Pieter schreef:In Nederland was al jaren een Ikea gekomen in Son en Breugel (ekkerreijt) en van horen zeggen was en is
dat nou net een winkel die zeker niet trekt.
Maar ik ben ouder geworden en heb een gezin dus weet je wat ik ben een paar keer bij de Ikea geweest.
Stik vervelend is dat je de hele winkel moet door lopen wat je ook moet hebben.
Maar de kantine kan ik wel op prijs stellen.
En ook de meeste van de spullen zijn praktisch en gewoon niet duur.
Nu woon ik in thailand en verwonder me altijd b.v. bij MBK of zo aan het loopgedrag van een Thai.
het normaal rustig winkelen is er niet bij je bent 80% van de tijd bezig met Thais te ontwijken die voor je voeten zigzaggen
Dus oh dus lijkt den IKEA het ultime erger uitje te zijn voor mij waarschijnlijk.
Ik moet me daar echt op voorbereiden op niet ter plaatse boos te worden.
Hoe zou het personeel "opgeleid" zijn
zou dat beter dan de SB furnuge /SB design zijn ??
(die komen na ja ik wil die krukken na een half uur terug met mee mie
die zeggen me iets te vaak mee mie )
of den kar four met goede spullen en belachelijke inkopers en staff.
als het is zoals 7 eleven (meestal) dan mag het van mij.
Pieter, jij hebt dus in principe niets tegen IKEA, maar je hebt iets tegen het aloude "shoppen"; slenterend om je heen kijken naar 'leuke' dingen, die je al of niet meeneemt ook al heb je ze niet nodig, daarbij iedereen ontwijkend, die hetzelfde doet als wat jij aan het doen bent.
IKEA heeft daar een oplossing voor: "sluiproutes"......als je goed om je heen kijkt, vindt je op diverse plaatsen doorgangen, waardoor je van de oorspronkelijke route kunt afwijken. De belangrijkste vind je boven aan de trap en is de weg naar het restaurant (kantine?).
Wat mij betreft mag je alles zeggen over IKEA, zelfs dat sommige produkten door middel van kinderarbeid geproduceerd worden, want dat is ongetwijfeld zo. Ik zou daarom IKEA kunnen mijden, maar ik zou daarom juist bij IKEA kunnen kopen om die kinderen te steunen. Huhhh? Wat dacht je wat. Als die kinderen niet voor IKEA werken, hoe overleeft de familie dan.........en als IKEA die kinderen niet aan het werk heeft, zouden ze dan niet werken voor Nike, Adidas, SB, Levis of wie dan ook? "Ja maar, die kinderen moeten toch naar school?" Allicht moeten die kinderen naar school..........maar school brengt op DAT moment niets op, kost geld en dat is dus dubbel lijden. Iets wat gewoonweg niet opgebracht kan worden.
Is het niet een beetje zoals de "sociaal werkers" in Pattaya.......? Hoeveel mensen zijn daar tegen? Nou, stop het dan maar en geef deze "sociaal werkers" een alternatieve vorm van bestaan! Uhm........u zei?
Maar goed, IKEA heeft gelukkig steeds meer afgestudeerde mensen die voor ze werken: Steeds vaker loop je de kans dat alles in het 'bouwpakket' aanwezig is en dus heeft in ieder geval tot 10 leren tellen