Wateroverlast 2011 in Thailand - Update

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
eltoro53
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

Re: Wateroverlast 2011 in Thailand - Update

#286 Bericht door eltoro53 » zaterdag 29 oktober 2011, 15:17

Nou Mart noem je dat goed nieuws? lol
80 Baht de kilo?
Hier betalen we 33 cent en 5 baht voor een bosje.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#287 Bericht door prajak » zaterdag 29 oktober 2011, 15:35

Mijn dame komt steeds bozer terug van de markt. Dit is te duur, dat is te duur, het gaat om een losse baht per product of 10 baht per kilo, en hoewel ze het spul gewoon koopt (wat het kost dat kost het, het eten moet goed zijn, en die kilo's moeten er toch af...) stuit het haar tegen de borsten.

In Bangkok kost een ei 6 baht, zegt ze me met enorme verontwaardiging; hier 4 baht en dat wordt ook al duur gevonden. Tja, en toch eten we morgen salade met gekookt ei en heus, er gaat er geen een minder in dan anders. Vandaag de Tesco Lotus gezien; veel lege schappen, steeds meer lege schappen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#288 Bericht door prajak » zaterdag 29 oktober 2011, 17:42

Vanavond weer mijn dame aan de slag met mijn mobieltje ... ik heb een hoog saldo en zij niet. De ouwelui zien het water stijgen tot nabij de gemetselde muur en dat met angst en beven.....en mijn dame maakt zich zorgen en terecht want waar moeten die ouwetjes heen als de muren knallen...... Midden in de nacht is er niets anders dan een legervoertuig/vaartuig zoeken... ?? Maar ja, ik heb ze onderdak aangeboden doch men weet het beter....

Prettig gevolg is wel dat de kleinzoon van mijn dame nu weer hier is, 12 jaar, spring-in-het-veld, praatgraag, een hyperactieve wijsneus die de gastenkamer in bezit heeft genomen en de HELE DAG op TV cartoons zit te kijken en goedkope films van ene heer Bean en wat er meer aan hoogstaande cultuur te koop is in de winkeltjes hier. Wil niet gaan slapen; een teken dat het een gezond kind is, en mijn dame kruipt er dan maar naast tot 22 uur en soms valt ze zelf diep in slaap waardoor ik om 06 uur in de morgen twee mensen moet wakker maken in de gastenkamer...... C'est la vie.

Morgen zondag weer een nieuwe dag. Ik wens u allen het beste waaronder tenminste een droog huis.....

Gute Nacht, Freunde.....

Mart
Erelid
Erelid

#289 Bericht door Mart » maandag 31 oktober 2011, 04:33

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”