Haalbaarheid reis ivm water overlast

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RuudThai
Expat
Expat

Re: Haalbaarheid reis ivm water overlast

#16 Bericht door RuudThai » woensdag 26 oktober 2011, 06:05

Pieter schreef:nog 16 dagen oh dan staat Swampie airport ook onder water

(eeuwige optimist )

Pieter
Nee-eeee, premier YSmuts weet ZEKER van niet..... :happyno: :

PM: Froc to remain at Don Mueang

Published: 26/10/2011 at 11:24 AM Bangkok Post
Online news: http://www.bangkokpost.com/breakingnews ... don-mueang

The government's Flood Relief Operations Centre (Froc) will continue to operate from Don Mueang airport although the area has been flooded, Prime Minister Yingluck Shinawatra said on Wednesday.

Accommodation....blablabla....

She was confident Suvarnabhumi airport would be safe from flooding.
[|( :mrgreen:

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door Pieter » woensdag 26 oktober 2011, 07:14

en ja je kunt wel komen maar bij calamiteiten is het dan toch wel sneu dat:

mocht je ziek worden in Bangkok dan de meeste doktors in Thailand niet de geest van b.v. artsen zonder grenzen hebben

dus die zitten al lang ergens hoog en droog.

Dat is dan jammer, gewoon niet ziek worden dus

(bron hoge overheids oom van m'n vrouw en geloof me dat het waarschijnlijk nog waar is ook)

de meeste Thais doen trouwens tot zekere (water)hoogte hun best en zijn heel behulpzaam net als altijd

de wokkies onder de thais (en dat zijn niet degene die alles kwijt zijn geloof me maar)
zijn begonnen massaal onbewaakte huizen leeg te roven.

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#18 Bericht door Manuel » woensdag 26 oktober 2011, 08:45

Pieter, wel heel negatief en in zekere zin ook erg kortzichtig. Je schrijft alsof Thailand de oceaan ingeschoven wordt.
Met een aangepast reisschema is Thailand nog steeds het perfekte vakantieland.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Pieter » woensdag 26 oktober 2011, 08:53

Tuurlijk totdat je echt iets krijgt

iedereen heeft zijn mond altijd vol van de goede medische voorzieningen

Ikzelf houdt het er op dat eigenlijk dat alleen in Bangkok te koop is

Ooit een kollega van uit het Rayong ziekenhuis direct naar Bangkok gereden
Als ik dat niet had gedaan nou ik weet het niet

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door prajak » woensdag 26 oktober 2011, 16:38

Als S-puum nat wordt dan landt men ergens anders. U Tapao bijvoorbeeld, of Phuket of C-Mai of Udon. Maar ik denk U Tapao. En daarvandaan ligt het land open met alle mogelijkheden voor een aangepaste reis.

Rechtstreeks naar het noord-oosten, Khonkaen, Udon, de Mehkong. Loei en Nongbualamphu, vandaar naar C-Mai en C-rai.

Wat een negatief gedoe over artsen. In KK zit een Isan gezondheidscentrum, zowel van de universiteit als in een particulier ziekenhuis. C-mai en C-rai hebben uitstekende artsen, zelfs de overheidsziekenhuizen overal in het land hebben hoog opgeleide jonge artsen die alleen niet alles aankunnen. Bovendien kom je op vakantie, niet om ziek te worden.

Pieter, je zit er totaal naast. Buiten BKK zitten voldoende hoog opgeleide artsen voor welke kwaal dan ook. Verder: denk jij nu echt dat jij bij een hart/herseninfarct binnen 30 minuten in een ziekenhuis ligt ? Weet je dat zeker ? Ik weet zeker van niet. En daar zit je dan in een rolstoel hopeloos te wezen...... Nee, als ik dat krijg duurt het meer dan 3 uur voordat ik in KK Rama ben. En dan ben ik de pijp uit.....en beter af.

Nee, gewoon komen. En een ander reisplan maken.

jumbo
Expat
Expat

#21 Bericht door jumbo » woensdag 26 oktober 2011, 16:54

Manuel schreef:Pieter, wel heel negatief en in zekere zin ook erg kortzichtig. Je schrijft alsof Thailand de oceaan ingeschoven wordt.
Met een aangepast reisschema is Thailand nog steeds het perfekte vakantieland.
Helaas moet ik het weer eens zijn met een reactie....geheel tegen mijn zin en stijl in
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

RuudThai
Expat
Expat

#22 Bericht door RuudThai » donderdag 27 oktober 2011, 04:44

prajak schreef:Als S-puum nat wordt dan landt men ergens anders. U Tapao bijvoorbeeld, of Phuket of C-Mai of Udon. Maar ik denk U Tapao. En daarvandaan ligt het land open met alle mogelijkheden voor een aangepaste reis.
Toen de geelhemden 3 jaar geleden Suvarnabhumi en Don Muang bezetten werd er ook deels naar U Tapao uitgeweken wat tot een enorme chaos daar leidde. Dat kleine vliegveld kon de toevloed totaal niet aan qua faciliteiten. Je moet niet vergeten dat Suvarnabhumi vele honderden vluchten per dag verwerkt.
Ze zullen het moeten verdelen over inderdaad Phuket en Chiang Mai, die vliegvelden hebben nog een status als internationale luchthaven, andere niet.
Maar gelukkig is het nog niet zover en het is voor de toeristen te hopen dat het ook niet gebeurt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door prajak » donderdag 27 oktober 2011, 16:19

Udon heeft ook die status; alleen gaan de vluchten van Tiger van en naar S-pore nog niet van start maar de faciliteit is er al, dat wil zeggen: douane en immigraton police en uitgangen met 'domestic' en 'international'. Ja ja, het wordt nog eens wat in de Isan.....
.

joepattaya
Expat
Expat

#24 Bericht door joepattaya » woensdag 02 november 2011, 06:52

Naar het schijnt is de treinverbinding naar Chiang Mai weer "hersteld".
De trein doet er op dit moment naar schatting 10 uur over van BKK naar CNX, omdat op sommige trajecten langzaam gereden wordt en omdat er een omweg gemaakt wordt i.v.m. onbegaanbaarheid van een deel van het traject.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#25 Bericht door pong » woensdag 02 november 2011, 07:08

nou-zelfs als alles normaal is is 10 uur al te kort. Maak er maar 50% bij.
EN; lang niet alle normale treinen rijden-enkel de sprinters met enkel zitjes-die kunnen makkelijk keren, wat ze nu 2x moeten doen vanwege de omweg. Met een lok gaat dat lastiger.
Ben nu in KHorat en vernam dat de bussen weer gewoon de grote snelweg nemen-dus ik denk dat BKK-CMai net zo is.
Nu meer problems ri. Zuiden: treinen niet vanaf BKK en bus Sai Thai tijdelijk verplaatst naar Holland Beer HOuse-klein vleugje troost voor de NLers.
Hier in Khorat blijken er ook vele buslijnen langsheen BKK ri Zuid te zijn, zelfs naar Haad Yai en Phuket-die zijn al 3-4 dagen vooruit ''dem''=vol.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”