Prijzen van Voedsel!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid

Re: Prijzen van voedsel!

#31 Bericht door Mart » zaterdag 26 november 2011, 15:31

elst99 schreef:Gaan we nu weer door met het draadje, iedereen nu tevreden en opgelucht,
Om terug te komen op de boter, 240 Gr. In een mooi plastic bakje vandaag 77 Bht in het dure Hua Hin :giggle2:
Dus.... wederom blijkt dat de Isaan niet veel goedkoper is. Ik betaalde voor dat mooie plastic bakje 83 Bht. [|)
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ben
Expat
Expat

#32 Bericht door Ben » zondag 27 november 2011, 05:39

elst99 schreef:Gaan we nu weer door met het draadje, iedereen nu tevreden en opgelucht,
Om terug te komen op de boter, 240 Gr. In een mooi plastic bakje vandaag 77 Bht in het dure Hua Hin :giggle2:

Margarine 25 Bath 240 gram
Roomboter 27 Bath 240 gram

Varkensgehakt 122 Bath 1000 gram

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Borat » zondag 27 november 2011, 08:47

Zolang bier maar niet te duur wordt.

RuudThai
Expat
Expat

#34 Bericht door RuudThai » zondag 27 november 2011, 10:36

Ben schreef:

Margarine en roomboter zeker groothandelsprijzen voor de stroopwafelaanmaak..... :giggle:
Met varkensgehakt ben je me net voor, vandaag in de BigC geweest en daar kostte het ook 122 bath per kilo. Ground pork, een beetje grove gehakt, niet lekker voor in de spaghettisaus want er zitten ook stukjes kraakbeen in, wat de Thai schijnbaar lekker vinden, maar ik hou niet van knarsend vlees :giggle: .
Gelijk gekeken wat nou die dure boter van meneer nbreeker was: Imperial soft butter, ovaal plastic kuipje van 250 gram, 175 baht. Wat ik dus al dacht.
Tja, je kunt over boter een behoorlijke uitglijer maken...... :cheesy: ;)

Mart
Erelid
Erelid

#35 Bericht door Mart » zondag 27 november 2011, 16:46

Ben schreef: Margarine 25 Bath 240 gram
Oh voor worstenbroodjes :clap:

Dat zijn geen voedselprijzen, dat zijn snoep prijzen :crazy:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ben
Expat
Expat

#36 Bericht door Ben » zondag 27 november 2011, 19:02

Mart schreef:
Ben schreef: Margarine 25 Bath 240 gram
Oh voor worstenbroodjes :clap:

Dat zijn geen voedselprijzen, dat zijn snoep prijzen :crazy:
Margarine wordt per kg in zakken verkocht die is welliswaar vrij vloeibaar
maar in de KK wordt hij wel hard en lang houdbaar. oa bij Makro.maar die zijn nog te duur.

Geen cent te veel hoor :giggle2: zei Zeeuws meisje.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#37 Bericht door nbreeker » maandag 28 november 2011, 00:50

RuudThai schreef:
Ben schreef:

Margarine en roomboter zeker groothandelsprijzen voor de stroopwafelaanmaak..... :giggle:
Met varkensgehakt ben je me net voor, vandaag in de BigC geweest en daar kostte het ook 122 bath per kilo. Ground pork, een beetje grove gehakt, niet lekker voor in de spaghettisaus want er zitten ook stukjes kraakbeen in, wat de Thai schijnbaar lekker vinden, maar ik hou niet van knarsend vlees :giggle: .
Gelijk gekeken wat nou die dure boter van meneer nbreeker was: Imperial soft butter, ovaal plastic kuipje van 250 gram, 175 baht. Wat ik dus al dacht.
Tja, je kunt over boter een behoorlijke uitglijer maken...... :cheesy: ;)
Wat dacht je dan Ruud.... jij dacht 450 gram maar het is gewoon een half pond dus ik liep niet uit m'n nek te l....n maar het kost dus gewoon 175 bath,zeg dan gewoon ja die breeker had gelijk en draai er niet om heen en niet "wat ik dus al dacht."het doet toch geen pijn om ervoor uit te komen

Want jij bent degene die uitgegleden is en niet ik,maar dat is toch niet erg. :cheesy: ;) ;)
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

RuudThai
Expat
Expat

#38 Bericht door RuudThai » maandag 28 november 2011, 04:58

nbreeker schreef:
Wat dacht je dan Ruud.... jij dacht 450 gram maar het is gewoon een half pond dus ik liep niet uit m'n nek te l....n maar het kost dus gewoon 175 bath,zeg dan gewoon ja die breeker had gelijk en draai er niet om heen en niet "wat ik dus al dacht."het doet toch geen pijn om ervoor uit te komen

Want jij bent degene die uitgegleden is en niet ik,maar dat is toch niet erg. :cheesy: ;) ;)
O o o, jij kunt nog niet eens een deuk in een pakkie boter slaan laat staan in mijn argumentatie.... :mrgreen: :giggle: :giggle2: :giggle3:
En goed Lezen maar ook vooral goed Begrijpen als je een discussie wilt voeren!
Kijk nou eens in mijn bericht van vrijdag 25 november 10.58 uur, daarin staat o.a. dit: "Een pakje gewone roomboter van Allowrie/Orchid/Imperial kost tussen de 80-85 baht. Een klein halfjaar geleden 70-75 baht, dus wel ruim 10 % gestegen in die periode.
Er staat me wel bij dat één van die merken een duurder soort boter heeft, ook direct uit de koelkast smeerbaar en die kost ongeveer het dubbele."

