3 weken thailand, welke hoogtepunten?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
li-an
komt net kijken
komt net kijken

3 weken thailand, welke hoogtepunten?

#1 Bericht door li-an » woensdag 23 november 2011, 18:43

Ik ga volgende week vrijdag 3 weken alleen backpacken in Thailand. Ik wil in deze reis wat mooie cultuur en wat mooie stranden zien. Het enige wat vaststaat waar ik heen wil is de fullmoon party 10 dec in ko pha-ngan. Heeft iemand tips of een reisschema hoe ik het beste mijn reis kan vervullen? Is het verstandig alleen in het zuiden te blijven omdat 3 weken nogal kort is? Ik wil het liefst geen binnenlandse vluchten nemen..
alle tips zijn welkom!

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: 3 weken thailand, welke hoogtepunten?

#2 Bericht door Jim » woensdag 23 november 2011, 19:20

bangkok (1 a 2 dagen) - chiang mai (4 a 5 dagen) - samui (en phagnan voor de fmp) - phuket (dag of 5 chillen op 't strand) - bangkok (1 a 2 dagen shoppen en weer naar huis).

al de cultuur en strand die je wil ;)

ik zou wel lekker vliegen, want 't is goedkoop, snel en veiliger dan met de bus.
Laatst gewijzigd door Jim op donderdag 24 november 2011, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door nbreeker » donderdag 24 november 2011, 06:49

li-an schreef:Ik ga volgende week vrijdag 3 weken alleen backpacken in Thailand. Ik wil in deze reis wat mooie cultuur en wat mooie stranden zien. Het enige wat vaststaat waar ik heen wil is de fullmoon party 10 dec in ko pha-ngan. Heeft iemand tips of een reisschema hoe ik het beste mijn reis kan vervullen? Is het verstandig alleen in het zuiden te blijven omdat 3 weken nogal kort is? Ik wil het liefst geen binnenlandse vluchten nemen..
alle tips zijn welkom!
Sorry ik las het verkeerd " 3 weken lang een hoogtepunt " maar achteraf gezien stond dat er niet :giggle3:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » donderdag 24 november 2011, 07:28

Dus je wilt geen binnenlandse vluchten en hebt 'maar' drie weken. Dan het snelst in deze volgorde....

- particuliere auto huren of een met chauffeur, duur....
- bus, de Thai stapt er in, mijn familie heeft het er tot nu toe levend en in gezondheid afgebracht...
- trein, als het rijdt maar het water is al aardig aan het zakken...bij mij nog vertragingen.
- motor huren maar die moet je weer ergens afleveren...
- of rugzak op en "de paden op, de lanen in..." maar dat redt je niet qua tijd.

De trein is een goeie optie, ook qua budget. Maar die stopt niet aan de aanlegplaats van de boot naar een eiland. Heb je een goeie gids, bijvoorbeeld de Lonely Planet ?

li-an
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door li-an » donderdag 24 november 2011, 14:20

Jim schreef:bangkok (1 a 2 dagen) - chiang mai (4 a 5 dagen) - samui (en phagnan voor de fmp) - phuket (dag of 5 chillen op 't strand) - bangkok (1 a 2 dagen shoppen en weer naar huis).

ik zou wel lekker vliegen, want 't is goedkoop, snel en veiliger dan met de bus.
Klinkt goed! dit is idd wel een reisschema die ik zou aanhouden.. heb de plekken opgezocht en lijken me allemaal erg tof, bedankt!

li-an
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door li-an » donderdag 24 november 2011, 14:22

prajak schreef:Dus je wilt geen binnenlandse vluchten en hebt 'maar' drie weken. Dan het snelst in deze volgorde....

- bus, de Thai stapt er in, mijn familie heeft het er tot nu toe levend en in gezondheid afgebracht...
- trein, als het rijdt maar het water is al aardig aan het zakken...bij mij nog vertragingen.

De trein is een goeie optie, ook qua budget. Maar die stopt niet aan de aanlegplaats van de boot naar een eiland. Heb je een goeie gids, bijvoorbeeld de Lonely Planet ?
Bedankt! Lonely planet heb ik inderdaad. Ik denk dat inderdaad de trein en bussen mijn vervoersmiddel worden. Zijn binnenlandse vluchten echt zo goedkoop dan? hoe duur is dat gemiddeld? en is dat ook makkelijk daar ter plekke te boeken of moet dat van te voren al gedaan worden?

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door SiamTon » zaterdag 26 november 2011, 08:28

li-an schreef:
prajak schreef:Dus je wilt geen binnenlandse vluchten en hebt 'maar' drie weken. Dan het snelst in deze volgorde....

Bedankt! Lonely planet heb ik inderdaad. Ik denk dat inderdaad de trein en bussen mijn vervoersmiddel worden. Zijn binnenlandse vluchten echt zo goedkoop dan? hoe duur is dat gemiddeld? en is dat ook makkelijk daar ter plekke te boeken of moet dat van te voren al gedaan worden?
Voor binnenlandse vluchten is ter plekke boeken goedkoper. Kijk op internet. Thai Airways heeft een goed binnenlands netwerk. Er zijn ook diverse prijsvechters aktief, zoals Nok Air b.v.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

facebreaker
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door facebreaker » zaterdag 24 maart 2012, 19:26

li-an schreef:
Jim schreef:bangkok (1 a 2 dagen) - chiang mai (4 a 5 dagen) - samui (en phagnan voor de fmp) - phuket (dag of 5 chillen op 't strand) - bangkok (1 a 2 dagen shoppen en weer naar huis).

Klinkt goed! dit is idd wel een reisschema die ik zou aanhouden.. heb de plekken opgezocht en lijken me allemaal erg tof, bedankt!

deze is idd super hoor!
lijkt me zelf ook wel wat!
zou zoveel mogelijk met de trein doen, dit is altijd fun!

printen44
Expat
Expat

#9 Bericht door printen44 » zondag 25 maart 2012, 03:47

Facebreaker is waarschijnlijk uit zijn winterslaap ontwaakt. De topicschrijfster is al lang en breed weer terug in Nederland. [$) [$) [$)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”