km/h voorbij komt razen,gooien ze zich voor de trein.
En als je dan terug komt op je werk na het opmaken van een schaderapport,wordt je op het perron afgeblaft omdat er een trein 5 minuten vertraagt is.
Ik weet niet hoelang het gaat duren voordat ik of een collega uit pure wanhoop een reiziger voor de trein gooit,maar dat het een keer gaat gebeuren staat vast.
Maar ik klaag niet,nog 19 dagen en ik zit weer 3 maanden thuis in Khorat,zonder nieuws,telefoon en internet,HEEEEEEEERLIJK !!!!!!!
Door mijn werk heb ik te maken met dit soort ongevallen,en helaas krijg ik het steeds drukker,mensen gaan het steeds normaler vinden om nog even door de dichte bomen te glippen.
En mocht je denken dat dit alleen gedaan wordt door pubers dan zit je er naast,wij hebben de gegevens van mensen die hier een proces-verbaal voor hebben gekregen eens naast elkaar gelegd,en de groep hoog opgeleiden scoort opvallend hoog.
Ook het aantal zelfdodingen loopt schrikbarend snel op (waarschijnlijk een gevolg van de verrechtsing van de maatschappij).
Deze week alleen al ben ik betrokken geweest bij 2 zelfdodingen op klaarlichte dag,deze nieuwe methode begint erg populair te worden.
De zefdoder staat op een perron samen met enige tientallen reizigers,waaronder ook kinderen
te wachten,en als dan de intercity met 140 km/h voorbij komt razen,gooien ze zich voor de trein.
En als je dan terug komt op je werk na het opmaken van een schaderapport,wordt je op het perron afgeblaft omdat er een trein 5 minuten vertraagt is.
Ik weet niet hoelang het gaat duren voordat ik of een collega uit pure wanhoop een reiziger voor de trein gooit,maar dat het een keer gaat gebeuren staat vast.
Maar ik klaag niet,nog 19 dagen en ik zit weer 3 maanden thuis in Khorat,zonder nieuws,telefoon en internet,HEEEEEEEERLIJK !!!!!!!
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau
- Ben
- Expat
vleespet schreef:Helaas is dit niet typisch Thais,maar gewoon een erg slechte wereldwijde ontwikkeling.Door mijn werk heb ik te maken met dit soort ongevallen,en helaas krijg ik het steeds drukker,mensen gaan het steeds normaler vinden om nog even door de dichte bomen te glippen.
Verder gaat het welIk weet niet hoelang het gaat duren voordat ik of een collega uit pure wanhoop een reiziger voor de trein gooit,maar dat het een keer gaat gebeuren staat vast.

-
- Volwaardig lid
Als ie maar niet bij het spoor gaat wonen
Vleespet wens je een prettige tijd daar in Korat.

Vleespet wens je een prettige tijd daar in Korat.
pluk de dag (carpediem)
- Pieter
- Volwaardig lid
In eindhoven had je vroeger een spoorweg overgang bij de rijks Psychiatrische inrichting
nu weet ik niet wie er eerder was maar het was jaren en jaren minstens 1 keer in de maand raak daar.
Overal zie je druk druk maar kruisingen blokkeren enzo is niet vooruit denken oftewel niet aan andere mensen denken
Toen ik een werkweek/ (snuffelstage heet dat tegenwoordig geloof ik) bij op de middelbare school had was dat een weekje treintje spelen bij de NS (in limbo land) toen kon er nog een hoop dus een trein op het valkenburg spoorlijntje laten rijden alleen voor ons voor test kon nog.
In die tijd was er in Sittard een knooppunt van waaruit een soort commando post /vluchtleiding centrum alle wissels goed werden gezet.
Alleen waren nog niet alle wissels automatisch.
We zijn toen ook bij 1 van de laatste wisselwachters die ze nog hadden geweest.
Die moest nog wat wissel met de hand/mechanisch omzetten
met een huisje een paar hefboom achtige hendel kun hij wissels omzetten.
Dat was vlak bij een bewaakte overweg.
Elke keer als er een auto nog doorreed als het al knipperde stormde hij zijn huisje uit met pen en papier
om de kentekenplaat van de auto te noteren. Dat gaf hij altijd door aan de politie
die moeten toch ook gedacht hebben daar heb je die ouwe gek weer
Pieter
nu weet ik niet wie er eerder was maar het was jaren en jaren minstens 1 keer in de maand raak daar.
Overal zie je druk druk maar kruisingen blokkeren enzo is niet vooruit denken oftewel niet aan andere mensen denken
Toen ik een werkweek/ (snuffelstage heet dat tegenwoordig geloof ik) bij op de middelbare school had was dat een weekje treintje spelen bij de NS (in limbo land) toen kon er nog een hoop dus een trein op het valkenburg spoorlijntje laten rijden alleen voor ons voor test kon nog.
In die tijd was er in Sittard een knooppunt van waaruit een soort commando post /vluchtleiding centrum alle wissels goed werden gezet.
Alleen waren nog niet alle wissels automatisch.
We zijn toen ook bij 1 van de laatste wisselwachters die ze nog hadden geweest.
Die moest nog wat wissel met de hand/mechanisch omzetten
met een huisje een paar hefboom achtige hendel kun hij wissels omzetten.
Dat was vlak bij een bewaakte overweg.
Elke keer als er een auto nog doorreed als het al knipperde stormde hij zijn huisje uit met pen en papier
om de kentekenplaat van de auto te noteren. Dat gaf hij altijd door aan de politie
die moeten toch ook gedacht hebben daar heb je die ouwe gek weer

