Als een Thai (se) terug keert naar Thailand nadat deze langere tijd in het buitenland heeft gewoond mogen er huishoudelijke spullen belastingvrij worden ingevoerd (meegenomen)
Dit geld natuurlijk voor de (v)echtgenote maar geld dit ook voor terug kerende kinderen
Voorbeeld
Moeders neemt TV en computer mee terug maar de kinderen hebben ook een tv en computer op hun kamer
mogen ze dan op hun eigen naam ook huishoudelijke spullen (tv + computer)belastingvrij invoeren?
Totaal dus 3 tv's en 3 computers(pc+beeldscherm+toetsenbord+muis+printer)
Terug kerende thaise onderdaan
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Terug kerende thaise onderdaan
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- Volwaardig lid
Re: Terug kerende thaise onderdaan
Daar heb ik iets over gelezen, in dit forum en elders. Ik ga voor je zoeken. Ik denk dat je over een vrijstelling per volwassen persoon praat maar dat men uitgaat van 'huisraad' en heb je 3 tv's dan heb je 3 tv's..... Je hoort van me.
- Ben
- Expat
future expat harm schreef:Als een Thai (se) terug keert naar Thailand nadat deze langere tijd in het buitenland heeft gewoond mogen er huishoudelijke spullen belastingvrij worden ingevoerd (meegenomen)
Dit geld natuurlijk voor de (v)echtgenote maar geld dit ook voor terug kerende kinderen
Voorbeeld
Moeders neemt TV en computer mee terug maar de kinderen hebben ook een tv en computer op hun kamer
mogen ze dan op hun eigen naam ook huishoudelijke spullen (tv + computer)belastingvrij invoeren?
Totaal dus 3 tv's en 3 computers(pc+beeldscherm+toetsenbord+muis+printer)
http://www.customs.go.th/wps/wcm/connec ... oldeffects
Onderaan de pagina staat dit .
WARNING: The information in this website is intended as a general guideline only and subject to changes without prior notice. It does not in any way replace or supersede Customs and related laws or regulations. Before relying on the information on the Website, users should independently verify its accuracy, completeness and relevance for their purposes.
ze moeten wel nog wat te klooien hebben daar

-
- Volwaardig lid
Leesvoer, Ben, dank je wel.
En de bestelling is binnen...
En de bestelling is binnen...
- Ben
- Expat
Nonresidents resuming residents in Thailand must be granted a non-immigrant quota as shown in a passport or a Nonresident Identification Card; or
Zij mogen ook weer meedoen, wel aardig van die Yingluck.
Zij mogen ook weer meedoen, wel aardig van die Yingluck.

-
- Expat
Je mag van die zaken zoals koelkast-tv-etc slechts een(1) exemplaar meenemen.
Maar ik had 1 tv,1 karaoke apparaat,1 monitor op de inventarislijst staan.Dit waren dus 3 tv's
De verhuizer/vervoerder heeft ervaring met dit soort zaken.
Maar ik had 1 tv,1 karaoke apparaat,1 monitor op de inventarislijst staan.Dit waren dus 3 tv's

De verhuizer/vervoerder heeft ervaring met dit soort zaken.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan