WAARSCHUWING; van BKK ri. zuiden en westen!

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

WAARSCHUWING; van BKK ri. zuiden en westen!

#1 Bericht door pong » zaterdag 05 november 2011, 04:01

Het lijkt me nu-na vanmorgen vele fora and kranten online te hebben bekeken, dit hier te melden:
Er zijn 3 grote wegen die van BKK naar zuid en west leiden. de 2 noordelijke daarvan staan voor een flink deel zo onder water, dat autos, taxis en ook nog bussen er niet door kunnen.
De meest duidelijke (=direct ri HHin etc) heet RamII. De SaiThai BUSterminal is voor de time being hierheen verplaatst (staat normaal aan de meest noordelijke van die 3 wegen), bij HOLLAND Beer Garden.
In dit deel van BKK/west is een enorme flood-watermassa die naar zee moet. Er zijn daar vrijwel geen natuurlijke of andere dijken/sluizen etc die dat tegenhouden. De FROC heeft besloten het maar natures gang te laten en dus valt te verwachten dat deze grote weg in een dag of wat ook onder komt-wat effectief betekent dat verkeer over road vanaf BKK een enorme omweg via Supanburi zou moeten nemen. tenzij de noordelijke weg tegendie tijd zoveel dry is, dat het lange viaduct erboven weer bereikbaar/begaanbaar is (incl de uiteinden=zwakke punten).

dutch
Expat
Expat

Re: WAARSCHUWING; van BKK ri. zuiden en westen!

#2 Bericht door dutch » zaterdag 05 november 2011, 04:10

pong schreef:Het lijkt me nu-na vanmorgen vele fora and kranten online te hebben bekeken, dit hier te melden:
Er zijn 3 grote wegen die van BKK naar zuid en west leiden. de 2 noordelijke daarvan staan voor een flink deel zo onder water, dat autos, taxis en ook nog bussen er niet door kunnen.
De meest duidelijke (=direct ri HHin etc) heet RamII. De SaiThai BUSterminal is voor de time being hierheen verplaatst (staat normaal aan de meest noordelijke van die 3 wegen), bij HOLLAND Beer Garden.
In dit deel van BKK/west is een enorme flood-watermassa die naar zee moet. Er zijn daar vrijwel geen natuurlijke of andere dijken/sluizen etc die dat tegenhouden. De FROC heeft besloten het maar natures gang te laten en dus valt te verwachten dat deze grote weg in een dag of wat ook onder komt-wat effectief betekent dat verkeer over road vanaf BKK een enorme omweg via Supanburi zou moeten nemen. tenzij de noordelijke weg tegendie tijd zoveel dry is, dat het lange viaduct erboven weer bereikbaar/begaanbaar is (incl de uiteinden=zwakke punten).
Werd eergisteren al op de TV (PBS tv) voor gewaarschuwd.
De PBS zendt engels-talig "flood news" uit.Elke dag van ca. 20.30 tot 21.00 uur.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

jumbo
Expat
Expat

#3 Bericht door jumbo » zaterdag 05 november 2011, 06:07

dutch schreef:
pong schreef:Het lijkt me nu-na vanmorgen vele fora and kranten online te hebben bekeken, dit hier te melden:
Werd eergisteren al op de TV (PBS tv) voor gewaarschuwd.
De PBS zendt engels-talig "flood news" uit.Elke dag van ca. 20.30 tot 21.00 uur.
Je kan overigens met de Highway linksom Bangkok vanaf het vliegveld naar Hua Hin rijden, pak weg vanaf Ram Intra al... en dan is er de verbinding met Highway 1 naar Saraburi/Korat

geen enkel probleem dus

Welke zender (nr.) en satelliet is dat Dutch?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat

#4 Bericht door dutch » zaterdag 05 november 2011, 07:19

UBC Kanaal 6
Ze noemen het "Worst Flood".
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » zaterdag 05 november 2011, 17:41

Bij mijn dame thuis in west BKK staat het water nu 2 m hoog in huis. Haar pa en ma zijn eerst ondergebracht bij vrienden in de buurt op een verdieping met het toilet beneden...maar daar staat nu ook water en men is gevluicht naar Kanchanaburi, mensen van tegen de 80 waarvan opa incontinent.....

Ik zou ze graag naar NK willen halen maar waar vind ik een particuliere taxibus met een chemisch toilet.... want echt, opa pl... en p.... de zaak onder..... laat ze maar komen als het kan.

Ik heb nu al stiefkleinzoon Nongnaay van dame Kai in huis, hij is 12. Een joch dat gewend is met anderen de matras te delen, alleen een matras op de grond, en die presteert het om vier keer per nacht uit bed te flikkeren, op de grond, en in de morgen te klagen dat hij blauwe plekken heeft opgelopen.... 12 jaar en maar 30 kilo magerte. Hij eet zich bij mij gelukkig ongans....thuis krijgt hij die verrekte noedelsoep waarin je met een loep iets groens kunt vinden en dat zijn dan de pitamientjes...... Dus die ouwetjes kunnen er nog wel bij.

Voordeel is dan dat ik mijn vrouw weer bij mij in bed krijg want die slaapt nu naast stiefkleinzoon om te voorkomen dat hij huilend wakker wordt en uit bed flikkert. We hebben al een extra ding gekocht, ik weet niet hoe dat heet, een soort kussen van een meter lang in een katoenen huls, om naast hem te leggen.

Ik slaap dus alleen met zo een ding naast me, we hebben het lachend al mijn mia noi genoemd.... Tja, er blijft weinig over op heden........

Dus blijf ik bij onderstaand verhaal.......

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door pong » maandag 07 november 2011, 04:13

Jumbo: de altern route belandt je dan toch in de watermassa rondom Nakorn Pathom. Nogmaals; het is NU nog niet zover-maar dit is een zaak van dagen-uren.
Prajak: las hedenochtend (je sign over de Roderikken) dat -echt waar!- nu ook de soi waar het stuplje van krabbetje Geluk staat (ergens opzij van Ram Indira)- de eerste tekenen van de flood gekomen zijn: water dat uit het riool omhoogkomt. Dus: lekker puh!@ kan ze met haar sjieke Burberry laarsjes door d'r eigen kak baggeren in huis, als het gaat zoals mijn wraakzuchtige geest gaarne zou wensen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » maandag 07 november 2011, 04:46

Tante Pollewop verhuist heus wel tijdig naar een hut op palen......ze heeft poen genoeg. De armen kunnen dat niet en zitten letterlijk in de shitzooi.......

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”