Reserveren Minivan
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Reserveren Minivan
Ik wil graag een minivan( 8p) reserveren voor de transfer van af het treinstation in Bangkok naar Koh Chang.
Omdat de treinen meestal te laat aankomen vraag ik me af hoe en bij wie ik dat het beste kan doen.
Het gaat om de trein uit Bua yai die al om 05.00 aan zou moeten komen
Twee jaar geleden werd er gezegd bij een bureautje in het station dat de minivan al weg was en dat we nog met de bus konden.
Dit werd een hele lange trip met veel stops, niet voor herhaling vatbaar.
Iemand tips?
Omdat de treinen meestal te laat aankomen vraag ik me af hoe en bij wie ik dat het beste kan doen.
Het gaat om de trein uit Bua yai die al om 05.00 aan zou moeten komen
Twee jaar geleden werd er gezegd bij een bureautje in het station dat de minivan al weg was en dat we nog met de bus konden.
Dit werd een hele lange trip met veel stops, niet voor herhaling vatbaar.
Iemand tips?
-
- Volwaardig lid
Re: Reserveren Minivan
Mail of Jeroen bij jeroen@specialjourney.com of greenwoodtravel.nl en bestel het gewoon. Bij beide bedrijven kan dat gewoon in het Nederlands.
-
- Volwaardig lid
praktische tip/suggestie: ik weet nu niet zo uit m'n hoofd waar BuaYai ligt-langsheen welke lijn, maar ELKE trein die BKK binnenkomt stopt voor het eind/hoofdstation altijd op 2 andere: Bang Sue (=andere eindpunt metro) en SamSen. BgSue ligt vlakbij het grote Mochit bussttaion-al is de weg erheen niet zo voordehandliggend (ja, Mochit heeft ook grote bussen ri. Oosten, zoals Trat en kade Koh Chang).
Wat ik tenminste wil zeggen is dat je beter niet tot eindpunt meereist, maar die van bvb vanaf BgSue bestelt-dan kan je ook nog vrijwel meteen de expressway op. Veel treintelaatvertraging ontstaat juist in dat laatste stuk doorheen centraal BKK.
Kan je zo checken of dat Greenwood z'n geld waard is: als ze dat niet uit hunzelf aanbieden, dan kennen ze BKK en dus hun vak niet goed.
afh van ligging BuaYai is er mogelijk een veel direktere buslijn ri. Trat of Chantaburi ook nog.
Wat ik tenminste wil zeggen is dat je beter niet tot eindpunt meereist, maar die van bvb vanaf BgSue bestelt-dan kan je ook nog vrijwel meteen de expressway op. Veel treintelaatvertraging ontstaat juist in dat laatste stuk doorheen centraal BKK.
Kan je zo checken of dat Greenwood z'n geld waard is: als ze dat niet uit hunzelf aanbieden, dan kennen ze BKK en dus hun vak niet goed.
afh van ligging BuaYai is er mogelijk een veel direktere buslijn ri. Trat of Chantaburi ook nog.
-
- Volwaardig lid
Dag beste mensen,
Is de eerste keer dat ik specialjourney tegenkom. Is dat een goed bureau?
Groet
Han
Groet
Han

