RuudThai schreef:SiamTon schreef:Wat ik b.v. regelmatig eet (1 persoon) in NL:
1 grote paprika - 25 ct
1/3 bosje lenteui - 30 ct
1/2 grote ui - 5 ct
6 middelgrote champignons - 10 ct
ca 10 kleine augurkje uit een pot - 20 ct
1/2 bolletje knoflook - 10 ct
1/3 pot witte bonen op tomatensaus - 30 ct
diverse verse kruiden - 75 ct
Totaal: € 2,05 + een beetje olijfolie en verwarmingskosten
Is dat op je vegadagje?
Ja, dit is geen eerlijke vergelijking zo zonder vlees! En het is meer een tussendoortje/lunchhapje dan een complete maaltijd zo zonder aardappels/rijst/pasta en vlees/vis. Ik zou na zo'n hap snakken naar
een lekkere vette satéschotel met veel pindasaus en flinke brokken vlees aan de pennen....

Voor mij is dit wel een volledige maaltijd, ik ben niet zo'n grote eter. En inderdaad eet ik meestal geen vlees. Wel (veel) vis overigens. Dus in die zin gaat de vergelijking mank, ben ik met jou eens. Eet ook zeer regelmatig (min. 6 x per week) vis en dat kost aanmerkelijk meer. Stukje zalm van 300 gr is al gauw 6 euro, 2 haringen bij de kraam komen op 3,50 euro, etc.

Om nog maar te zwijgen over de gerookt zalm, heilbot en paling, wat ik regelmatig op toast doe met een goed glas rode port erbij. Proost
Dit ter zijde: Als ik zo om mij heen kijk, valt mij op dat Mohammed maar heel slecht begrepen wordt.

Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!