Prijzen van Voedsel!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Prijzen van voedsel!

#16 Bericht door v@go » vrijdag 25 november 2011, 09:01

In Surin wordt op het moment 45 baht voor een kilo varken levend betaald en een big 1500 baht.
Kennissen van ons hebben er 10 om te verkopen normaal krijgen ze 65-80 baht
onder het mom van overstromingen en teveel varkens in de aanbieding is de prijs laag.

Indien je ze langer houd gaan ze ook meer eten.

Traditioneel gaan de prijzen in januari omhoog en na april weer omlaag.

Wij hebben ook 5 biggen in hun stal staan om die mensen een beetje te helpen.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#17 Bericht door joopuberda » vrijdag 25 november 2011, 09:24

gek want de prijs per kilo wat ik betaal is nog steeds 140 bath locale markt. in de supermarkt 160 bath

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door v@go » vrijdag 25 november 2011, 11:33

Joop maar ik heb het over hele levende varkens dus met alles erop en eraan.

Je kunt niet 1 kilo kopen maar ze zijn nu rond de 90-100 kilo per stuk
Ik heb ze verteld dat ze beter nog 6 weken voer kunnen kopen en straks 1000 kg varken
verkopen voor een hogere prijs zodat dat voer extra niet opweegt tegen wat het in januari meer opbrengt.
ความลับไม่มีในโลก

fiscalo
Erelid
Erelid

#19 Bericht door fiscalo » vrijdag 25 november 2011, 11:54

nbreeker schreef:
RuudThai schreef:Een pakje gewone roomboter van Allowrie/Orchid/Imperial kost tussen de 80-85 baht. Een klein halfjaar geleden 70-75 baht, dus wel ruim 10 % gestegen in die periode.
Er staat me wel bij dat één van die merken een duurder soort boter heeft, ook direct uit de koelkast smeerbaar en die kost ongeveer het dubbele. Misschien dat de gewone roomboter uitverkocht was en nbreeker zich die dure soort in de handen heeft laten stoppen... ;) :asian22:

Dat de prijzen in Hua Hin zo duur zijn is logisch: veel voor het water gevluchte mensen uit Bangkok dus veel vraag en de Thai houden wel van elkaar en ze helpen elkaar maar hebben de gezonde VOC-mentaliteit en zullen als het effe kan van hun getroffen landgenoten profiteren.... :oops: :giggle: :crazy:
Nee mijnheer Ruud.... ik laat me waar ook terwereld niets in m'n handen stoppen daar ben ik te bereisd en te pienter voor maar leuk geprobeerd.
En als je goed had gelezen en niet lopende voort had je kunnen lezen dat ik bij de margarine was gebleven 59 Bath.Imperial margarine Rich in vitamine E.staat er op de doos,dat betekend rijk aan vitamine E.voor hetgeval dat je moeite met Engels heb. :giggle3:
Klopt! Dat slechte lezen van de Heer ruud is mij ook bekend.
Leef en laat...

RuudThai
Expat
Expat

#20 Bericht door RuudThai » vrijdag 25 november 2011, 12:10

fiscalo schreef:Klopt! Dat slechte lezen van de Heer ruud is mij ook bekend.
En meneer fiasco, wat te denken van meneer nbreeker die denkt dat de prijs van een pakje roomboter naar 175 baht is gestegen? Kan die wel lezen?
En meneer fiasco, ge hebt dus in het geheel niet opgelet wat meneer nbreeker heeft geschreven. Kunt ge zelf wel goed lezen? :Whistle: :giggle: :crazy:

Mart
Erelid
Erelid

#21 Bericht door Mart » vrijdag 25 november 2011, 12:45

v@go schreef:Joop maar ik heb het over hele levende varkens dus met alles erop en eraan.

Je kunt niet 1 kilo kopen maar ze zijn nu rond de 90-100 kilo per stuk
Ik heb ze verteld dat ze beter nog 6 weken voer kunnen kopen en straks 1000 kg varken
verkopen voor een hogere prijs zodat dat voer extra niet opweegt tegen wat het in januari meer opbrengt.
Een varken van 1000 kg heb ik nog nooit gezien :lol:
Maar als het zover is, geef ne even een seintje, kom ik kijken :lol: ;)
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door v@go » vrijdag 25 november 2011, 13:42

Mart

Als je de posting ervoor gelezen had, had je kunnen zien dat ze er 10 hebben en 10 maal 100 kilo is 1000 kilo
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door prajak » vrijdag 25 november 2011, 17:22

Het edele hoofdrekenen is uit de wereld, lijkt het wel.

