Bus van Bangkok naar Krabi

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Bus van Bangkok naar Krabi

#1 Bericht door Ka2le » zaterdag 03 december 2011, 06:29

Ik ben op zoek naar tips voor de (lange) busreis van Bangkok naar Krabi:
- Zijn er verschillende maatschappijen?
- Zo ja, welke zijn aan te raden?
- Wat zijn (ongeveer) de kosten?

Alvast dank!

P.S. Ik weet dat vliegen en de trein ook een goede optie zijn, maar dit even terzijde. :worshippy:

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Bus van Bangkok naar Krabi

#2 Bericht door carpediem » zaterdag 03 december 2011, 06:38

google is op bus krabi en je krijgt veel info
pluk de dag (carpediem)

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Ka2le » zaterdag 03 december 2011, 06:55

Zo ken ik er nog een paar. Als we voor elke vraag naar Google gaan verwijzen...

Ik heb al gezocht via Google en veel (te veel) info gevonden, maar veel ervaringen dateren van enkele jaren geleden.

Als mijn vraag te breed is: ik ben vooral op zoek naar ervaringen. Die vraag past toch redelijk in het topic 'Reizen door Thailand'.

Markbr
kenner
kenner

#4 Bericht door Markbr » zaterdag 03 december 2011, 13:58

Kan je nu naar Krabi toe dan vanwege de wateroverlast enzo?
Zo ja, dan kan je hier kijken...

http://www.sawadee.com/transfer/bus-krabi.htm

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » zondag 04 december 2011, 03:22

de bussen hebben altijd gereden-soms omheen het water, soms van een andere plek als grote busstation.
Ja er is keuze-maar dan moet je genoeg Thai weten om dat te doorgronden.
Voor otto normaaltoerist is de keus vooral
de toeristen bus vanaf Khao Sarn= NIET doen, eerst Naar haven Samui, lang wachten, dan minibusje, vol met halfnakende halfzatte farang. Grote kans op diefstal.
De zgn' govmts' bus vanaf Sai Thai taling Chan=nieuwste Busstation, nogal ver van de stad BKK af. Ik zeg zgn. om,dat ie meest zo wordt benoemd, maar het niet is. Het is gewoon een lijndienst gelicensieerd door de BoKoSo, maar betrouwbaar genoeg.
ELKE avond gaan er zo rond de 10-15 bussen naar krabi. Keuse tussen busklasse; 1st, 2nd of super VIP (heet tegeswoordig chan 4th). 3e klas=thammada=geen AC, is er al jaren niet meer. 2e klas= basic, wel AC, geen WC aan boord, geen service (eten en drinken) dat is er wel in 1e klas (wit met blauwe bus). de superdeluxe is purple en heet 999 en weigert heel vaak zich onbehoorlijk uitziende of gedragende farang-dan is het ''al vol''. Want de goedbetalende Thaise klienteel is niet zo gediend van dat tuig.
Vooraf zorregies maken of boeken etc is onnodig-behalve op hele drukke dagen (zoals net voor 1/1-maar dan maak je als farang toch geen schijn van kans tegen de Thai). Ga gewoon eind v.d. middag naar SaiThai BUSterminal-eindpunt stadsbus 511, ook busen als 516,79,124,515 passeren) en ga omhoog-zoek de BLAUWE rij loketten (oranje=2e klas, zal je wel niet willen) en koop dat ticket-zal rond de 7/800 THB kosten. Het is tevens een soort shopping cneter-dus met foodcourt, diverse fastfood en 7s etc. Werkt als airport-check van luggage-je daalt pas af als je bus op de flatscreens komt met perron nr etc.-alles bilingual.
Ik heb hier mijn lijstje van Thaise busboeren niet bij me, maar het zullen comps als LIgnite Tour, SaiTHaiTOur of Cherdchai zijn. Dat kan je toch niet lezen, dus maakt niet uit. Aleen als je heel vaak gaat-sommige hebben spaarkaarten als ''ga 10-11e free.

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Ka2le » zondag 04 december 2011, 05:37

Kijk, daar kan ik wat mee. Hartelijk dank voor de goede tips beiden!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”