suggesties hotel koh phi phi

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
luppie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 01 september 2011, 16:20

suggesties hotel koh phi phi

#1 Bericht door luppie » zondag 11 september 2011, 09:27

Beste mede forummers [|)

In juli en augustus 2012 bevind ik mij in Thailand waar ik ook het eiland Koh phi phi ga bewonderen.

Mijn plan is om daar 2 overnachtingen te doen. Mijn voorkeur gaat uit naar een niet al te groot en druk resort.
Het liefst nét buiten de drukte van het centrum om zo even te zeggen en wel bij een mooi strand.

Budget: Middenklas tot 2000 bath per nacht.

Ik hoor graag goede maar ook slechte ervaringen zijn welkom.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: suggesties hotel koh phi phi

#2 Bericht door Jeanette » zondag 11 september 2011, 11:25

Mijn reaktie 2 jaar geleden voor Koh Ngai .....
De hutten zijn wel grappig en best wel confortabel, een groot vierkant van gevlochten wathever met een stroo dak erboven, louvre ruitjes om wind te vangen, aan de ene muur een ventilator en aan de andere een airco. Je stookt hier dus niet voor de vogeltjes maar je koelt ze. De badkamer is een ommuurd plaatsje met afdakje, de douche heeft alleen warm water en omdat de druk erg laag is kun je er beslist je haren niet wassen, veel te heet. Op de vlonder voor het huisje staan 2 strandstoelen uit 1950, daar kom ik zonder hulp niet uit.
De zee is met eb kniediep, een paar honderd meter en vol schelpen en steentjes dus we zijn dolblij de waterschoentjes te hebben mee genomen. Vanmorgen in zee dacht ik; " Ik haat het hier", prompt schaamde ik mij diep, voelde mezelf een verwende trut maar na eventjes besloot ik dat gevoelens zijn toegestaan.
Na 2 dagen waren de kokosnoten op uit de koelkast, tja, de bomen hangen vol hoor, dus hoop ik nu niet op een meevaller van 10 meter hoogte maar van mij mogen ze ze gaan plukken.
De massages kosten hier 900 baht (oeps - 20 %) maar in het ressort hiernaast 300 en daar zijn we dus iedere middag geweest. Ben heel benieuwd hoe Charlie Beach gaat bevallen op Koh Mook.
Van Nederland heb ik begrepen dat we weer naar de stembus moeten in juni? Hier is de 26ste problematisch maar alleen in Bangkok.
Groetjes uit Koh Ngai
Jeanette
En Koh Mook .....
Charlie Beach is fantastisch, het strand zonder stenen of kapotte schelpen, met een zwembad(je) en ook de bungalow is prima, ik blijf douchen. Gisteren avond op het strand gegeten met een soort baldakijn boven ons. Nu heeft Rob ook kreeft gegeten dus we hadden een rekening waar een van der Valk blij mee geweest zou zijn. Het zou ontzettend romantisch zijn geweest als de stoelen niet zo diep in het zand zouden zakken of de tafel wel.
Vanmorgen dan die Emerald gave bezocht. Ik realiseerde me dat dat het uitgangspunt van ons stranddeel van de thailandreis is. We zijn met 2 Engelsen met een longtailboot erheen gevaren. Een gids zwom voorop met een zaklantaarn. Het was echt leuk, je zwemt een paar bochten om dus zonder licht is het pikdonker. Zonder zwemvest had ik dit niet gedurft. Aan het eind kom je aan een strandje dat helemaal omgeven is met 30 a 40 meter hoge overhellende rotsen. Je waant je op de bodem van een krater. Er lag bloesem op de grond die heerlijk rook.
Een fotograaf had hier goud kunnen verdienen want niemand neemt zijn camera mee. Later nog gesnorkeld en ergens wat gedronken. De Andaman zee ziet er uit als ondergelopen land, overal eilandjes en rotsen die aan de onderkant zijn afgesleten door golfslag van de zee.
Ons volgende eiland wordt Koh Sukorn en dat blijkt een beetje dom gekozen te zijn want het valt niet onder de plaatselijke transfers. Dat gaat 3500 bath kosten met een longtail boot. Als dat zo door gaat zullen we nog arm sterven. Nu weet ik dat je altijd goedkoop naar het vaste land kunt en vandaar zijn transfers goedkoper.
Jeanette (en Rob)
Onze laatste was Koh Sukorn .....
De transfer naar Koh Sukorn duurde bijna 3 uur in een longtailboot En ook hier stapten we voor het resort op het strand uit. Dit Sukorn beach valt reuze mee, het is tenslotte half zo duur als die andere twee. Het is wat kleiner en de bedden zijn wat te hard voor mij maar dat heb ik zo'n beetje opgelost. En .... de stoelen zitten een stuk beter en de paden zijn van beton.
We hebben al een eilandtoer gemaakt met een bromfietsding (daar weet ik de naam niet van) maar het heeft een L- vormig bankje als zij-span naast een brommer en een dakje voor schaduw. We hebben gezien hoe de latex van de rubberboom getrapt, geperst en gedroogd wordt tot rubber lappen van een kilo die dan 100 baht waard zijn. Ook een batikververij bezocht en marktjes en supermarkten dus ik heb weer 2 grote kammen banaantjes. (40 baht ;-) )
Vandaag gesnorkeld. Nou het is niks voor mij hoor, ik ben zo bewust aan het hijgen door die pijp dat ik bang was te gaan hyperventileren. Maar Rob vind het fantastisch en hij komt steeds met de meest enthousiaste verhalen boven water. Na het snorkelen zijn we naar Lao Liang gevaren om te zwemmen. Dat eiland is een enorme rechthoekige rots en aan de achterkant was een strandje. Het lijkt wel een hippie-eiland van vroeger. Er staan alleen tenten en iets restaurantsachtig en wil je koffie?... pak maar... hoeveel?... doe maar wat. Prachtig helder water en wit zand. We hadden wel heen en terug een moterstoring maar ach wat maakt het uit, je hebt toch vakantie. We waren ruim op tijd terug voor de 3de massage. (200 baht pp)
Eigenlijk is dit eiland en resort ons het best bevallen op de Nederlandse eigenaar na want dat is een hork. We doen geloof ik een wedstrijdje irritant zijn en na "waar ga je nu mijn tijd weer eens mee verpesten?" staat hij op punten voor. :-P
Zaterdag op zondag zitten we weer in een nachttrein. Rob slaapt altijd boven en ik beneden. Hij coconniseert zich dan met veel kleren want de airco maakt het best koud. We eten dan eerst Thais eten en dat lijkt op Chinees en daar heb ik nog een klein flesje AH wijn voor bewaard. We reizen zo'n 12 uur en om 9 uur 's avonds maken ze er al bedden van. Met de gordijntjes dicht lijkt het net op een bedstee. Hihi, wie kent die nog?
Ik vind het zo gek dat het bij jullie zo koud is, hier moeten we steeds douchen of de zee in om weer normaal te worden in plaats van zo zweterig.
Jeanette
Dat waren mijn belevenissen in de Andamanzee maar wel uit het eerste kwartaal. Wij hadden prima weer maar ik weet niet of dat in jullie en augustus ook zo mooi is. Je hebt nog een heel jaar voor de voorpret. Je ziet dat ik Koh Mook en Koh Sukorn aanraad en ook Lao Liang is beslist een fantastische belevenis als ik jonger was geweest. Al woon je in tenten de 'natte groep' hebben ze in orde. Verwacht in Thailand niet dat je aan de prijs kunt zien hoeveel confort je hebt. Gebruik Zoover of zoiets voor de vakantiebeoordelingen van anderen.

