Thailand lottery, up or down

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
travelalone
kenner
kenner

Thailand lottery, up or down

#1 Bericht door travelalone » zondag 16 oktober 2011, 05:43

In het verleden heb ik nog wel eens twintig bath gezet op het getal bestaande uit twee cijfers in de Thaise loterij.
Bij het noemen van dit cijfer kreeg ik ook altijd steevast de vraag of ik ook nog up en down wilde spelen.
Op mijn vraag wat dit up en down inhoud heb ik nooit een duidelijke uitleg kunnen krijgen.
Als ik vraag, stel ik speel op nummer 63 ook down. Op welke nummers win ik dan nog meer. Het antwoord is dan, oh difficult to explain. Wie het weet mag het zeggen.
Ik heb inmiddels diverse mensen gevraagd of zij mij dit uit konden leggen maar tot op heden nog steeds geen begrijpelijke uitleg gekregen.
Is er iemand op dit forum die mij dit wel op een simpele wijze kan uitleggen. B.v.d.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thailand lottery, up or down

#2 Bericht door prajak » zondag 16 oktober 2011, 06:38

Down betekent dat nog meer poen uit jouw knip verdwijnt, denk ik. En up betekent dan dat iemand meer/jouw poen in zijn zakken stopt, denk ik, doordenkend over down...

Ik koop een enkele keer loten van de Thaise loterij. Dat is altijd down voor mij...net als de Nederlandse Staatskloterij...

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door chelobechek » zondag 16 oktober 2011, 08:43

prajak schreef:Down betekent dat nog meer poen uit jouw knip verdwijnt, denk ik. En up betekent dan dat iemand meer/jouw poen in zijn zakken stopt, denk ik, doordenkend over down...
die is goed Prajak

doet me denken aan Suske en Wiske: kop of munt; kop ik win munt jij verliest :lol:

dutch
Expat
Expat

#4 Bericht door dutch » zondag 16 oktober 2011, 09:08

Ik meen me vaag te herinneren dat "down" zou betekenen dat een cijfer lager als het jouwe OOK prijs oplevert en "up" dat een cijfer hoger als het jouwe idem!?
Dit loopt zo bij de illegale loterij.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Duncan » zondag 16 oktober 2011, 10:05

Ik zal het mijn vrouwtje vanavond wel even vragen. Haar zus en haar zwager verkopen loten, die weten dat wel.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » zondag 16 oktober 2011, 16:21

Ja, het is de 16e vandaag. Ik heb het briefje uitgeprint en inderdaad, het is weer down....

joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#7 Bericht door joopuberda » maandag 17 oktober 2011, 04:14

ik weet het

up betekend de laatste 2 eindcijfers van de thaise LOTTO formulieren welke je voor 100 bath kunt kopen.
down is weer iets anders koop maar eens zo,n papier waar je alle winnende nummers kunt na zien dan zie je het volgende

12345678(het complete winnende lotto nummer dus jackpot) als de 2 laatste nummers van je lot kloppen win je niks

123 456
als je deze 3 eindcijfers op je lot hebt dan heb je ook prijs 1000 bath
789 543

12(dit is he winnende down nummer) en als je laatste 2 nummers van je lot dit hebben dan win je 2000 bath

travelalone
kenner
kenner

#8 Bericht door travelalone » maandag 17 oktober 2011, 05:32

joopuberda schreef:ik weet het

up betekend de laatste 2 eindcijfers van de thaise LOTTO formulieren welke je voor 100 bath kunt kopen.
down is weer iets anders koop maar eens zo,n papier waar je alle winnende nummers kunt na zien dan zie je het volgende

12345678(het complete winnende lotto nummer dus jackpot) als de 2 laatste nummers van je lot kloppen win je niks

123 456
als je deze 3 eindcijfers op je lot hebt dan heb je ook prijs 1000 bath
789 543

12(dit is he winnende down nummer) en als je laatste 2 nummers van je lot dit hebben dan win je 2000 bath
Joop, bedankt voor jouw antwoord.
Ik heb geprobeerd om het antwoord op internet te vinden maar tot nu toe geen duidelijke uitleg kunnen vinden.
Eindelijk na 1,5 jaar is het mij duidelijk.

joopuberda
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#9 Bericht door joopuberda » maandag 17 oktober 2011, 07:53

up or down heeft alleen maar te doen met de illegale lotto. destijds kon je inderdaad voor 5-10-20-50-100 bath een papiertje kopen waar jij 2 eindcijfers kon bepalen dan vroegen ze je BON of LAANG(up or down) toen was het trouwens legaal nu echter is het illegaal met dank aan de voormalige regering
(de geelhemden)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”