ik heb ook wel eens mooi gedroomd over de toekomst maar ik ga er echt niet van uit dat die dromen waarheid worden, tot nu toe tenminste niks van gemerkt.
Ruud, ik vind het feit dat je alles wat ik geschreven heb omtrent mijn ervaringen afdoet als dromen, nog al op zijn zachts gezegd ondoordacht. Het is inmiddels duidelijk, dat jij nooit dergelijke ervarinegn hebt meegemaakt. Waar haal jij dan de basis vandaan hierover een oordel te hebben. je weet niet eens waarover het gaat.

Verder vind ik het van een bepaalde arrogantie getuigen, die ook religieus gelovigen niet vreemd is, om te veronderstellen dat mensen die niet in een hiernamaals geloven niet ethisch kunnen leven.
Ruud, dit heb je dan verkeerd begrepen. Het feit dat iemand wel of niet weet of geloofd in leven na de dood heeft naar mijn mening niets te maken met zijn vermogen wel of niet ethisch te kunnen leven. Ben zelfs geneigd te denken dat mensen die niet geloven in een leven na de dood eerder in staat zijn in een ethisch verantwoord leven.

Overigens neem ik personen die niet de evolutieleer van Darwin aannemen niet serieus want daar is door nuchter wetenschappelijk onderzoek zoveel van bewezen dat het zelfs voor de diepste grefo nauwelijks meer te ontkennen valt. Een paar leemtes in de ontwikkeling van de mens vanuit het aap-zijn worden dan gretig aangegrepen om de evolutieleer af te wijzen. Helaas voor hen worden bij opgravingen steeds meer van die leemtes opgevuld....
In mijn ogen is elk geloof achterhaald en houdt het de mensen achterlijk en de ontwikkeling tegen.
Over arrogantie gesproken.
En bij religie hoort ook het geloof in een beter leven na de dood. Nou, daar geloof ik als atheïst dan ook niet in. Ik geloof in het heden, het leven tussen de geboorte en de dood. En in die periode moet je het maken maar in ieder geval voeg je ten allen tijde iets toe aan de wereld. Alleen al het feit dat je leeft heeft invloed op je omgeving en op mensen. Als je doodgaat is het afgelopen maar je hebt iets veranderd dus waarom moet er dan zo nodig nog wat volgen?
Ik ben daar wel tevreden mee en hoef me gelukkig niet druk te maken om wat er na mijn dood zou kunnen volgen.
Dus jij sluit absoluut met 100% zekerheid uit, dat er leven na de dood bestaat?
Maar iedereen die gespannen zijn dood afwacht uit nieuwsgierigheid naar wat zij erna verwachten: je kunt het een handje helpen hoor......

Goh Ruud, wat moet ik hierom lachen, ha ha ha.