Wateroverlast 2011-en de gevolgen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid

Wateroverlast 2011-en de gevolgen

#1 Bericht door Mart » zondag 06 november 2011, 05:19

Wie zal dat,..... kan dat, ..... wil dat ....... betalen.

http://www.bangkokpost.com/news/local/2 ... profiteers
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Wateroverlast 2011-en de gevolgen

#2 Bericht door prajak » zondag 06 november 2011, 06:54

Het is van alle tijden dat men nooddruftigen een poot uittrekt en het gebeurt dus ook hier.

Voedsel- en kledingpakketten van de grote tsunami werden op markten aangeboden; in Birma werd de wisselkoers aangepast om meer dollars te krijgen voor hulp, sorry, om in de kontzakken te stoppen. Nu verhoogt men de prijzen voor mensen die vaak alles in huis kwijt zijn en middelen nodig hebben om het vege lijf te redden. En geloof de maatregelen maar niet; ze zullen een enkele grofjanus aanpakken die het te bont maakt, sorry, die niet de juiste personen betaalt, en de rest gaat vrijuit.

Straks, als het water weg is, over een maand of meer, komt er een run op koelkasten en matrassen want bij velen en ook bij mijn schoonfamilie staat dat allemaal onder water en ligt het weg te rotten.

Vraagje voor techneuten: als de koelkast verzopen is, is die electromotor te drogen en weer aan de praat te krijgen ? Als het koelsysteem intact is, loopt dat ding dan weer ?

paul4
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door paul4 » zondag 06 november 2011, 10:18

prajak schreef:Het is van alle tijden dat men nooddruftigen een poot uittrekt en het gebeurt dus ook hier.

Voedsel- en kledingpakketten van de grote tsunami werden op markten aangeboden; in Birma werd de wisselkoers aangepast om meer dollars te krijgen voor hulp, sorry, om in de kontzakken te stoppen. Nu verhoogt men de prijzen voor mensen die vaak alles in huis kwijt zijn en middelen nodig hebben om het vege lijf te redden. En geloof de maatregelen maar niet; ze zullen een enkele grofjanus aanpakken die het te bont maakt, sorry, die niet de juiste personen betaalt, en de rest gaat vrijuit.

Straks, als het water weg is, over een maand of meer, komt er een run op koelkasten en matrassen want bij velen en ook bij mijn schoonfamilie staat dat allemaal onder water en ligt het weg te rotten.

Vraagje voor techneuten: als de koelkast verzopen is, is die electromotor te drogen en weer aan de praat te krijgen ? Als het koelsysteem intact is, loopt dat ding dan weer ?
volgens mij wel als die goed gedroogd is. het is namelijk een gesloten systeem, dus kan er geen water inkomen, dus proberen maar.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Jim » zondag 06 november 2011, 11:52

er is tegenwoordig ook een flood van wateroverlast topics :P
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Edje
Expat
Expat

#5 Bericht door Edje » zondag 06 november 2011, 12:51

paul4 schreef:
prajak schreef:Het is van alle tijden dat men nooddruftigen een poot uittrekt en het gebeurt dus ook hier.

volgens mij wel als die goed gedroogd is. het is namelijk een gesloten systeem, dus kan er geen water inkomen, dus proberen maar.
Er zit aan de buitenkant van de compressor (motor) een start relais. Deze komt dus wel in contact met het water en werkt dan absoluut niet meer. Hoor door blijft de startwikkeling ook constant in werking hetgeen funest is voor de compressor. Dit uiteraard alleen als de stekker niet was uit getrokken vóór het water kwam.
Groetjes; Edje

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » zondag 06 november 2011, 16:00

Dank voor de tips. Ik zal de familie berichten de koelkast niet direct weg te gooien, vooral omdat ik al voel aankomen wie de nieuwe gaat dokken.....

Maar hun matrassen zijn nu verrot en de houten bedframes ook, voor zover aanwezig. Dus wordt er al gepraat over ijzeren bedframes en nieuwe matrassen.

En ik heb hardop durven praten over de volgende overstroming en de maatregelen die ik in dat huis wil voorstellen en betalen: 2 m hoge stalen schragen of een andere constructie uit een bouwmarkt waardoor men straks het spul 2 m hoog kan opbergen (het is een woning op de begane grond, er is geen verdiep).

En wat is het gortdroge antwoord ? ER KOMT GEEN OVERSTROMING MEER HIERNA.

Dan denk ik, mens, je moest eens weten.... Alle straks te nemen maatregelen zijn alleen bestemd om de Jappen en de hotemetoten watervrij te houden. De arme sloebers kunnen echt wel natte voetjes krijgen....

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”