Route Sida chanthaburi?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Route Sida chanthaburi?

#1 Bericht door afra » donderdag 15 september 2011, 07:21

Toch maar even een nieuw onderwerp gemaakt want het liep geen storm in het andere draadje ;)

We willen van Sida richting Chanthaburi. Waarheen precies weet ik nog niet omdat er erg veel vol is volgens Agoda etc.
Er gaan nu onverwacht vrienden mee die nog nooit in Thailand zijn geweest. Misschien is Koh Chang dan ook wel weer een optie. Daar is veel te zien in weinig tijd. (jaja ik weet het maar het is niet anders ;) )

Maar dan nu mijn vraag: Hoe is die reis zuidwaarts? Is het goed te doen of misschien vol met gevaarlijke wegen? Misschien beter om via Bangkok te gaan?
Waarschijnlijk zullen we moeten overnachten omdat er ook kinderen mee gaan en die wil ik niet bijna 10 uur in een busje o.i.d. laten zitten.
Wie weet er een overnachting hotel voor als we niet via Bangkok gaan? En wat is dan een handige plaats? Ik kan niets vinden of het is vol (lijkt mij sterk maar volgens agoda, het is natuurlijk wel superhoogseizoen)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Route Sida chanthaburi?

#2 Bericht door Jeanette » donderdag 15 september 2011, 09:59

Ik had een heel stuk getypt en er veel voor opgezocht ...... weg. (piep)

Maar Afra, geef eerst maar even de preciese datum en voor welke data je al geboekt hebt bij Jimmy en Lamai. En uit hoeveel personen je groep bestaat.

O, en als je vliegt op Kerstavond met Eva air elite ben ik heel benieuwd waar je mee verwent gaat worden. :idea:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » donderdag 15 september 2011, 16:01

Sida ? Bedoel je de stad Sida tussen Khon Kaen en Khorat ?

Sida is overigens een Frans woord en betekent...
syndrome d'immunodéficience acquise ofwel aids .....

Je moet via Khorat maar daar volgt een keuze: de lange weg via BKK of direct naar het zuiden, de 304, op Chonburi aan. Hoe de 304 is weet ik niet.

Er zit hier vast wel iemand uit de regio Chonburi die je kan helpen als de chauffeur het niet weet.

Maar.....Sida ligt aan hoofdweg 2 en je kunt de airco snelbus boeken naar Rayong (die bus komt van Nongkhai af) en is er in gewoon airco of VIP dubbeldekker. Wel op tijd, op voorhand, boeken ! Tussen 7 en 9 uur gaan ze uit Nongkhai weg, tussen 11 en 13 uur zijn ze in Sida. Dan kom je veilg in Rayong en pak je daar een hotel. Volgende dag gewone bus naar Tjanthaburi.

Verder ligt Sida een 30 km van de trein; Bua Yai Junction. Om half 11 (ongeveer) stopt daar de 06 uur trein uit Nongkhai en dan ben je om 17 uur in Bangkok. Daar hotel zoeken en de volgende dag bus naar Tj-buri of busje huren.

Mogelijkheden genoeg, afhankelijk van de leeftijd van de kinderen.

Piehans
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Piehans » donderdag 15 september 2011, 17:25

prajak schreef:
Je moet via Khorat maar daar volgt een keuze: de lange weg via BKK of direct naar het zuiden, de 304, op Chonburi aan. Hoe de 304 is weet ik niet.
De 304 is goed berijdbaar en een leuke route bovendien, grotendeels 4 baans alleen een stukje door de heuvels van Kao Yai NP is gedeeltelijk 2 baans. Mooie uitzichten en het is sneller dan via Saraburi//Bkk.

[8)

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door afra » donderdag 15 september 2011, 20:45

Aha de 304, dan zou ik kunnen overnachten rond Kabin buri. De twee jongste zijn 9 dan vind ik iets meer dan 7 uur toch wat lang. Dank jullie wel. [|)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”