Indisch eten

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Indisch eten

#16 Bericht door stevenl » maandag 05 december 2011, 04:50

3 dingen:
1) wat is de connectie tussen mijn opmerking over Garuda en jouw citaat uit Wikipedia?
2) is dit zo uit Wikipedia overgenomen? Dit is namelijk geen Nederlands: 'In de koloniale tijd liet de Indische bevolking veel gerechten tegelijk serveren, men dacht dat dit authentiek was.'
3) Je hebt voor het gemak ook maar wat informatie weggelaten, bijvoorbeeld uit de Engelstalige Wikipedia: 'The Indonesian rijsttafel (pr: RYST-tah-fell), a Dutch word that literally translates to "rice table", is an elaborate meal adapted by the Dutch from the Indonesian feast called nasi padang.[1] '

dutch
Expat
Expat

#17 Bericht door dutch » maandag 05 december 2011, 05:58

Ik ben geen liefhebber van Indonesisch eten.Ben meer een Chinees/Indisch-Thais eten liefhebber.
Zonder Sambal in huis ,voel ik me echter verloren. :(
In Thailand gebruikte ik lang de "Pit Ta Deng",een donkere "sambal-achtige" pasta.
De laatste jaren laat ik echter de sambal uit Nederland komen:Badjak (extra hot) en Brandal.
(Er zijn weer 9 potten onderweg :clap: :mrgreen: )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Pieter » maandag 05 december 2011, 06:18

stevenl schreef:3 dingen:
1) wat is de connectie tussen mijn opmerking over Garuda en jouw citaat uit Wikipedia?
2) is dit zo uit Wikipedia overgenomen? Dit is namelijk geen Nederlands: 'In de koloniale tijd liet de Indische bevolking veel gerechten tegelijk serveren, men dacht dat dit authentiek was.'
3) Je hebt voor het gemak ook maar wat informatie weggelaten, bijvoorbeeld uit de Engelstalige Wikipedia: 'The Indonesian rijsttafel (pr: RYST-tah-fell), a Dutch word that literally translates to "rice table", is an elaborate meal adapted by the Dutch from the Indonesian feast called nasi padang.[1] '
copy paste uit de nederlandse wikipedia.

Garuda mag die weer op het buitenland vliegen ???

gewoon ik geef aan dat een rijsttafel een Koloniale/nederlandse vinding is met Indonesische ingredienten.
vreselijk lekker ja maar absoluut niet Indonesisch wel Indisch (wat een mengelmoes is van alles van Tempo Doeloe)

Dat het antwoord daarop is dat een indonesische vliegmaatschappij met rijsttafels reklame maakt.

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”