Plaats in Bangkok

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Plaats in Bangkok

#1 Bericht door frans49 » zaterdag 12 november 2011, 03:02

Ik ben een beetje in verwarring.
Ik vond een hotel (All Seasons Bangkok Hua Mark)
Op het volgende adres
5 Soi Ramkamhaeng 15
Ramkamhaeng Road
Huamark
10240 BANGKOK

Nou ik natuurlijk kijken op Google Earth.
Vind ik, op loopafstand, een treinstation van de airportlink.
Verder zoekend vind ik eigenlijk TWEE stations die hetzelfde heten.
Hua Mak, Bang Kap.
Nou is het mij niet duidelijk.
Als ik op het vliegveld aankom, en ik neem de trein, waar stap ik dan uit voor
Soi Ramkamhaeng 15 Ramkamhaeng Road?
Voor meer info, vlakbij Nawasri Nursing Home Hospital.

Hoe kom ik er eigenlijk achter hoe ik " Ramkamhaeng Road " in het Thais uitspreek.
Makkelijk voor de taxi. :mrgreen:
Als ik geen trein kan nemen want ik neem veel liever de trein. :giggle2:
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Plaats in Bangkok

#2 Bericht door pong » zaterdag 12 november 2011, 04:57

dat krijg je ervan als mensen zelf tr-agent willen gaan spelen. Je hebt het misgezien-toevallig kom ik -als ik in BKK ben=nu niet- erg regelmatig in die buurt. Staat NIET dichtby geen van 2. Bovendien-als je zo'n HTL kan bekostigen, kan je ook een taxi bekostigen-veel easier. Bedenk dat geen Thai meer als 100 mtr loopt-en je moet een enorme snelweg oversteken, kortom; er is geen looppad. Vanaf HuaMark is het zeker 4-5 km-met een nodige flinke omweg, ook weer hoe de wegen lopen en de afslagverboden.
Basic Hotel NASA Vegas staat precies naast de ARL-RamKHaeng-1 toren met HTL-de andere met condo/long term rent, HTL is rond de 6/700 THB, de rail loopt er precies tussen (ze waren op toegeeigende grond gebouwd-is nog een hele rel bij de raillink bouw geweest)maar krijgt de laatste tijd steeds slechtere recensies.
Je moet geen Thai spreken als je dat niet kan-geeft enkel verwarring- je moet het PRINTEN of SCHRIJVEN-in Thai. Bij de ARL-kaartjes enkel de juiste knop indrukken (eerst kiezen welke taal).
Echt-die zucht naar taxi vermijden brengt je enkel in veel meer troubles-en juist op de airport is het een fluitje van 1 satang.
Dat andere is Bangkapi (zeg: iets als bangkap IE (hoge toon=dat gore varkensferment). Staat nu bijna onder water.
RKH is een enorm groot gebied-met 100en zij-sois, waar een enorme Univ. is gevestigd en in normale tijden enorme traffic jams. Wel goedkoop in eten, kopen en 2e hands ramsj, vanwege de studenten. ER is ook een erg groot stadion=HUa Mark.

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door frans49 » zaterdag 12 november 2011, 05:37

Allereerst DANK voor je antwoordt.
Een paar opmerkingen in je quote

pong schreef:dat krijg je ervan als mensen zelf tr-agent willen gaan spelen.
Tja, ik reis zes maanden per jaar. En dan ga je echt wel zelf voor reisagent spelen.
Je hebt het misgezien-toevallig kom ik -als ik in BKK ben=nu niet- erg regelmatig in die buurt. Staat NIET dichtby geen van 2. Bovendien-als je zo'n HTL kan bekostigen, kan je ook een taxi bekostigen-veel easier.
Mijn voorkeur voor een trein boven een taxi heeft niets met geld te maken maar alles omdat ik een enorme voorstander ben van OV.

Basic Hotel NASA Vegas staat precies naast de ARL-RamKHaeng-1 toren met HTL-de andere met condo/long term rent, HTL is rond de 6/700 THB, de rail loopt er precies tussen (ze waren op toegeeigende grond gebouwd-is nog een hele rel bij de raillink bouw geweest)maar krijgt de laatste tijd steeds slechtere recensies.
Dit hotel ben ik ook tegengekomen en ook de recenties gezien daarom bedenkingen tegendat hotel.
Je moet geen Thai spreken als je dat niet kan-geeft enkel verwarring- je moet het PRINTEN of SCHRIJVEN-in Thai. Bij de ARL-kaartjes enkel de juiste knop indrukken (eerst kiezen welke taal).
Tot nu toe heb ik 100den keren gebruik gemaakt van taxis en met mijn steenkolen thai nog nooit problemen gehad.
Echt-die zucht naar taxi vermijden brengt je enkel in veel meer troubles-en juist op de airport is het een fluitje van 1 satang.
Dus nogmaals het nemen van een taxi is makkelijk maar niet zo leuk.
Dat andere is Bangkapi (zeg: iets als bangkap IE (hoge toon=dat gore varkensferment). Staat nu bijna onder water.
RKH is een enorm groot gebied-met 100en zij-sois, waar een enorme Univ. is gevestigd en in normale tijden enorme traffic jams. Wel goedkoop in eten, kopen en 2e hands ramsj, vanwege de studenten. ER is ook een erg groot stadion=HUa Mark.

Verder wordt toch je reactie op prijs gesteld.
Ik denk er inmiddels achter te zijn dat de treinsymbolen op Google Earth NIET correct zjn weergegeven.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door michaleo » zaterdag 12 november 2011, 10:31

frans49 schreef:Mijn voorkeur voor een trein boven een taxi heeft niets met geld te maken maar alles omdat ik een enorme voorstander ben van OV.
Dat vind ik ook.
De trein of een bus is veel interessanter dan een taxi.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”