Waar domheid begint eindigt de rede
-
- komt net kijken
Als ik het goed heb ligt Bua Yai bij Ubom Ratchatani in de buurt.
Dan kun je toch veel beter in Khorat uitstappen en dan via Kabib Buri , Sa Keo naar Chantaburi en dan Trat.
Dan kun je toch veel beter in Khorat uitstappen en dan via Kabib Buri , Sa Keo naar Chantaburi en dan Trat.
-
- Volwaardig lid
Wij hebben hele goede ervaringen met een van de werknemers, Jeroen Jansen. Hij stelde 2 keer z'n weekendje zee uit omdat hij druk was met medische problemen van gasten (niet van ons gelukkig) en zat toen uren in een ziekenhuis. Het is gewoon prettig iemand te kunnen bellen in Thailand bij camaliteiten.han wouters schreef:Dag beste mensen,
Groet
Han
De site vind ik nogal onoverzichtelijk.
- Pieter
- Volwaardig lid
vraag het eens aan Michiel en AirJeanette schreef:Wij hebben hele goede ervaringen met een van de werknemers, Jeroen Jansen. Hij stelde 2 keer z'n weekendje zee uit omdat hij druk was met medische problemen van gasten (niet van ons gelukkig) en zat toen uren in een ziekenhuis. Het is gewoon prettig iemand te kunnen bellen in Thailand bij camaliteiten.han wouters schreef:Dag beste mensen,
Groet
Han
De site vind ik nogal onoverzichtelijk.
( Michiel Bosch and Photjaman (Air) Reamsan)
Ik ken ze nog uit de tijd dat Michiel bij ons werkte.
Zij hebben tegenwoordig ook wat minivans rond rijden
website http://www.bkktours.com
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- Erelid
Dat is geen bureau, maar een reisorganisatie, die voor vele operators de reizen in Thailand verzorgt.han wouters schreef:Dag beste mensen,
Groet
Han
Werkt al zeker tien jaar in Thailand.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Bua Yai ligt aan de lijn Nongkhai-Bangkok en wel tussen Khonkaen en Saraburi. Niet iedere trein gaat over Khorat. Ik denk dat Bangsue een goeie tip is.
-
- Volwaardig lid
@Pong, dat lijkt me idd een goeie tip om eerder uit te stappen.
@Pieter, dank je ik ga eens kijken.
We zijn nog aan het twijfelen.
In een ander draadje noemde ik zelf ook Kabin Buri. Dan daar stoppen als we met een bus of busje zouden gaan.
Omdat er nu vrienden mee gaan die nog nooit in Thailand zijn geweest misschien toch met de nachttrein.
Wij vonden dat altijd een leuke belevenis.
Maar het volgende probleem doet zich voor. De home stay loopt tussen de middag af.
We kunnen niet langer blijven omdat ze zelf weggaan. In Bua Yai schijnt niets te beleven zijn en de trein vertrekt pas laat.
Ook het in huren van een minivan (SpecialYourney gemaild) is voor 8 + bagage nog niet eenvoudig blijkbaar.
@Pieter, dank je ik ga eens kijken.
We zijn nog aan het twijfelen.
In een ander draadje noemde ik zelf ook Kabin Buri. Dan daar stoppen als we met een bus of busje zouden gaan.
Omdat er nu vrienden mee gaan die nog nooit in Thailand zijn geweest misschien toch met de nachttrein.
Wij vonden dat altijd een leuke belevenis.
Maar het volgende probleem doet zich voor. De home stay loopt tussen de middag af.
We kunnen niet langer blijven omdat ze zelf weggaan. In Bua Yai schijnt niets te beleven zijn en de trein vertrekt pas laat.
Ook het in huren van een minivan (SpecialYourney gemaild) is voor 8 + bagage nog niet eenvoudig blijkbaar.
-
- Volwaardig lid
Uit mijn reisverslag van 2008 ......
(p.s. Nu weet ik weer waarom het na 3 jaar rondreizen genoeg voor ons was en we aan 'overwinteren' begonnen zijn.
)
Misschien kun je op deze buslijn een stad vinden voor je in Bangkok bent om te overnachten en dan één waar de vipbus Bangkok - Koh Chang ook stopt. En daar rij je dan de volgende dag weer mee verder?Na het ontbijt besloten om de dagtreinreis te laten verlopen en de bus te nemen naar Bangkok. Treinen gaan langzamer, het station is te ver van de homestay en zijn vertraging gevoeliger. Dus voor 440 bath 2 buskaartjes in de bus genomen. Jimmy, Lamai en hun dochtertje Lizzy (in een prachtige prinsessenjurk) brachten ons naar de bushalte in Sida.
De bus bracht ons naar de buiten wijken van Bangkok en een taxi bracht ons naar het station waar we de nachttrein namen naar Surat Thani
(p.s. Nu weet ik weer waarom het na 3 jaar rondreizen genoeg voor ons was en we aan 'overwinteren' begonnen zijn.

- unforgiven
- Volwaardig lid
Niets te melden over minivan, maar de tekst van mevrouw S..doet mij het zweet uitbreken..Ik maak eruit op dat zij komt overwinteren??Jeanette schreef:Uit mijn reisverslag van 2008 ......
Misschien kun je op deze buslijn een stad vinden voor je in Bangkok bent om te overnachten en dan één waar de vipbus Bangkok - Koh Chang ook stopt. En daar rij je dan de volgende dag weer mee verder?Na het ontbijt besloten om de dagtreinreis te laten verlopen en de bus te nemen naar Bangkok. Treinen gaan langzamer, het station is te ver van de homestay en zijn vertraging gevoeliger. Dus voor 440 bath 2 buskaartjes in de bus genomen. Jimmy, Lamai en hun dochtertje Lizzy (in een prachtige prinsessenjurk) brachten ons naar de bushalte in Sida.
De bus bracht ons naar de buiten wijken van Bangkok en een taxi bracht ons naar het station waar we de nachttrein namen naar Surat Thani
(p.s. Nu weet ik weer waarom het na 3 jaar rondreizen genoeg voor ons was en we aan 'overwinteren' begonnen zijn.)
Hellup, welke gebieden moeten ontruimd worden

There is only one road in life, the hard road.....
- RuudThai
- Expat
Bang voor kolonisatie?unforgiven schreef:Niets te melden over minivan, maar de tekst van mevrouw S..doet mij het zweet uitbreken..Ik maak eruit op dat zij komt overwinteren??
Hellup, welke gebieden moeten ontruimd worden

-
- Volwaardig lid
Maar eng is wel leuk hè?
Tot 31 januari, op het Queen feest.
(ik blijf onverantwoordelijk ... eh .... of het echt doorgaat bedoel ik.
)
Tot 31 januari, op het Queen feest.
(ik blijf onverantwoordelijk ... eh .... of het echt doorgaat bedoel ik.