Gisteravond vernam ik een bericht dat in dat zelfde gebied werd gevreesd voor de dood van duizenden kuikens die in een broedmachine het levenslicht reeds hadden gezien, cq een dezer dagen uit het ei zullen kruipen.
Dit was aanleiding voor mij om een reddingsoperatie te ondernemen. Uiteraard waren in korte tijd enige lieden bereid om mee te gaan. In allerijl werden een aantal dozen verzameld.
Met twee pick up’s vertrokken wij. De neef van mijn vrouw wist precies waar we naar toe moesten. Aangezien ter plaatse het water niet hoger stond dan knie hoogte konden we met de auto’s het perceel bereiken. Allereerst werd de stroom verbinding bij de meter onderbroken. Gewapend met noodverlichting werden heel snel een kleine duizend eend en kip kuikens in dozen gedaan.
Hedenmorgen kwamen we aan in het dorp. Uiteraard stonden bij aankomst drops genoten klaar om enige kuikens in ontvangst te nemen. Zelf heb ik de ruimte en gelegenheid om kuikens op te nemen, want mijn vrouw en familie hebben een groot kippenhok gereed gemaakt. Rijst kaf en kuiken voer alsmede voldoende drinkbakken zijn aangevoerd.
Nu hebben we ca 300 kuikens.

Samen in een hoekje

Lekker in het zonnetje

Dat zijn de buren