Wateroverlast in Bangkok

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid

Re: Wateroverlast in Bangkok

#166 Bericht door Mart » zondag 20 november 2011, 05:32

joepattaya schreef:
Mart schreef:
prajak schreef: Heeft iemand een naam voor die verf ?
Dank.
Ik stuur je morgen wel een echt advies
Stuur dat dan niet per PB, want daar kunnen we allemaal van leren.
Het is niet iedereen bekend dat ik een bouwkundige ben, maar ik wil best aan het verzoek voldoen.

In de afgelopen jaren heb ik enige panden gerenoveerd. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat men vrijwel direct na het stukadoren de wanden "even " direct van een verflaag voorziet.
Meestal is de kwaliteit van de verf ( lees latex ) zeer matig, met gevolg dat de verf aan de onderzijden van de muren na enige tijd al "zwart" vertoont.
Het kan zijn dat de oorzaak is, optrekkend vocht, maar meestal is de oorzaak dat men te vroeg de verflaag heeft aangebracht, terwijl de muur nog niet droog was.

Ook het overschilderen levert vaak "blazen" op, doordat de verschillende verfsoorten elkaar niet goed verdragen.

Nu naar muren die gedeeltelijk een bepaalde periode onderwater hebben gestaan.
De beste oplossing - zoals reeds beschreven - is de oude verflaag verwijderen. Vaak kan een plamuurmes en een staalborstel goede hulpmiddelen zijn.
Echter mijn voorkeur gaat uit naar een hoge druk reiniger.

Zodra de verflaag verwijderd is, enige weken wachten.

Hierna controleren of de onderkant van de muur droog is. Vloeipapier ( Rizzla of dergelijke ) is een goed hulpmiddel.
Dan een contact primer aanbrengen.

TOA Acrylic Contact Primer
http://www.toagroup.com/en/prdct/prd_dtl.aspx?param=162

Na twee dagen kan dan de muur geverfd worden, met bv

http://www.toagroup.com/en/prdct/prd_dtl.aspx?param=151 -
Ofschoon iets duurder geef ik de voorkeur aan " exterior kwaliteit "

Zowel de primer als de latex kunnen met een "roller" worden aangebracht. De roller kan met water schoon worden gemaakt.

Aangezien ik geen ervaring heb met "Beger" , hierbij de website:
http://www.thailand-innovativecompanies ... e=20111003

Meer weten ? vragen staat vrij.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#167 Bericht door prajak » zondag 20 november 2011, 07:30

Dank, goede voorlichting.

De vraag is dan, wat ga je doen als de buren niets doen van dit advies. Als het een dubbele muur is blijft er achter een natte spouw zitten. Bij een enkele muur kan bij de buren schimmel optreden en naar jou komen. Het zal dus een lastige klus worden tenzij de buren willen meewerken.

Nou, de 5 k van tante Pollewop zijn nu r-u-i-m op. Dan de deuren, stel 5, wat kost een geperste deur ?

Mart
Erelid
Erelid

#168 Bericht door Mart » zondag 20 november 2011, 08:41

Prajak,

In principe zijn scheidingsmuren enkel steen, met aan beide zijde een dikke specielaag.
Spouwmuren worden hier zelden toegepast.
Schimmel, zodra de muur droog is, is de kans op schimmel nihil. Bovendien de "primer" is tevens schimmel dodend.

Over die 5 K is het laatste woord nog niet gesproken, ik ben van mening dat er ook nog wel andere toezeggingen komen, bovendien is de PM echt niet de enige die het voor het zeggen heeft.

Deuren, ik neem aan dat je bedoel de standaard deuren die in Thaise huizen worden toegepast.
Dwz een houten frame, met aan beide zijde een laag triplex en gevuld met een soort roosterwerk, die kosten ca 600 B.

Sloten en scharnieren kunnen uiteraard wederom worden gebruikt. Het is echter raadzaam om ook hier enige wachttijd aan te houden, zodat de kozijnen ook droog zijn.