Pieter
- joepattaya
- Expat
Het stuk spoor tussen station Beukenlaan en Acht was vooral populair bij de tijdelijke bewoners van R.P.I.Pieter schreef:In eindhoven had je vroeger een spoorweg overgang bij de rijks Psychiatrische inrichting
Gemiddeld 1 keer per week moest er iemand van de rails afgeschraapt worden.
De spoorwegovergang bij de Philips Appeltuin was inderdaad een crime........leek een beetje op Pattaya Bypass.......veel wegen die aan weerskanten van het spoor met elkaar kruistten. Was vooral een probleem in de ochtend- en avond-spits.
- RuudThai
- Expat
Oooo, nou snap ik waarom je vaak zo slecht bent geinformeerd! Je krijgt gewoon het nieuws van 3 maanden lang niet mee. Waarschijnlijk was je vorig jaar van maart t/m mei ook 3 maanden hier zonder informatie, dus heb je niet meegekregen hoe jouw rooihempiesvriendjes van de thaksinlovers heel Bangkok (+ nog wat plaatsen in het land) hebben opgeruid, bezet, geterroriseerd en tenslotte een groot aantal gebouwen in brand hebben gestoken en de dood van ruim 90 personen hebben veroorzaakt.vleespet schreef:Maar ik klaag niet,nog 19 dagen en ik zit weer 3 maanden thuis in Khorat,zonder nieuws,telefoon en internet,HEEEEEEEERLIJK !!!!!!!
En jij maar blijven beweren dat de Democraten zo slecht waren en Thaksin c.s. zo goed!
Maar dat valt nu dus te verklaren, het zij je vergeven.....

-
- Erelid
Weer een onderwerp "verkracht"

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Asoke heeft daar 5 of 6 rijbanen per richting.
EN: pas als je ooit hier in BKK hebt gezien hoe het verkeer rijdt/vaststaat en hoe met enorme precisie en kunst en vliegwerk treinen door beganegrondse overwegen worden geleid, snap je dat dit kan gebeuren zonder meteen flink te roepen wat hierboven allemaal staat.
Nog iets om je te verwonderen: DIT suk gewone spoor ligt dus LANGS de met een enorme hoop baten hoog gebouwde airportlink-alsof ze geen andere verdiep tegelijk hadden kunnen meebouwen?
Verder bleek het een goederentrein te zijn, waarvan de remmen v.d. lok waarschijnlijk niet goed werkten-helaas hebben de staatsspoorwegen (vroeger waren ze royal-dat is allang niet meer) amper geld voor onderhoud.
EN: pas als je ooit hier in BKK hebt gezien hoe het verkeer rijdt/vaststaat en hoe met enorme precisie en kunst en vliegwerk treinen door beganegrondse overwegen worden geleid, snap je dat dit kan gebeuren zonder meteen flink te roepen wat hierboven allemaal staat.
Nog iets om je te verwonderen: DIT suk gewone spoor ligt dus LANGS de met een enorme hoop baten hoog gebouwde airportlink-alsof ze geen andere verdiep tegelijk hadden kunnen meebouwen?
Verder bleek het een goederentrein te zijn, waarvan de remmen v.d. lok waarschijnlijk niet goed werkten-helaas hebben de staatsspoorwegen (vroeger waren ze royal-dat is allang niet meer) amper geld voor onderhoud.
- Pieter
- Volwaardig lid
Goh ja triggert herineringen op uit mijn jeugd.joepattaya schreef:Het stuk spoor tussen station Beukenlaan en Acht was vooral populair bij de tijdelijke bewoners van R.P.I.Pieter schreef:In eindhoven had je vroeger een spoorweg overgang bij de rijks Psychiatrische inrichting
Gemiddeld 1 keer per week moest er iemand van de rails afgeschraapt worden.
De spoorwegovergang bij de Philips Appeltuin was inderdaad een crime........leek een beetje op Pattaya Bypass.......veel wegen die aan weerskanten van het spoor met elkaar kruistten. Was vooral een probleem in de ochtend- en avond-spits.
Jarenlang in de buurt (op de hertgang n.b. voordat psv voetbal het inpikte) gekorfbald.
En het was zeker als philips leegliep heel druk.
Er stond altijd een agent op de kruising van de marconilaan het verkeer te regelen (bij het latere station beukenlaan )
een paar honderd meter verder was het altijd een crime met zeker honderd bussen met forensen die terug moesten naar belgie
bij de philips appeltuin had je dus echte peren en echte appels van echte bomen en niet van gecultuveerde struiken die je nu hebt.
(daar kon je lekkere appelmoes of stoofpeertjes van maken)
Op zondagmorgen wandelen in het Philips de Jong Park en dan een italiaans ijsje eten bij het ijscokarretje dat daar altijd op de hoek stond
Pieter
- vleespet
- Volwaardig lid
STUMPERD!!!!RuudThai schreef:Oooo, nou snap ik waarom je vaak zo slecht bent geinformeerd! Je krijgt gewoon het nieuws van 3 maanden lang niet mee. Waarschijnlijk was je vorig jaar van maart t/m mei ook 3 maanden hier zonder informatie, dus heb je niet meegekregen hoe jouw rooihempiesvriendjes van de thaksinlovers heel Bangkok (+ nog wat plaatsen in het land) hebben opgeruid, bezet, geterroriseerd en tenslotte een groot aantal gebouwen in brand hebben gestoken en de dood van ruim 90 personen hebben veroorzaakt.vleespet schreef:Maar ik klaag niet,nog 19 dagen en ik zit weer 3 maanden thuis in Khorat,zonder nieuws,telefoon en internet,HEEEEEEEERLIJK !!!!!!!
En jij maar blijven beweren dat de Democraten zo slecht waren en Thaksin c.s. zo goed!
Maar dat valt nu dus te verklaren, het zij je vergeven.....![]()
![]()
![]()
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau