snappen ze dan niet dat hun god per definitie ook buitenaards leven is?
of denken ze dat hij is geboren op de planeet die hij heeft geschapen?
't zou wel een geweldige truck zijn.. copperfield waardig

Moderator: Loempia
Ach lees dit dan eens als je nuchter bent en niet als je te veel gedronken of te veel bedorven graan op hebt:Jim schreef:wat helemaal grappig is, is dat de miljarden die in god geloven je aankijken alsof je gestoord bent als je over buitenaards leven begint.
snappen ze dan niet dat hun god per definitie ook buitenaards leven is?
of denken ze dat hij is geboren op de planeet die hij heeft geschapen?
't zou wel een geweldige truck zijn.. copperfield waardig
Ik word nieuwsgierig Siam Ton.SiamTon schreef:
Nu vraag je jezelf natuurlijk af hoe ik daar zo zeker van kan zijn. Dit vertel ik misschien later in deze discussie. Maar ik kan je nu al vertellen, dat ik daar de bewijzen voor heb.
Ten eerste is de evolutieleer niet onomstotelijk bewezen, het is slechts 'bewezen' met de kennis, welke wij nu bezitten. Het is slechts een theorie, één uit de vele mogelijkheden. Dus jij klamt je 'ook' vast aan een niet onomstotelijke bewezen theorie. En waarom zou een bewering, welke jij niet begrijpt zweverig zijn? Bij de quote van de dag las ik eens: "Men weet wat men weet, maar men weet niet wat men niet weet" of woorden van gelijke strekking. Iets wat zich buiten jouw ervaringswereld afspeelt, betekend nog niet dat het eventueel niet zou bestaan.RuudThai schreef:Dood is dood is gewoon hardstikke dood: einde verhaal.dutch schreef:Ik ben er van overtuigd dat straks mijn ECHTE einde zal naderen.
Probeer er dus nog zo veel mogelijk van te genieten.
Mocht iemand van de "gelovigen" toch nog met een bewijs aankomen,zal ik mijn ongelijk bekennen
En als er dominees, pastoors, voorgangers, monniken, ouderlingen en andere halve heiligen je iets anders proberen aan te smeren, roep dan maar gewoon dat aan deze deur niet wordt gekocht en dat je ook al bent bekeerd tot atheïst/darwinist o.i.d. Dan houdt het zieltjeswinnen vanzelf wel op.
Geef mij maar de nuchterheid van de bewezen evolutieleer, dan laat ik de zweverigheid wel over aan die mensen die zich zo nodig aan iets onbewezens willen vastklampen. Wat ze uiteraard van mij mogen als ze er iets positiefs in vinden.
Pas als Knevel&Van den Brink in hun talkshow hun Here God zelf hebben zitten (of één zijner vertegenwoordigers als Jezus, De Heilige Geest, Gabriël, Petrus) ben ik mogelijk bereid om te geloven dat er leven na de dood is......![]()
![]()
![]()
Dat zou dus kunnen betekenen, dat volgens jouw maatstaven leven na de dood in de toekomst wel bewezen zou kunnen worden? Enne........geloof me maar, er is leven na de doodJeanette schreef:Alleen het deel waarop ik wil reageren.Ik hoop het Siam Ton, er is zoals Jim zei, in de natuur geen verspilling, moleculair gezien. Twee mensen die op ademafstand van elkaar praten bezitten daarna elkaars watermoleculen. (Geen seks voor nodig)SiamTon schreef: Ik denk dat het ware bestaan van een bewustzijn zich afspeelt in de spirituele wereld. Het mens-zijn is slechts een (zeer) korte fase in de individuele ontwikkeling van een bewustzijn.Waarom zou er wel verspilling zijn op energie niveau? Alles wat je je eigen maakt in een leven zou bij de dood verspild zijn als het verdween.
Je ziet een kind lichamelijk groeien vanaf de eerste echo, dat is in kaart gebracht door DNA en chromosomen te 'lezen'. Maar de geestelijke groei is niet helemaal terug te brengen op hersenactiviteit dacht ik. Het kan best verzonnen zijn in de oudheid maar het bestaan van een ziel lijkt mij een hoopvol gegeven. Soms gaat het lichaam het eerst kapot, soms de geest maar aan het eind van jou eigen drie-eenheid blijft er een ziel over die wijzer is geworden (of niet) en klaar is om verder te groeien zonder de herinneringen van het vorige leven/de vorige les.
Maar bewijzen? nee, net zo min als men 1000 jaar geleden bewijzen kon dat de aarde rond was en niet het middelpunt van het heelal.
In respect.
Jim schreef:dat is een nogal agnostische manier van redeneren
als je je leven op een bepaalde manier moet inrichten omdat er leven na de dood zou zijn dan mag er wel bewijs geeist worden.
Heb een dagje vrijaf genomen en had bijgevolg geen toegang tot een computer.Jeanette schreef:Doet de toppicstarter nog mee met de discussie die hij is begonnen?
Iets wat zich dus duidelijk buiten jouw ervaringswereld afspeelt, is voor jouw blijkbaar moeilijk als mogelijkheid te erkennen. Maar om dit dan vervolgens belachelijk te maken getuigd van weinig respect. Iemand die vanaf zijn geboorte kleurenblind is, kan wellicht ook moeilijk begrijpen dat er wel degelijk kleuren bestaan. Maar dat neemt niet weg, dat er geen kleuren zouden zijn. Alleen voor hem bestaan zij niet. Persoonlijk vind ik het nog al ondoordacht om alles wat jezelf niet ervaart en/of niet begrijpt het dan maar als een sprookje af te doen.RuudThai schreef:En sprookjes vertel je aan kinderen, die geloven er nog in.... net als in Sinterklaas, de Kerstman en de PaashaasAndaman schreef:Het leven na de dood is een sprookje , voor diegenen die de dood moeilijk kunnen aanvaarden .
Ik word nieuwsgierig Siam Ton.greenthaiway schreef:SiamTon schreef:
Nu vraag je jezelf natuurlijk af hoe ik daar zo zeker van kan zijn. Dit vertel ik misschien later in deze discussie. Maar ik kan je nu al vertellen, dat ik daar de bewijzen voor heb.
ik heb dat ook een keer gehad na het roken van een fikse spliffSiamTon schreef: Mijn ervaringen zijn verlerlei. Om er maar één te noemen.
Op een zeker moment in mijn leven, ik zal ca. een jaar of 20 zijn geweest, was ik plotseling in een fase van uittreding. Ik bevond mij in het heelal ver weg van welke ster dan ook. Het opmerkelijke was, dat omdat alle sterren ver weg stonden het donker was, maar tegelijkertijd was er licht. Dit vreemde fenomeen van tegelijkertijd donkerheid en aanwezigheid van licht kan ik niet verklaren. Dit licht ervoer ik als een aangenaam verschijnsel, waardoor ik mijzelf en mijn omgeving duidelijk kon zien. Zonder dat dit licht mij in welk opzicht dan ook verblinde. In het heelal is het verschrikkelijk koud, ongeveer 3 K, maar ik had het helemaal niet koud.
Ik kon mij vrij bewegen en alle kanten opkijken. Voelde totaal geen angst en ervoer een ultieme vorm van serene rust. Was mij al de tijd vanaf het begin bewust dat ik was uitgetreden uit mijn aardse lichaam. Ik genoot dan ook van het begin tot het einde van deze uittreding. Zo plotseling als het begon, zo plotseling hield het op en was ik weer terug in mijn lichaam op Aarde. Hoe lang het geduurd heeft, heb ik geen enkel idee van. Gedurende mijn uittreding had ik geen gevoel van enig tijdsverloop, tijd leek geen betekenis te hebben.
De ervaring tijdens mijn uittreding van een ultieme vorm van serene rust zal ik mij mijn gehele leven blijven herinneren in het besef iets zeer waardevols te hebben meegemaakt en het draagt bij aan mijn geluksgevoel voor het leven.
ik ben niet zo gauw gekwetst hoorSiamTon schreef:Echt met alle respect en ik wil je absoluut niet kwetsen. Maar je hebt er helemaal niets van begrepen, voor zover de reden van ons bestaan als mens hier op Aarde.
![]()
in je eerste post vertel je dat je een redelijke wetenschappelijke achtergrond hebt.SiamTon schreef: Ten eerste is de evolutieleer niet onomstotelijk bewezen, het is slechts 'bewezen' met de kennis, welke wij nu bezitten. Het is slechts een theorie, één uit de vele mogelijkheden. Dus jij klamt je 'ook' vast aan een niet onomstotelijke bewezen theorie. En waarom zou een bewering, welke jij niet begrijpt zweverig zijn? Bij de quote van de dag las ik eens: "Men weet wat men weet, maar men weet niet wat men niet weet" of woorden van gelijke strekking. Iets wat zich buiten jouw ervaringswereld afspeelt, betekend nog niet dat het eventueel niet zou bestaan.![]()
![]()
Newton heeft o.a. de wetten van de zwaartekracht ontwikkeld. Deze zijn toen bewezen met de kennis die men toen had. De bewijzen lagen letterlijk voor het oprapen. Later toen Einstein met zijn relativiteitstheorie kwam, bleken de wetten van Newton niet meer altijd te gelden. Dit antwoord lijkt mij duidelijk genoeg.Jim schreef:in je eerste post vertel je dat je een redelijke wetenschappelijke achtergrond hebt.SiamTon schreef: Ten eerste is de evolutieleer niet onomstotelijk bewezen, het is slechts 'bewezen' met de kennis, welke wij nu bezitten. Het is slechts een theorie, één uit de vele mogelijkheden. Dus jij klamt je 'ook' vast aan een niet onomstotelijke bewezen theorie. En waarom zou een bewering, welke jij niet begrijpt zweverig zijn? Bij de quote van de dag las ik eens: "Men weet wat men weet, maar men weet niet wat men niet weet" of woorden van gelijke strekking. Iets wat zich buiten jouw ervaringswereld afspeelt, betekend nog niet dat het eventueel niet zou bestaan.![]()
![]()
wetenschap baseert zich op waarschijnlijkheden.
de waarschijnlijkheid dat darwin's theorie het bij het rechte eind heeft is praktisch 100%
de bewijzen liggen letterlijk voor het oprapen.
voor leven na de dood is 0% bewijs, alleen wat 'hearsay'.