En zeker oudere academici zoals een zekere fiscaal jurist zou zich dat eigen moeten hebben gemaakt. Reden temeer, naast andere redenen zoals een onbegrijpelijk veel te laag pensioen en een niet met de wettelijke bepalingen in overeenstemming zijnde ziekenfondskaart alhier - waardoor de zieke persoon "vele tienduizenden baht" onder 'aparte' voorwendselen uit de knip van de arme Thaise mensen beweert te halen voor zorg- om de kwaliteit van die fiscaal jurist ernstig in twijfel te trekken. En helemaal nu zijn antwoord op een gerichte fiscale vraag in het niets is verdwenen, verdoezeld, verstopt, niet is beantwoord behalve met een dooddoener. En ook een vraag over 'finance' onbeantwoord id gebleven.

Nee, deze heer Fiascolo of wat zijn naam dan ook is is geen fiscaal jurist maar een ... nou ja, vul maar in. De reactie naar Ruudthai toe spreekt boekdelen van onvermogen en vooringenomenheid. Ik weet uit welke hoek de wind hier waait. De blabla hoek. Net zo een blabla hoek als die van een ouwe oma die de dagen aftelt naar haar dood.

Maar je leeft zoals je je voelt. Dus ga lekker door, mensen. Doe je beter voor dan je bent.

Maar je bent al doorgeprikt in dit forum.

joepattaya
Expat
Expat

#24 Bericht door joepattaya » zaterdag 26 november 2011, 03:57

nbreeker schreef:
Duiker schreef:In pattaya betaalde ik voor deng91 bromfietsbenzine tussen de 32 en de 35 bath. Op het zelfde moment kost deze in Beung khan 40 bath per lieter. Flink verschil toch?
Dat zit hem in de transport kosten om die brandstof daar te krijgen.
Dat klopt.......Pattaya heeft zo'n beetje de goedkoopste brandstof.
In Chonburi (55 km verderop) is er al 5 satang bijgekomen en tegen de tijd dat je in Udon bent is er vaak al 5-6 baht bij.

Gisteren kocht ik 10 eieren voor THB 78 (normaal THB 46) en 1 kuip margarine (Canola - rood) voor THB 98 (vorige maand nog THB 88).
Bij Tesco op Zuid is er geen Pepsi, Coka, Fanta voorhanden.......het merk Big is ruimschoots aanwezig, maar schijnbaar niet te zuipen.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door SiamTon » zaterdag 26 november 2011, 07:51

v@go schreef:Mart

Als je de posting ervoor gelezen had, had je kunnen zien dat ze er 10 hebben en 10 maal 100 kilo is 1000 kilo
Toch vond ik die van Mart wel humoristisch :D :cheesy: :D
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door SiamTon » zaterdag 26 november 2011, 07:54

prajak schreef:Het edele hoofdrekenen is uit de wereld, lijkt het wel.

En zeker oudere academici zoals een zekere fiscaal jurist zou zich dat eigen moeten hebben gemaakt. Reden temeer, naast andere redenen zoals een onbegrijpelijk veel te laag pensioen en een niet met de wettelijke bepalingen in overeenstemming zijnde ziekenfondskaart alhier - waardoor de zieke persoon "vele tienduizenden baht" onder 'aparte' voorwendselen uit de knip van de arme Thaise mensen beweert te halen voor zorg- om de kwaliteit van die fiscaal jurist ernstig in twijfel te trekken. En helemaal nu zijn antwoord op een gerichte fiscale vraag in het niets is verdwenen, verdoezeld, verstopt, niet is beantwoord behalve met een dooddoener. En ook een vraag over 'finance' onbeantwoord id gebleven.

Nee, deze heer Fiascolo of wat zijn naam dan ook is is geen fiscaal jurist maar een ... nou ja, vul maar in. De reactie naar Ruudthai toe spreekt boekdelen van onvermogen en vooringenomenheid. Ik weet uit welke hoek de wind hier waait. De blabla hoek. Net zo een blabla hoek als die van een ouwe oma die de dagen aftelt naar haar dood.