Gelijkgeven gaat je slecht af, daarin verschil je niet van de Thai die dat als gezichtsverlies opvatten :Whistle: Dus zal je wel weer in discussie willen maar nu ik duidelijk heb aangetoond dat ik heb gewonnen ;) :shock: :) stop ik er verder over.

changgarden
Veel ervaring
Veel ervaring
Contacteer:

#39 Bericht door changgarden » maandag 28 november 2011, 16:10

Op eieren na, 10 stuks voor 43 baht ipv 36, en vlees, ca. 10/15 baht per kg omhoog, valt het hier wel mee met de prijzen.

Koop meeste gewoon op de markt, vers en lekker. Aardappelen komen uit deze streek dus eigenlijk altijd wel voorradig. Met het hoge water wel een tijdje slechte aardappelen gehad - veel weg te snijen - maar nu zijn ze weer prima.

Tesco heeft nog weinig assortiment, maar Makro begint alweer vol te lopen met van alles.

Vandaag nog bij Tops vleeswaren gekocht; goede gerookte ham en ontbijtspek beiden voor 55 baht per ons vers gesneden. Lekker op een meergranen boterham (35 baht per broodje).
Cheddar kaas in blok van 2 kg voor 640 baht - Makro (320 baht per kg = 32 baht per ons); ook niet duurder geworden.
Varkensfilet grillen en in plakjes is ook lekker voor op brood, filet kost ca. 135 baht per kg; is dus met klaarmaken erbij ca. 16/20 baht per ons; je moet er wel even wat aan doen, maar dan heb je ook wat.

Volgens mij zijn mijn kosten van levensonderhoud in ieder geval niet zo veel duurder geworden. Je hoort mij niet klagen.

toke
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#40 Bericht door toke » maandag 28 november 2011, 16:54

Iedere week maak ik maceronie voor mezelf en doe daar een onsje miereneieren doorheen, Gisteren waren ze bijna 2x zo duur als normaal en heb ze niet gekocht, Het gevolg de maceronie deze week was geen sucses, Zelf heb ik hem nog op maar mijn vrouw heeft hem naar een paar happen laten staan, Dus volgende week ongeacht de prijs toch weer miereneieren.
Als er liefhebbers zijn voor het recept van mijn beroemde maceronie. Laat het me weten dan zal ik het hier vermelden.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door v@go » dinsdag 29 november 2011, 16:41

de prijs voor levend varken 50 baht/kg stijging van 11% in een week
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door Jeanette » dinsdag 29 november 2011, 17:52

toke schreef:Iedere week maak ik maceronie voor mezelf en doe daar een onsje miereneieren doorheen, Gisteren waren ze bijna 2x zo duur als normaal en heb ze niet gekocht, Het gevolg de maceronie deze week was geen sucses, Zelf heb ik hem nog op maar mijn vrouw heeft hem naar een paar happen laten staan, Dus volgende week ongeacht de prijs toch weer miereneieren.
Als er liefhebbers zijn voor het recept van mijn beroemde maceronie. Laat het me weten dan zal ik het hier vermelden.
Wat dat recept ook is, het is niet af zonder mottenballen. Die koop je bij de micro slager. :giggle3:

Of hebben jullie die weer eens niet in Thailand. :D

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door chelobechek » woensdag 30 november 2011, 04:38

toke schreef:het recept van mijn beroemde maceronie.
Ben benieuwd naar het recept

hoe heten die mierenieren, kai mot deng of zoiets? Hoe bereid je ze?

joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#44 Bericht door joopuberda » woensdag 30 november 2011, 06:20

gister contact gehad met een neef uit holland. aardappelen 25 kg aan huis geleverd 7 euro.
aardappels in thailand 70 bath per kilo vergelijkbare kwaliteit als hollandse . dus dat komt er op neer dat de aardappels hier 7 keer zo duur zijn. Laten ze daar in denhaag even rekening mee houden alvorens ze in de pensioenen gaan snijden [|(

ik hoor het hem nog zeggen G. Zalm dat je met een euro gemiddeld 7 keer meer kunt kopen in thailand. :cheesy: :clap: :happyno:

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door Pieter » woensdag 30 november 2011, 06:42

joopuberda schreef: ik hoor het hem nog zeggen G. Zalm dat je met een euro gemiddeld 7 keer meer kunt kopen in thailand. :cheesy: :clap: :happyno:
da geldt alleen voor vrouwen :giggle3:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”