Het probleem zal zijn om een vakman te vinden, die tevens over gereedschap beschikt.

Mart
Erelid
Erelid

#169 Bericht door Mart » zondag 20 november 2011, 09:00

Gelezen:

At the negotiation, the residents were told that, besides the additional Bt5,000 compensation to be paid to the first batch of affected residents by the end of November, those whose houses were partially damaged would get up to Bt20,000 assistance and those whose houses had been more badly affected would get Bt30,000.

http://www.nationmultimedia.com/nationa ... 70231.html

Ben
Expat
Expat

#170 Bericht door Ben » zondag 20 november 2011, 10:44

Mart schreef:Gelezen:

At the negotiation, the residents were told that, besides the additional Bt5,000 compensation to be paid to the first batch of affected residents by the end of November, those whose houses were partially damaged would get up to Bt20,000 assistance and those whose houses had been more badly affected would get Bt30,000.

http://www.nationmultimedia.com/nationa ... 70231.html
Ik neem aan dat ze ergens een plantage met geldbomen hebben staan.

Mart
Erelid
Erelid

#171 Bericht door Mart » zondag 20 november 2011, 11:07

Geldboom
Je hebt er vast wel eens over gedroomd: een geldboom in je tuin. Als dat zou kunnen... Misschien voel je ‘m al aankomen: nu kan het! :clap: :clap: :clap:

http://www.bloemist.nl/meer_dan_bloemen ... /geldboom/

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#172 Bericht door prajak » zondag 20 november 2011, 15:49

"...Het probleem zal zijn om een vakman te vinden, die tevens over gereedschap beschikt..."

Ja, de familie is door de bocht. Ik heb dame uitgebreid verteld van het advies dat Mart heeft uitgebracht en het werd nog aangenomen ook. Maar ik heb wel moeten beloven met mijn gereedschap naar BKK te komen want de 'naay chaang' blijkt slechts te beschikken over 'pongele', als ik dat woord mag gebruiken om zijn gereedschap aan te duiden....rommel dus. Daar moet ik dus op af met mijn spullen en ze heel zien te houden en als het niet te dicht bij de grond is kan ik er nog wat uitrichten ook. Als er stroom is......

Deze week gaan we lysol zoeken. Ik heb met moeite mijn vrouw uitgelegd wat dat is maar verder dan Dettol kwam ze niet....al kent ze nu het Thaise woord voor schimmel en dan bedoelen we NIET het paard van snieklaas. Ik hoor al, het huis stinkt als een riool. Stilstaand water rot.

Einde week is denken ze de woning vrij van water. Dan gaat de schoonmaakklus beginnen. Ik heb mijn vrouw verteld dat de ouwelui maar even weg moeten blijven en dat de luchten niet gezond zijn voor een kind van 12 dus ze gaat alleen en laat mij achter met die hummel. Dat betekent dat ik des morgens om 06.30 uur rijst moet gaan koken en een gebakken ei met bacon maken....dat laatste lukt een ouwe vrijgezel nog wel.... Ja, het leven is lijden.

Wat er ook door is: dat in het huis, begane grond alleen, een afneembaar plafond wordt gemaakt in een van de kamers en op 2 m hoogte. Het water kwam tot 1.50 m in huis, bijna 2 m in de straat. Dat zal ik zelf aanleggen en heb nu onderdelen, zes dragers, laten maken die aan de muur komen op 2 m hoogte zodat men daar een ijzeren buis, vierkant, 3 cm vierkant, kan leggen opdat daar bedframes kunnen liggen en daarop matrassen, TV, ander huisraad, katoen, kleren en wat dies meer zij. Ik zal daar tzt foto's van maken.

Gaat weer geld kosten.........

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#173 Bericht door Harm » zondag 20 november 2011, 19:19

prajak schreef:"...Het probleem zal zijn om een vakman te vinden, die tevens over gereedschap beschikt..."

Ja, de familie is door de bocht. Ik heb dame uitgebreid verteld van het advies dat Mart heeft uitgebracht en het werd nog aangenomen ook. Maar ik heb wel moeten beloven met mijn gereedschap naar BKK te komen want de 'naay chaang' blijkt slechts te beschikken over 'pongele', als ik dat woord mag gebruiken om zijn gereedschap aan te duiden....rommel dus. Daar moet ik dus op af met mijn spullen en ze heel zien te houden en als het niet te dicht bij de grond is kan ik er nog wat uitrichten ook. Als er stroom is......

Deze week gaan we lysol zoeken. Ik heb met moeite mijn vrouw uitgelegd wat dat is maar verder dan Dettol kwam ze niet....al kent ze nu het Thaise woord voor schimmel en dan bedoelen we NIET het paard van snieklaas. Ik hoor al, het huis stinkt als een riool. Stilstaand water rot.

Einde week is denken ze de woning vrij van water. Dan gaat de schoonmaakklus beginnen. Ik heb mijn vrouw verteld dat de ouwelui maar even weg moeten blijven en dat de luchten niet gezond zijn voor een kind van 12 dus ze gaat alleen en laat mij achter met die hummel. Dat betekent dat ik des morgens om 06.30 uur rijst moet gaan koken en een gebakken ei met bacon maken....dat laatste lukt een ouwe vrijgezel nog wel.... Ja, het leven is lijden.

Wat er ook door is: dat in het huis, begane grond alleen, een afneembaar plafond wordt gemaakt in een van de kamers en op 2 m hoogte. Het water kwam tot 1.50 m in huis, bijna 2 m in de straat. Dat zal ik zelf aanleggen en heb nu onderdelen, zes dragers, laten maken die aan de muur komen op 2 m hoogte zodat men daar een ijzeren buis, vierkant, 3 cm vierkant, kan leggen opdat daar bedframes kunnen liggen en daarop matrassen, TV, ander huisraad, katoen, kleren en wat dies meer zij. Ik zal daar tzt foto's van maken.

Gaat weer geld kosten.........
Dat wist je toch, als een dame jou aan de haak slaat in LOS dan krijg je haar familie er """"gratis""""" bij
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#174 Bericht door prajak » maandag 21 november 2011, 05:12

Part of life, Harm. Geld moet rollen, kun je ook zeggen.... Ik kan het meenemen in de kist maar wormen houden niet zo van creditcards.....het verteert zo langzaam...

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#175 Bericht door elst99 » maandag 21 november 2011, 07:49

Ach je moet maar zo denken, ze heeft jou een paar keer uit de shit geholpen en nu ben jij aan de beurt!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#176 Bericht door prajak » maandag 21 november 2011, 16:29

Elst, er is geen betere !

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#177 Bericht door vleespet » maandag 21 november 2011, 17:02

prajak schreef:Elst, er is geen betere !
Ach in feite zijn ze allemaal hetzelfde,vrouwen lijken nog het meest op een overal:pijpen te kort en mouwen te lang.

;) :Whistle:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#178 Bericht door prajak » maandag 21 november 2011, 17:08

Vleespet, wij roken niet.

Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#179 Bericht door Meritus » dinsdag 22 november 2011, 09:38

vergeet maar niet hem Tom Manders te laten zien ...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P5gFgqdkJzk[/youtube]

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#180 Bericht door nbreeker » dinsdag 22 november 2011, 09:47

vleespet schreef:
prajak schreef:Elst, er is geen betere !
Ach in feite zijn ze allemaal hetzelfde,vrouwen lijken nog het meest op een overal:pijpen te kort en mouwen te lang.

;) :Whistle:
Beetje lullige opmerking vleespet,had van iemand anders kunnen komen niet van jou. :happyno:
Maar ja vanachter een pseudoniem kan je alles zeggen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”