Maar je leeft zoals je je voelt. Dus ga lekker door, mensen. Doe je beter voor dan je bent.

Maar je bent al doorgeprikt in dit forum.
Ach Prajak............maak je niet zo druk. Slecht voor je rikketik. :D
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#27 Bericht door nbreeker » zaterdag 26 november 2011, 09:01

RuudThai schreef:
fiscalo schreef:Klopt! Dat slechte lezen van de Heer ruud is mij ook bekend.
En meneer fiasco, wat te denken van meneer nbreeker die denkt dat de prijs van een pakje roomboter naar 175 baht is gestegen? Kan die wel lezen?
En meneer fiasco, ge hebt dus in het geheel niet opgelet wat meneer nbreeker heeft geschreven. Kunt ge zelf wel goed lezen? :Whistle: :giggle: :crazy:
Nu Ruud.... als ik je gelukkig kan maken,wil ik er wel een foto van maken met de prijs erbij ik betwijfel of je ooit wel eens in de supermarkt kom volgens mij vind jij dat vrouwen werk. :giggle3:
ik snap eigenlijk niet waaom ik op jou reageer maar als ik jou berichten lees speciaal waar je thailand zo in ophemeld of het Thaise parlement dan maak je iets in me wakker ik wil niet reageren vooral als jezoveel drukte maakt over een pakje boter maar m'n vingers gaan vanzelf over het toetsenbord dat kan ik niet stoppen.En dan moet ik ook nog proberen om vriendelijk te blijven en dat valt soms ook niet mee.Nu moet ik toegeven dat me dat bij de een beter lukt dan bij de ander. :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

RuudThai
Expat
Expat

#28 Bericht door RuudThai » zaterdag 26 november 2011, 09:12

nbreeker schreef:Nu Ruud.... als ik je gelukkig kan maken,wil ik er wel een foto van maken met de prijs erbij ik betwijfel of je ooit wel eens in de supermarkt kom volgens mij vind jij dat vrouwen werk. :giggle3:
Je richt je antwoord zo op mij, maar ook Mart heeft geconstateerd dat een gewoon pakje boter 83 baht kost. Dus zal die 175 baht vast wel voor een pakje speciale roomboter óf voor een dubbelpak van 450 gram worden gerekend.
Ik weet niet waarom jij denkt dat ik winkelen vrouwenwerk vind, ik heb daartoe nooit aanleiding gegeven. Wij winkelen bijna altijd met z'n tweetjes, soms ik alleen en soms mijn vrouw alleen. Vandaar dat ik de meeste prijzen van de voor mij belangrijke verpakte artikelen wel zo ongeveer weet, maar niet zo van vlees en vis.

De rest van je verhaal is weer de gebruikelijke onzin waar ik niet op reageer.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#29 Bericht door nbreeker » zaterdag 26 november 2011, 09:41

RuudThai schreef:
nbreeker schreef:Nu Ruud.... als ik je gelukkig kan maken,wil ik er wel een foto van maken met de prijs erbij ik betwijfel of je ooit wel eens in de supermarkt kom volgens mij vind jij dat vrouwen werk. :giggle3:
Je richt je antwoord zo op mij, maar ook Mart heeft geconstateerd dat een gewoon pakje boter 83 baht kost. Dus zal die 175 baht vast wel voor een pakje speciale roomboter óf voor een dubbelpak van 450 gram worden gerekend.
Ik weet niet waarom jij denkt dat ik winkelen vrouwenwerk vind, ik heb daartoe nooit aanleiding gegeven. Wij winkelen bijna altijd met z'n tweetjes, soms ik alleen en soms mijn vrouw alleen. Vandaar dat ik de meeste prijzen van de voor mij belangrijke verpakte artikelen wel zo ongeveer weet, maar niet zo van vlees en vis.

De rest van je verhaal is weer de gebruikelijke onzin waar ik niet op reageer.
Die onzin gebruik ik echt voor vrienden zoals jij,hou het simpel en vriendelijk :giggle3: anders begrijpen ze het niet.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door elst99 » zaterdag 26 november 2011, 13:22

Gaan we nu weer door met het draadje, iedereen nu tevreden en opgelucht,
Om terug te komen op de boter, 240 Gr. In een mooi plastic bakje vandaag 77 Bht in het dure Hua Hin :giggle2:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”