Stukje uit gratis krantje METRO van 20/10: het was een nr met veel trendy Asia-nieuws. Is niet heel specifiek Thai, maar vanwege de gevoeligheid die meestal de Thai vertoont als hij denkt dat de Buddha ontheiligt wordt: het is precies zoals het er staat. Of het enkel voor de mooi is en niet bedoeld om je mee te wassen weet ik niet. Wat googlen leverde wel op, dat er her en der in deze wereld die als brand new noviteit wordt getracht aan de man-vrouw te brengen.
Kies voor een originaal cdeautje: buddha van zeep
Zeepjes met een boodschap van Yvonne Lorang.
Lijkt me dat er weer een handige Sjinees is opgestaan die een gat in de markt heeft ontdekt.
Wat denken jullie dat de Thai hiervan denkt/ OOit ook al ergens in Thaild for sale gezien?
Nieuwe trend: Buddhazeep
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
-
- Expat
Re: Nieuwe trend: Buddhazeep
Geloof niet dat er enige kans is dat het hier officieel op de markt komt.
Mijn vrouw(een niet echt fanatieke Buddhiste) stoorde zich al aan het gebruik van Buddha beelden in etalages en zo (in Holland).
Mijn vrouw(een niet echt fanatieke Buddhiste) stoorde zich al aan het gebruik van Buddha beelden in etalages en zo (in Holland).
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- jumbo
- Expat
Nu nog een Bhudda zeep voor de intieme delen en dan is het hek van de dam en de wateroverlast vergeten...dutch schreef:Geloof niet dat er enige kans is dat het hier officieel op de markt komt.
Thai zijn notoire 'in hun straatje' denkers, past het daarin dan is alles 'mhai dai'..
Maar zelf verkopen ze de beelden naast Patpong en Walking Street en supermarkten en winkelcentra
Kopieren van deze 'image's' is eigenlijk ook verboden dus ik vraag me af of ze allemaal origineel zijn

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- joepattaya
- Expat
Net als in iedere vrije markt economie zijn mensen vatbaar voor noviteiten.
Het bekendste voorbeeld is de "green tea" rage, die vooral in Thailand hoge ogen gooide.
Het meest idiote daarvan waren tissues met green tea odeur en maandverband met green tea extract.
Het gebruik van Buddha afbeeldingen of überhaupt het gebruik van Buddha voor commerciële doeleinden moet volgens mij goedgekeurd worden door de Buddhist Association of Thailand. Zij willen natuurlijk een graantje meepikken van het succes.
Het bekendste voorbeeld is de "green tea" rage, die vooral in Thailand hoge ogen gooide.
Het meest idiote daarvan waren tissues met green tea odeur en maandverband met green tea extract.
Het gebruik van Buddha afbeeldingen of überhaupt het gebruik van Buddha voor commerciële doeleinden moet volgens mij goedgekeurd worden door de Buddhist Association of Thailand. Zij willen natuurlijk een graantje meepikken van het succes.
-
- Volwaardig lid
"... maandverband met green tea extract...."
Potdorie, Joep, je bent een man van de wereld hoor; overal verstand van, je steekt jouw neus toch maar overal in. Chapeau hoor.
Potdorie, Joep, je bent een man van de wereld hoor; overal verstand van, je steekt jouw neus toch maar overal in. Chapeau hoor.
- joepattaya
- Expat
Nou, van de Wereld wil ik niet zeggen.........en DAAR steek ik mijn neus niet in hoor.......verre van dat!prajak schreef:"... maandverband met green tea extract...."