luppie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 01 september 2011, 16:20

Re: suggesties hotel koh phi phi

#3 Bericht door luppie » maandag 12 september 2011, 15:21

Zijn er nog mensen met een meer gericht antw. op mijn vragen? :?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: suggesties hotel koh phi phi

#4 Bericht door printen44 » maandag 12 september 2011, 17:17

Een wedervraag van mij. Bent u weleens op Ko Phi Phi geweest? Waar de hotels zijn is het centrum. Er zijn geen auto's of brommers. Die zijn er verboden. Je kunt overnachten in guesthouses en resorts. Hier is een link naar de hotels op Ko Phi Phi;

http://www.trivago.nl/region.php?path=4 ... dline=0%22

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: suggesties hotel koh phi phi

#5 Bericht door Jeanette » maandag 12 september 2011, 17:36

luppie schreef:Zijn er nog mensen met een meer gericht antw. op mijn vragen? :?
Sorry hoor, sloof ik me nog eens een uurtje uit. [|( Maar uw wens is vast voor iemand een bevel. :giggle3:

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: suggesties hotel koh phi phi

#6 Bericht door unforgiven » dinsdag 13 september 2011, 10:55

luppie schreef:Zijn er nog mensen met een meer gericht antw. op mijn vragen? :?

Wees blij dat überhaupt iemand een antwoord geeft op je vraag...waardeer dat zij er tijd in stopt al is het zoals wel vaker mis geschoten...
Waar gaat het over, 2 hele nachten op een eiland over bijna een jaar!! :crazy:
Phi Phi Don, "buiten de drukte" ?? Het is druk, super toeristisch, wat een schande is als men bedenkt dat het onderdeel is van een Marine nationaal park...
Voor info ga naar b.v. Agoda, daar zijn ook beoordelingen te vinden..
Overigens is er veel verandert in accommodatie sinds de Tsunami...
There is only one road in life, the hard road.....

luppie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 01 september 2011, 16:20

Re: suggesties hotel koh phi phi

#7 Bericht door luppie » dinsdag 13 september 2011, 15:44

Jeanette schreef:
luppie schreef:Zijn er nog mensen met een meer gericht antw. op mijn vragen? :?
Sorry hoor, sloof ik me nog eens een uurtje uit. [|( Maar uw wens is vast voor iemand een bevel. :giggle3:
Het was vast goed bedoeld alleen kan er niets mee,dat heeft met begrijpend lezen te maken.
Mijn reactie was ook normaal naar mijn inziens.

luppie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 01 september 2011, 16:20

Re: suggesties hotel koh phi phi

#8 Bericht door luppie » dinsdag 13 september 2011, 15:54

unforgiven schreef:
luppie schreef:Zijn er nog mensen met een meer gericht antw. op mijn vragen? :?

Wees blij dat überhaupt iemand een antwoord geeft op je vraag...waardeer dat zij er tijd in stopt al is het zoals wel vaker mis geschoten...
Waar gaat het over, 2 hele nachten op een eiland over bijna een jaar!! :crazy:
Phi Phi Don, "buiten de drukte" ?? Het is druk, super toeristisch, wat een schande is als men bedenkt dat het onderdeel is van een Marine nationaal park...
Voor info ga naar b.v. Agoda, daar zijn ook beoordelingen te vinden..
Overigens is er veel verandert in accommodatie sinds de Tsunami...
Het is een forum om vragen te stellen! En ja het gaat om 2 of 3 nachten op Phi Phi.
Vond t gewoon vreemd als ik om één of ander eiland info vraag en krijg advies over andere eilanden.
Voor de rest bedankt voor je info. Agoda ben ik van op de hoogte. :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”